Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 22:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg er ret ny med weed osv, og synes det er ret uoverskueligt af læse om det på wiki og diverse andre sider, så tænkte at herinde var et godt sted at spørge. Ville egentlig bare vide hvilken slags hash der er indica og hvilke slags der er sativa og om der er nogle der kan anbefales? evt også nogle rygemåder. I må meget gerne linke hvis der allerede er nogle der har lavet sådan en tråd! :)

Medlem

Sativa giver en høj rus og indica giver en sløv rus..

Det er meget individuelt hvad folk synes om, personligt er jeg til sativa rusen fordi den ikke gør mig totalt ugidelig..

Hash er som regel indica domineret, og skunk er ofte sativa domineret. Dermed sagt findes både indica skunk og sativa hash.

Prøv dig frem, der er ingen andre end dig selv der kan sige hvad du synes om..

Jeg er enten til joints eller til vaporizer

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
tjubang, bong, chillum, joints, blunts, pibe, vaporizer, kager/mad, tinktur (sprut med thc)... der findes mange indtagelses muligheder, men joints er sku det rareste efter min mening.

hvis du er ny ville jeg prøve at gå efter indica, da det efter min mening er den mest overskuelige rus.
hvis det hedder kush er det indica domineret, haze er sativa domineret - men de er alle sammen hybrider (blandinger mellem indica og sativa).

jeg synes at selvom det er uoverskueligt, så læs på wikierne... der står sku meget godt på dem :)

Medlem

Jeg er ret ny med weed osv, og synes det er ret uoverskueligt af læse om det på wiki og diverse andre sider, så tænkte at herinde var et godt sted at spørge. Ville egentlig bare vide hvilken slags hash der er indica og hvilke slags der er sativa og om der er nogle der kan anbefales? evt også nogle rygemåder. I må meget gerne linke hvis der allerede er nogle der har lavet sådan en tråd! :)

sativa er mere til hvis du skal noget, og ikke gider være doven. indica giver dig en mere stoned rus. :)
Jeg er personligt mest til indica, da det hjælper mig med at sove og få styr på mit hoved (har utrolig mange tanker) og hjælper på min social angst og lidt på min paranoia :) men prøv lidt af hvert til du finder den du selv synes bedst om :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udendørs

Hash er ofte indica dom. og vil give dig den sløvende rus.

Medlem
Brugeravatar

Bare prøv dig frem og find ud af hvad du kan lide :) De forskellige urte og instrumenter giver forskellig virkning fra person til person, så du kan ikke bruge vores mening til noget som helst.

Men som de andre siger er sativa en 'høj' skævert hvor du bliver frisk og eventyrlysten. Indica gør dig 'stoned' som er godt som sofaryger eller hvis du bare vil slappe af. Men husk at alle kan sætte en prisskilt i pladen og kalde den alt muligt fedt, men fact er at over 80% af alt cannabis i danmark er fra marokko, og langt det meste er stærkt indica domineret. Regn aldrig med hvad en fremmed siger på staden, de fleste er hustlere der bare vil have dine penge.. Så der er ikke andet for end at prøve sig frem, men et fingerpej kan være at mørk hash har tendens til at være indica og lys sativa, men det kan du aldrig regne med, kan være nogle af de andre ting de blander i hashen..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]