Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 20:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har en lille historie jeg gerne vil dele med jer :-)
jeg er en pige på 18 der har 1½ års erfaring med andre rusmidler end alkohol og cannabis.

Det er knap et lille år siden, at min kæreste, venner og jeg var til privatfest i en gildesal.
Jeg var godt fuld, og synes selvfølgelig at jeg skulle prøve MDMA for første gang. Jeg fik en rigtig stor streg.(Jeg sagde selv til min ven der gav den "mere, mere!")
Dumt at blande alkohol og stoffer første gang - har jeg erfaret :-)
To the chase:
Jeg husker at jeg gik på toilet, og derefter gik jeg ind til den store fest for at finde min kæreste. Har senere fået fortalt at mine veninder fandt mig ude på toiletgulvet - besvimet. Det husker jeg ikke selv.
Nå, jeg er inde og lede efter min kæreste, fordi jeg ville have en cigaret. Jeg besvimer midt ude på "dansegulvet" og vågner op hvor der er 2 der bære mig op så jeg ligger på 3 samlede stole.
Jeg kunne se og høre alt, var ved fuld bevidsthed.. Men jeg kunne ingenting sige, var fuldstændig cuttet fra min krop. Kunne ikke få sagt et ord, jeg råbte inde i mit eget hoved at jeg ville væk og hjem og få det til at stoppe, men der kom ikke en eneste lyd ud af min mund.
Jeg fik milde muskelkramper og hele min krop rystede, hyperventilerede og vendte det vide ud af øjnene - i bevidst tilstand. Jeg følte den vildeste paranoia, ikke som om at folk ville gøre mig ondt, bare et voldsomt angstanfald. Jeg vidste ikke selv hvad jeg var bange for, jeg var bare panikslagen som aldrig før!
Hele festen stod i en halvcirkel og gloede på mig og deres stirrende øjne borrede sig ind i mig.
Jeg fik fremstammet til min kæreste: "Alex, jeg vil hjem" og han hjalp mig op og jeg vaklede med spaghetti-ben ud og tog jakke på og faldte. Min kæreste og en ven bar mig med mine arme over deres skuldre hjem til en kammerat der boede i nærheden.
Jeg husker i glimt at jeg var ude på toilettet og brække mig, med min kæreste der holdte mit hår, og lige pludselig lå jeg i min kammerats seng og stirrede op i loftet og rystede (milde muskelkramper).
Min ven der ejede lejligheden synes det kunne være sjovt at sætte dark-psy musik på imens jeg badtrippede, så jeg lå i fosterstilling og skreg i 10 minutter efter han havde slukket det.
Jeg har aldrig været så angst i mit liv - men for hvad?
Tilbage til at ligge og stirre i loftet med muskelkramper og hyberventilerende åndedræt, så jeg en skygge af en meget stor edderkop kravle hen ad loftet og sænke sig over mig. Jeg kneb øjnene sammen af frygt, og i den tid jeg havde lukkede øjne, stod jeg i den anden ende af lejligheden og så mig selv ligge og få et "Epileptisk anfald" - voldsomme muskelkramper. (Lider ikke af epilepsi)
Sådan fortsatte det et par timer, hvor jeg lå og rystede og hyperventilerede, var angst og panikslagen i stor stil!
Det holdte op, men paranoiaen og angsten fuldte mig i en uges tid mere, hvor jeg hørte mine venner snakke til mig hele tiden - selvom de ikke var der.

To the point:
Var det et badtrip eller en psykose?
Og hvordan kan man kende forskel på de to?

Jeg har lært af min fejl og har kun rørt MDMA 2 gange siden - jeg får herre meget paranoia og angst når jeg tager det selv et år efter :-)

Håber på nogle svar, for jeg er meget i tvivl :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Et badtrip vil nok betegnes som en midlertidig psykotisk tilstand i psykiatriske termer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Var du selv klar over, at det blot var noget du forestillede dig? Eller troede du det var virkelighed? Hvis det har været det første, har det sandsynligvis ikke været en psykose, men blot en konsekvens af din ekstremt speedet hjerne, forårsaget af for meget MDMA.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Teknisk er der tale om en rus, som dog lejlighedsvis kan udvikle sig til en svært angstpræget psykotisk tilstand ("bad trip") med dødsoplevelser og andre skræmmende forestillinger. Almindeligvis klinger symptomerne af i løbet af et døgns tid, medmindre de viser sig at være led i en alvorligere psykiatrisk lidelse.

Medlem

Midlertidig psykose.. Det er ikke et badtrip..

Badtrip er noget som sker mens stoffet er aktivt, selvom man godt kan have efter-effekter dagene efter. Dog ikke saa voldsomme som du naevner.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Midlertidig psykose.. Det er ikke et badtrip..

Badtrip er noget som sker mens stoffet er aktivt, selvom man godt kan have efter-effekter dagene efter. Dog ikke saa voldsomme som du naevner.

Et badtrip er da netop en midlertidig psykotisk tilstand, som rootmood også så fint citerer fra psykiatrifonden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
hmm, eftersom sidste gang du besøgte siden fortalte om at du havde fået hallucinationer efter at have taget 27 (!?) streger speed, burde du måske ha lært lektien om at man skal være ansvarlig med stoffer.

Hvis du ikke kan finde ud af at tage lidt af gangen burde du måske overveje at droppe narkoen. Det er ikke for sjov at det er ulovligt.

et trip er en midlertidig psykose, så du var både psykotisk og havde badtrip.

Junior medlem

Det er ingen tvivl i mit hovedet, psykose a den vilde slags.. har haft korte psykoser, men hvis du hører ting der ikke er virkelig en uge efter så søg doktor !!! :) Det kan virkelig ha ' dårlige konsekvenser hvis man ikke er bevidst om det enten er rusen/halu'erne der styrer tankerne, eller om det en psykose :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]