Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 14:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
Under Nomad festıvallen ı Tyrkıet tog en ven paa trıp en aften. Planen var 2 stk syre paa papır og en ganske lılle smule ketamın. Det endte dog med en ekstra draabe. Aftenen udvıklede sıg tıl en knap saa god oplevelse med en let aengstelıg foelelse ı begyndelsen. Han beslutter saa at tage den med ro og slappe af med et par joınts ı godt selskab og lade aftenen gaa. Joınts gaar rundt ı cırklen og ıntet er galt. Paa et tıdspunkt blıver en joınt vıderegıvet fra en anden cırkel og den ryger hurtıgt rundt uden mıstanke. Det vıste sıg bare at det var AM-2201 og ı rıgelıge maengder - uden at nogen bekendte kendte tıl det. Kort efter et godt sug begyndte alt at blıve maerkelıgt. Alt blev som et malerı med en koen pıge ı mıdten og tıden stod lıgesom stılle.
Efter maaske 10-15 mın saadan gık der panık ı stranden da mılıtaerpolıtıet kom paa patrulje. Da han kom tıl bevıdsthed ıgen var alle paa vej vaek. Mın ven havde en gennemtraengende foelelse af at han skulle doe og kunne knap nok bevaege sıg. Efter at have kommunıkeret ud tıl venner kom han lıdt vaek og begyndte at faa lıdt balance ıgen. Efter maaske 1-2 tımer var han nogenlunde stabıl men balancerede stadıgvaek mellem de to vırkelıgheder.
Saadan forloeb de naeste 12 tımer ındtıl han blev healet af en kvınde og endelıg fık lıdt soevn og ro.

Nu her en uge efter har der dog stadıg vaeret bıvırknınger. Flere gange er han vaagnet op fuldstaendıgt forvırret og angsten er sjaeldent langt vaek. Enkelte dage har dog vaeret fıne med smıl, latter, sex osv.
En nat vaagnede han og var saa langt fra vırkelıgheden at han ıkke kunne genkende sıg selv som menneske. Foerst som stjerne, dernaest som en numerısk vaerdı (12) ınden han fık hevet sıg tılbage. Saa en uge efter er der altsaa stadig betydelıg angst, ısaer ı forbındelse med soevn. ojeblıkket ınden soevnen burde komme reagerer kroppen med et saet der tvınger oejnene op.

Nogle gode raad tıl hvad der kan forventes eller lıgnende erfarınger? Mın ven er ıkke vant tıl at bruge cannabıs udenfor festıvaller og det har nok derfor ramt ekstra haardt. Er det en tur forbı psykıatrıen der er noedvendıg?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prøv at give ham tid, syntetisk cannabis har et ry for at være rigtig slemme til at give angst. AM-2201 er ultra potent og han har nok fået alt for meget. Sig han skal holde sig lidt fra stofferne (heriblandt også cannabis) da dette kan være med til at give tilbagefald.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem
Brugeravatar

Tak for svaret Pete. Der skulle selvfølgelig stå AM i overskriften... Og jeg tror sgu på dig.
Jeg tog en sugetablet Hexokain mod ondt i halsen, der bl.a. indeholder 2mg benzocain, ogføler mig nu svimmel og utilpas.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Lyder godtnok ubehageligt det der!! :/
Han vil nok have bedst af en god lang pause fra alle stoffer.!

Junior medlem
Brugeravatar

Ubehageligt er meget rammende :) Var vel et reelt panikanfald, som det er beskrevet af andre der har været udsat for AM...
En nat er nu forløbet med angst for at falde i søvn. Angsten begyndte da han talte om episoden med en bekendt, og var derefter svær at slippe af med. Efter kort søvn vågnede han igen og begyndte dagen symptomfri (men reeeet træt), men er nu i gang med at researche lidt mere angående THC, og føler angsten komme snigende igen.
Spekulerer på hvad man kan gøre for hurtigere at reducere THC-niveauet?

RED: ville det være en god idé at få lavet en blodprøve hos lægen?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det aktive stof i AM-2201 er ikke THC, men en analog af dette. Eksotiske research chemicals er så vidt jeg ved ikke lige noget man som sådan kan teste for igennem en blodprøve. Jeg er sikker på der er tale om en overdosering der har været meget skræmmende for personen. Jeg har læst om opkast og panik anfald helt nede ved 2mg, hold jer fra AM-2201 og andet syntetiske cannabis - det er ganske enkelt bad news.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem

Jeg tror det vil være bedst at lade være med at søge alt for meget på nettet og snakke for meget om det. Da det lader til at få angsten frem.
Hold dig fra stoffer læs nogle bøger - se nogle film/serier hvor det ikke handler om stoffer og få oplevelsen lidt på afstand i stedet for at kredse om den.
Hvis det ikke går bedre om en uge så tag til lægen.
En blodprøve nu kommer der nok ikke det store ud af sku jeg mene.

Junior medlem
Brugeravatar

Super, tak skal i have. Og ja, mon ikke mad, film og sex ville gavne :p
Ville aldrig selv røre sådan et kemikalie, og forstår virkelig ikke at nogen kan finde på at lade sådan en joint passere rundt uden at fortælle at den ikke er "naturlig".

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]