Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 18:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hvad er jeres erfaringer med at tage svampe alene? Plusser og minusser..

Jeg er typen der er mere tryg ved at gøre ting første gang alene end sammen med nogen.
Jeg har ikke prøvet at tage svampe før men har læst supermeget om det og umiddelbart ville jeg ikke være i tvivl om at jeg ville kunne håndtere det, men det kan jeg selvfølgelig ikke være sikker på.

Hvis man skal gøre det alene hvilke omstændigheder ville da være optimale?
Gør mig mange tanker om det men lad mig høre hvad i kan fortælle ud fra personlig erfaring :)

Junior medlem

Jeg har adskillige erfaringer med at trippe alene, og jeg synes helt klart, det er dér, man for alvor kan dykke langt ned i sig selv. Det kan godt føles lidt grænseoverskridene, når det begynder at slå ind og man sidder selv med rastløsheden, forventningerne og den blanding af spænding og nervøsitet, der næsten altid vil være til stede, mens man bliver suget længere og længere ind i trippet. Det handler bare om at give slip og lade sig flyde med strømmen, så skal det nok blive fantastisk. Mit bedste svampetrip var mit første solotrip, jeg tog 4-5 gram og endte med at ligge klokken 5 om morgenen med tårer i øjnene, og med en følelse af total tilfredshed og kærlighed til livet.

Når det er sagt, synes jeg dog, det er vigtigt at pointere, at både et solotrip såvel som et socialt trip hver især har nogle helt fantastiske elementer, som man ikke kan opleve fuldt ud, før man har prøvet begge dele - det er i hvert fald min erfaring. Under sociale trips har jeg oplevet en helt ubeskrivelig form for kosmisk kærlighed til mine venner, og jeg synes, trippet kan få meget interessante antropologiske kvaliteter. Jeg har gjort mig mange tanker omkring det at være tilstede blandt andre mennesker, den måde man agerer på socialt og opnået en dybere forståelse for forskellige tanke- og idemønstre blandt andre mennesker. Når jeg solotripper, er det ligesom i langt højere grad mig selv, mit ego og min personlige forholden-sig-til omverdenen.

Jeg håber, du kan bruge mine reflektioner til noget. Hvis du foretrækker et solotrip, og føler, at du er velforberedt, synes jeg, du skal springe ud i det. Du skal nok blive glad for oplevelsen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Mit bedste svampetrip var mit første solotrip, jeg tog 4-5 gram og endte med at ligge klokken 5 om morgenen med tårer i øjnene, og med en følelse af total tilfredshed og kærlighed til livet.
:stop:
Ikke en begynder dosis skal det pointers!!

Hvis du vil trippe alene allerførste gang, så tag ikke højere dosis end 1,5 g <- Max

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Junior medlem

Undskyld, jeg skulle selvfølgelig have pointeret, at det er en høj dosis - jeg havde også allerede en del erfaring med forskellige substanser i både høje og lave doser, og havde trippet på/prøvet mange af disse alene. Derudover havde jeg flere sociale svampetrips bag mig. Det var på ingen måde en dosisanbefaling til trådstarter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan godt anbefale dig at gøre det. Bare sørg for at tjek ekstra godt op på sit&settings.
Evt. fortæl en ven at du vil trippe, og spørg ham om det er OK hvis du bruger ham som en tripsitter du kan ringe til, hvis du pludselig skulle få det dårligt eller lign.
Held og lykke med turen :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg tripper altid solo (næsten). Første gang jeg spiste svampe var jeg alene og dosen hed 1 gram tørrede mexicanske cubensis - perfekt aften.

Så ja du kan sagtens tage det første trip solo, du skal bare have styr på dosen - max 1½g ville jeg sige.

Sørg for at rydde op først, og læg de ting frem du evt kunne få brug for under trippet, frugt, juice, slik osv. Skab en hyggelig atmosfære, tænd ex nogle stearinlys, og sluk lyset, og hav noget musik klar du godt kan li.

Lad være med at spise svampene, hvis du lige har haft en stor diskussion med kæresten, forældrene, eller lignende.

Hvis du overholder de regler, kan det sgu næsten ikke gå galt :)

God tripper.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg har selv trippet solo mange gange og det er nok det jeg foretrækker, men jeg ville ikke have haft lyst til, at være alene første gang. Det var rigtig rart at kunne dele oplevelsen med nogen, fortælle hvad man følte og så, selvfølgelig kan man også det dagen efter, men der er magien ligesom væk og man har måske glemt ret mange detaljer fordi tingene bare har faret rundt inde i hovedet på én og ikke er blevet kommunikeret ud - det gør virkelig en forskel både for hukommelsen men også for følelsen, følelsen af forståelse og anerkendelse. Det er selvfølgelig bare min oplevelse af det, jeg tror sagtens man kan trippe solo første gang, men jeg vil foreslå, som en anden også nævnte, at du i det mindste har én du kan ringe til, som har sat sig ind i hvad det er du foretager dig, hvad du kan komme ud for og som er klar til håndtere det på både godt og ondt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Som andre er inde på, så er da masser af plusser ved at gøre det alene, men hvis det er første gang, så vil det være bedst i selskab med en sitter.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er godt at have en form for "livline" til denne virkelighed - et que eller lign. som kan minde dig om det essentielle i tilfælde af at benene bliver svirpet væk under dig. Vi er forskellige men måske fungerer det bedre for dig med en ven du kan ringe til i nødstilfælde. Jeg plejer tit at prøve at kæmpe mig igennem kriser på egen hånd men det kan fandme være krævende at klynge sig til virkeligheden når det hele ramler. Jeg er ikke i tvivl om at det godt kan gå vældig galt i solo-trips, jeg vil dog til enhver tid foretrække dem fremfor at trippe med andre - jeg synes det er forstyrrende ikke at kunne dykke ind i sig selv uden forstyrrelser. Måske skal jeg finde mig nogle bedre trip buddies? Jeg synes bare altid vi stikker i vidt forskellige retninger hvilket umuliggør interaktion med hinandens tilstande. Nogle bliver introverte, andre energiske/lallede/brølende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ellers er jeg sikker på at du nok skal få en masse kærlighed her fra psychedelia, hvis du laver et post herinde hvor du beder om lidt hjælp til at takle nogle af de negative tanker :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
hav en tripsitter første gang. jeg trippede første gang med en ven og et par tripsittere, det gik fint, lige indtil tripsitterne gik og vi begyndte at mindfucke hinanden med universets mening og livets betydning (LSA trip), jeg tog dog 25i-nbome for første gang (alene) på roskilde (helt alene er man jo aldrig på roskilde, men uden en ven) det var fandme grinern!

tag det med en tripsitter som er klar over at han måske skal gå ind i et andet rum og se lidt fjernsyn mens du ligger for dig selv, hvis du får lyst til det. han kan jo ryge et par joints, hvis han gider :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Det kan bestemt være både godt og skidt. Jeg synes ikke lige umiddelbart så godt om det, for jeg synes andres tilstedeværelse booster mit trip og trækker det forskellige steder hen, hvor jeg måske ikke ville have været selv - f.eks. da jeg tog det sammen med min forlovede ;)
Det gør det også nemmere at få lavpraktiske ting gjort, såsom at gå ud med skraldet eller betale en pizzamand. Det kan også fint give god selvindsigt, da man måske fokuserer mere på én selv i relation til den anden - eller til andre generelt.

Mine bedste trips har helt klart været sammen med nogle.

Medlem
Brugeravatar

^^ Enig med And. Solotrips kan helt sikkert være fine nok - det er godt til at dykke ned i sig selv, undersøge ens tanker, livssituation osv. Det er dog noget helt andet at trippe sammen med andre, man ender steder man aldrig ville have endt hvis man trippede alene. Derudover synes jeg meget nemt man med tryptaminer (som svampe) kan ende et mørkt sted (sindsmæssigt) hvis man er alene med ens tanker. Sammen med andre der tripper, ender man til gengæld ofte med at grine røven af bukserne i stedet.

Angående det med at trippe alene når det er din første gang - jeg vil fraråde det. Det kommer selvfølgelig an på hvem man er, dog især på om man har prøvet andre psychedeliske stoffer før. Er du komplet nybegynder, eller har du prøvet andet?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]