Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jul 2025 18:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

da jeg efterhånden er træt af at mødes med skumle personer, på skumle steder, på skumle tidspunkter. ja, så har jeg besluttet mig for selv at begynde at gro lidt weed.
Det skal lige siges at jeg har absolut 0% erfaring som homegrower - Og det er med alle former for planter :mrgreen:

har læst diverse indlæg her på siden, men sidder dog tilbage med et par spørgsmål.

1. Kan det overhovdet lade sig gøre at nå det på nuværende tidspunkt ?.
- da jeg stadig bor hjemme, har jeg ikke mulighed for at gro indenfor. jeg har derfor besluttet at jeg vil spire frøene først , for så at plante dem udenfor ( har ikke helt fundet stedet i nu, så hvis nogle har erfaring fra dengang de selv boede hjemme, er jeg lutter øre.) derfor kunne jeg godt tænke mig at vide om det er for sent at begive sig ud i et forsøg nu her inden for de næste par uger...

planterne skal selvfølgelig passes, i know.
men det mest optimale ville være et grow som jeg kunne se til engang eller to i ugens løb, og som ikke kræver alt for meget arbejde. er selvfølgelig indstillet på at de skal have noget gødning osv..

Eller er det utopi at tro at man '''bare'' kan plante nogle spirrende frø et hemmeligt solrigt sted, se til dem en gang i ugen, og hvis ikke det går helt galt så vil der efter en 8-13 uger være dejligt weed til høstning ?.

men for lige at summere op så er det vigtigste spørgsmål:
Er det dumt at forsøge sig med et (førstegangs) udendøres grow inden for den nærmeste fremtid ?.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Jeg tror godt at du kan droppe planerne om et grow i år.
Hvis du absolut vil prøve så skal du så lowryder, men den når nok ikke at blive helt færdig, selvom det nok godt kan ryges.
Har du tænkt på et sted at tørre det efter høst?

Det bedste du kan gøre nu er at gå rundt og finde spots til næste år. Det er nemmere at bedømme lyset, når der er blade på trærene. Og så få læst en masse guides.

Planterne er forresten ret gode til at passe sig selv, men nogle ting (MUG :evil: ) skal helst opdages i tide.

Junior medlem

Hi
Er selv nybegynder og startede den 1 juli med 4 frø Kush...de vokser gror fint ...bruger minidrivhus til dem...startede med servietmetoden og derfra i vindueskarmen.
Byggemarkeder har sorte spande med hank til ca 5 kr for en 12 L spand som de står i nu! Fik endda et par rørpinde med som nu fungere som plantepinde ;)
Jem&fix har også minidrivhus i teltform til ca 80 kr.

Jeg prøver at holde prisen nede ved, at genbrug pottejord og få brugte plastpotter fra venner..osv meget økonomisk tankegang

Frilandsbonde i miniformat..bare det at du bor hjemme...tja håber der er en meget stor have ...Så du kan gemme dit projkt lidt?
Prøv dig lidt frem og tja god tålmodighed :) gøj

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]