Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 aug 2025 19:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
bannet

Geografisk sted: Risskov
Hej folks

Jeg er på pt på ferie i spanien (med svigerfamilien) og fik en læge til at udskrive xanax 1mg (60stks) da jeg ikke har mit weed til at holde mit sindsyge angstfulde/adhd sind ved lige

Mit problem er at medmindre jeg tager mindre end 3-4mg alprazolam, så har de ingen effekt, men når jeg får 4mg så virker de præcis som de skal så jeg kan nyde ferien.
Jeg har prøvet fra 0.5 til 1 osv. og det virkede ikke før jeg kom op på 3-4-5mg

Jeg har før taget Alprazolam (i en uge i træk) og der var det same story, 3-5mg ellers virker de ikke.

Mit spørgsmål er så, vil jeg, hvis jeg tager denne dose (3,4,5 mg) hver eller hver anden dag de sidste 9 dage vi er her, vil jeg så ende i den berygtede benzo WD når jeg løber tør?

Jeg ved ikke hvorfor jeg skal have så meget for at det virker..

Og please lad være med at sig til mig at jeg skal ud på gaden og finde weed, vi er i en lille landsby og det er ikke til at finde noget her så det er Xanax eller et levende helvede..

Jeg tager ikke benzodiazepiner normalt derhjemme, og har ikke tænkt mig at fortsætte når jeg kommer hjem da jeg ikke føler så meget for at få seizueres eller at dø af en WD, så er weed lidt mere handy (men af en eller anden grund også ulovligt)

På forhånd tak, i er så søde

someguyfromspace

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Der skal mere til at få de berygtede WD som kan være dræbende eller skabe muskelspasme anfald. Du slipper nok ikke helt for en form for mindre abstinens følelse. Hvis du kan holde det til hver anden dag, vil det selvfølgelig mindske abstinenser.

Insane psychedelia user!

Gå dog ud og skaf noget cannabis i Spanien, i stedet for at æde benzoer.
Det er ret nemt at finde, skulle jeg hilse at sige. Det af afkriminaliseret at købe dernede.

Dedikeret medlem

Jeg vil bare lige understrege at 5mg alprazolam er en ret stor dose til at behandle angst med bare så ingen hopper ud i samme doser bare sådan lige :).

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Det er ret nemt at finde, skulle jeg hilse at sige. Det af afkriminaliseret at købe dernede.

det vil jeg også anbefale, som en bedre løsning

Jeg vil bare lige understrege at 5mg alprazolam er en ret stor dose til at behandle angst med bare så ingen hopper ud i samme doser bare sådan lige :).

Godt du skriver det, alprazolam udskrives helt end til 0,25 mg ved angst. 5 mg er ikke tilrådelig for nogen. Forstår ikke lægen udskriver de dagsdoser.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
det samme kunne min læge snildt finde på.. han er verdens bedste pillepusher... :| den forbandet idiot.

Dedikeret medlem

Kaktus Klausen skrev:

det vil jeg også anbefale, som en bedre løsning

Godt du skriver det, alprazolam udskrives helt end til 0,25 mg ved angst. 5 mg er ikke tilrådelig for nogen. Forstår ikke lægen udskriver de dagsdoser.

Det gør jeg bestemt heller ikke ! Jeg har selv mange gange taget langt over 5mg i døgnet (hovedløst) men det har os været med det formål for øjet at blive meget skæv ! De få gange jeg har brugt det mod angst har 0,5-1,5mg i døgnet været rigeligt :)

Insane psychedelia user!

....I øvrigt. Pas på du ikke laver noget dumt. Ferier indeholder altid alkohol, i hvert fald for mange mennesker. Og med en dose på 5mg Alprazolam dagligt, er du i højrisikozonen for at vågne en morgen, uden hukommelse af aftenen forinden, og en svigerfamilie der hader dig, inderligt.

Bare et lille hint.

Dedikeret medlem

....I øvrigt. Pas på du ikke laver noget dumt. Ferier indeholder altid alkohol, i hvert fald for mange mennesker. Og med en dose på 5mg Alprazolam dagligt, er du i højrisikozonen for at vågne en morgen, uden hukommelse af aftenen forinden, og en svigerfamilie der hader dig, inderligt.

Bare et lille hint.

Jeg vil faktisk sige at han med sikkerhed vil vågne med en hullet hukommelse hvis han skulle vælge at drikke oven på 5mg alprazolam.
Jeg drikker selv hvergang (dårlig hr) jeg tager benzo og hvis jeg kommer op over 3-4mg og så en håndfuld øl oven i så svigter min hukommelse meget ! Og det skal lige siges at når jeg tager benz er det rent api pulver (alprazolam) :)

Junior medlem
Brugeravatar

Du kunne ikke bede lægen om at udskrive et Benzo med længere halveringstid? Skal ikke gøre mig klog på hvad en "høj" dosis" er jvf. indlægssedlen, da dette kan variere; teori vs. praksis. ;O) Men siden det kun drejer sig om et kort interval, og forstår fuldt at du ikke vil opsøge nye bekendtskaber, vil jeg personligt prøve at få et præparat som er mere stabilt.

bannet

Geografisk sted: Risskov
Aight jeg ved godt det ikke er legetæg (der er andre sjovere midler)

Men hvor lang tid vil der gå før jeg får de berygtede benzp WD's, hvis jeg tager 3-5mg om dagen. Min læge er spanier og er pisse ligeglad..

Insane psychedelia user!

Du kan godt regne med 14-30 dage med 5mg om dagen. Du går nok ikke i kramper og falder død om, men du vil helt sikkert opleve abstinenser af svag til moderat karakter. Dermed ikke sagt det ikke er ubehageligt. (det er de fysiske vi snakker om. Den psykiske afhængighed kommer hurtigere. Lige netop Alprazolam er slem. Se det som heroinen inden for benzoer.)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tog alprazolam dagligt i 3 ugers tid da min angst var værst, husker ærlig talt ikke doserne, kun at de var på det dobbelst af hvad lægen havde anbefaldet mig (den anbefalede dosis hjalp ikke rigtig) jeg stoppede brat uden at nedtrappe og mærkede intet til abstinenser, ikke engnag pyskisk, men det var nok også fordi at jeg var så fast besluttet på ikke at gide det lort (hver gang jeg havde taget det fik jeg voldsomme og meget livlige mareridts, vågnede badet i sved) og derfor jeg stoppede.

håber du kommer godt igennem det, og håber du selv vælger at stoppe når der er mulighed for det igen.

Junior medlem
Brugeravatar

Dine frygtede WD´ere bør ikke værre end den del af din frygt for hjemkost og retur til dine selvvalgte rusmidler, da tiden du har taget dem i er så snæver.
Beklager for at gentage mit spg. Kan du ikke gå tilbage til lægen og bede om Stesolid(Valium)? Disses 1/2tid er længere og meget mere stabil, du vil derfor ikke kunne mærke "tilbagefald" ligeså hurtigt. (Synes det er pudsigt/sært at en privat prak.læge tyer til Xanax som det primær forslag?!?!? Ellers kan sovemedicin (primært brug) ex. zolpidem være en ide? Ikke som indslumring i dit specifikke tilfælde, men for at tage "bivirkningen", nogle gange kan det hjælper en gennemgående patient, deres brug er beregnet til kortids problematik. Og nej, du falder ikke om i en ukontrolleret søvn, efter indtagelse; det hør skønlitteratur til :O) Svedeturene og kvalmen kan Catapresan og Emperal hjælpe med; igen ikke farlige medikamenter conra benzo o.lign. (ingen rød 3kant på dåsen)

Er ingen "kloge Aåge", men har en del viden, dels praktisk dels personlig med "lignende" problematik både reel og teoretisk. så spg. bare til og v. PM, hvis du ønsker.

Håber din ferie forløber vel på trods :O)

Junior medlem
Brugeravatar

Husk dog : Aplha & Omega = ingen alkohol. Det er opskriften på dårlige oplevelser fx. huller i huskeren.Det er intet jeg ønsker for nogen!!!! Mener det dybt seriøst; det medbringer ikke "kun" pinlig adfærd, men så meget mere end det i negativ forstand.

Insane psychedelia user!

Jeg tog alprazolam dagligt i 3 ugers tid da min angst var værst, husker ærlig talt ikke doserne, kun at de var på det dobbelst af hvad lægen havde anbefaldet mig (den anbefalede dosis hjalp ikke rigtig) jeg stoppede brat uden at nedtrappe og mærkede intet til abstinenser, ikke engnag pyskisk, men det var nok også fordi at jeg var så fast besluttet på ikke at gide det lort (hver gang jeg havde taget det fik jeg voldsomme og meget livlige mareridts, vågnede badet i sved) og derfor jeg stoppede.

håber du kommer godt igennem det, og håber du selv vælger at stoppe når der er mulighed for det igen.

Ja, 14 dage er måske også lidt hårdt sat. Men folk reagerer meget forskellig på benzoer. Jeg fx bliver ekstremt hurtigt hooked. Går du over 30dage, er det dog næsten 100% sikkert at der kommer abstinenser af en eller anden art.

Det kan bare ikke siges nok - Benzodiazepiner er lumske, ad helvedes til! Og absolut ikke noget der bør udskrives til mennesker der ønsker at lindres cannabis abstinenser, IMO.

Medlem

Jeg indtog 125 mg etizolam på en måned og havde kun søvnbesvær, øget svedtendens og depression i 3 dage.

Insane psychedelia user!

Jeg indtog 125 mg etizolam på en måned og havde kun søvnbesvær, øget svedtendens og depression i 3 dage.

Men spørgsmålet er så hvordan du tog de 125mg. Spiste du samme dosis hver dag, eller kun i weekenderne med højdosislammer. For det har ekstremt meget at sige.

I øvrigt er Alprazolam også noget mere vanedannende end Etizolam. Det er i hvert fald min erfaring. Og en del mere potent.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ikke siges nok - Benzodiazepiner er lumske, ad helvedes til! Og absolut ikke noget der bør udskrives til mennesker der ønsker at lindres cannabis abstinenser, IMO.

true, jeg har fået tilbudt benzoer imod lindring af cannabis abstinenser, og søvnproblemer.. ikke noget med motion og sund kost, eller at spørge ind til det.. bare (ta de her piller så falder du i søvn)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du burde søge hjælp for din cannabisafhængighed når du kommer hjem. Det er ikke normalt at være nødsaget til at dope sig ned med vanvittige doser psykofarmaka for at overleve en hyggelig familietur til syden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]