Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Vil lige høre hvor udbredt pot i dag er i forhold til hash, med hensyn på gaden her i jylland/Århus :) Ryger ikke (endnu :D) men synes at det lyder til at hash nærmest er lettere at få fat på her i DK end pot. Er jeg helt galt på den? :)

:peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Tror det er sådan lidt hipsomhap, og hvilke kredse man komme i. Men der er hvertfald mere pot om efteråret, når det er høstsæsonen.

Men hvis du gerne vil ha pot, er det da bare at putte frø i jorden ;)

Junior medlem

Vil være lidt svært for mig da jeg skal på efterskole hele det næste år :P Men det vil være stadig være muligt at finde noget nu?

Dedikeret medlem

øøøh ja?!.. planter ka godt vokse uden opsyn.. men vent nu til du bliver lidt ældre dude!! der er tid nok

Junior medlem

Lyder godt nok til det er overraskende let at gro cannabis? O.o
Hul i det med at vente, har et gennemsnit på lige over 11 og er socialt velfungerende, tager lige et slagger år :D. Ved også at min storebror på 19 ryger hash, og er rimeligt sikker på at mine forældre ved det.
Har bare lyst til at prøve noget andet end at drikke alkohol, bla. p.g.a. de tømmermænd man får osv...

Medlem
Brugeravatar

Lyder godt nok til det er overraskende let at gro cannabis? O.o
Hul i det med at vente, har et gennemsnit på lige over 11 og er socialt velfungerende, tager lige et slagger år :D. Ved også at min storebror på 19 ryger hash, og er rimeligt sikker på at mine forældre ved det.
Har bare lyst til at prøve noget andet end at drikke alkohol, bla. p.g.a. de tømmermænd man får osv...

Hvor gammel er du selv, hvis din storebror er 19?

Pot i forhold til hash i min egen omgangskreds er ikke populært. Kender ingen ( udover jeg selv og min kæreste) der ryger pot i ny og næ. Mine venner desideret hader pot, da de siger at det enten ikke virker eller gør dem i dårligt humør af en grund, som de ikke selv kender.

Jeg har forstået det sådan, at den mening er ret udbredt.
folk vil ha hash, Så det er det der er nemmest at få hos en pusher. Der er flest kunder i det.

Junior medlem

Så må jeg jo prøve at købe lidt af hvert :D

Medlem

Ikke fordi det gør noget, men folk har en tendens til at stave "slacker" som "slagger". (Den rigtige måde er den første). Bliver bare lettere irriteret over ALTID at se den stavefejl.

Junior medlem

Men synes i jeg skal starte ved pot, skunk eller hash? Har forresten tænkt mig at putte det i en joint

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Mange oplever at de ikke rigtig bliver skæve de første par gange, incl. mig selv, men pot gjorde det for mig.
Det er såmænd ligegyldigt hvad du får anskaffet, bare at du ikke lægger for hårdt ud.

Junior medlem

Ender nok med bare at tage det der tilgængeligt til en ok pris i forhold til kvalitet :) Hvis jeg kan finde noget Pot/skunk tror jeg det bliver det, da det vidst er lidt lettere at rulle joints med?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Naah, men det smager bedre IMO ^^

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
kommer så sandelig an på hvordan det er tørret, om det er curret, og hvordan det er opbevaret, hvor længe os.v :D jeg har satme smagt meget pot og skunk der var lige til at kaste op over. men når alt det er sagt vil jeg give brød ret, hvis det er behandlet ordenligt syntes jeg også det smager noget bedre end en hash joint (med tobak) gør

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere over the rainbow...
I mine kredse er hashen sku det nemmeste at få fat i. Skunk og pot er en sjældenhed herovre:P

Medlem

Ryg nu bare alle tre dele så finder du jo ud af hvad du bedst kan lide, hvor svært kan det være :)?
Jeg bryder mig ikke om pot/skunk kan generelt ikke mærke noget af det.
og det er langt langt langt fra så potent som en god klump ryger..

Medlem
Brugeravatar

Det kommer ikke an på om det er pot, skunk eller hash. Det kommer an på hvilken slags det er, og hvilken kvalitet det er. Hvis du ryger sativa domineret cannabis vil du få en mere eventyrlysten/opløftende skævert, og hvis du ryger en indica domineret cannabis vil du få en afslappende sofaskævert, og så er det egentlig irrelavent hvilken form det er.
Når det så er sagt har skunk, pot samt lyst hash tendens til at være sativa domineret, og mørk hash indica domineret. Men det er kun fingerpeg, du kan aldrig være sikker på hvad du rent faktisk ryger, slet ikke på den forkerte side af broen..

Men her kommer endnu et af anarkistens gyldne råd! :mrgreen: Jeg har selv boet i nordjylland i et halvt års tid, og min erfaring er altid, hvis du ikke har kontakter eller noget, så find en perker at købe din tjald af. Ikke en knægt der hustler, men en voksen perker med bmw og masser af papir :D
Hold dig fra tjald der kommer fra rockerne, medmindre du vil ryge motorcykeldæk :badidea: Og i det mørke jylland, vil det sige, lad vær med at køb fra en der er hvid...

Junior medlem

Tak for rådene Anarkisten! :)

Medlem

Det pot du får fat på i danmark, er typisk meget cbd holdigt og har ikke det største thc indhold. Jeg synes personligt, at det giver en helt anden rus. Ryger du begge dele er det ikke svært at mærke at det i bund og grund er samme substans, men jeg mener stadig der er en kæmpe, kæmpe forskel.

Højt thc indhold er for mig = sindssyge grineflip, underlige samtaler, kreativitet, måske midlertidig paranoia og vrangforestillinger. Men det er sjovt på sin egen måde. Sjovt, meget mere vildt og bevisthedsudvidende

pot/cannabis med højt cbd indhold = afslappethed, ingen stress, mellow feeling men også uden det lidt syrede/psykedeliske twist fylder så meget, som det gør i produkter med et overdrevet højt thc-indhold

Personligt er jeg mest til pot. Jeg synes at thc-indholdet i de cannabisprodukter vi ser i dag, som f.eks. hydro-cannabis og det, der i daglig tale kaldes skunk, er ALT for højt. Det er sgu kammet helt over, hvis du spørger mig. Jeg tror også det er derfor man i dag ser folk blive helt junkie-agtige (okay, junkie-light, om man vil), hvis de ender ud i et misbrug. Jeg tror, for nogle årtier tilbage, var cannabisafhængige bare en lidt slacker agtig, mellow type som var meget afslappet og ikke tog alting så tungt (da thc indholdet ikke var så super højt.) Hvor du i dag ser folk afhængige af hash som fuldstændig mister kontrollen over deres liv, bliver paranoide/angste og anti-sociale samt, i slemme tilfælde, ender i deciderede psykotiske tilstande.

Jeg kan også mærke det meget, hvis jeg f.eks. tripper på psykedeliske stoffer som LSD eller svampe. Ryger jeg average dansk hash eller "skunk", er jeg næsten sikker på at få et bad trip. Ryger jeg derimod noget dansk pot, er jeg 100 procent sikker på at det går den modsatte vej, og trippet holder sig på et niveau der ikke bliver for intenst eller ude af kontrol. Det er angstdæmpende. Jeg synes heller ikke det idag er nogen sjældenhed at se førstegangs rygere få bad trip af en joint. Det tror jeg ikke skete så meget før i tiden, da pot var mere fremme.

Jeg tror selv på, at der er en grund til at cannabis vokser på planeten. Det er meningen at vi skal indtage de (med måde), da det giver et pusterum hvor du kan se på verden mere afslappet, uden at stresse over dine egne behov, din egen griskhed og egoisme. Det kan give folk en vedblivende evne til at reflektere dybere over ting, og det kan øge empati hos mennesker, og det er sundt. Men efterhånden er det bare gået amok med genmodificering, og vi står med et produkt som overhovedet ikke er naturligt, og som tit ikke virker, som det var ment det skulle..

Alt dette er selvfølgelig bare min overbevisning. Jeg aner ikke, om der er hold i det. Men jeg vil i hvert fald fortsætte med at ryge naturligt, økologisk pot, når jeg har lyst til at være skæv.

Junior medlem

Geografisk sted: Denmark, Vejle
Pot er rimeligt svært a skaffe her i Sydjylland ved dog ikke med resten af Danmark, her brugt meget tid i Århus der er pot sgu også rimeligt svært at skaffe, Dog er det heller ikke besværet vær at finde da skunk og hash er meget bedre i min svag, har røget pot en gang i mit liv, jeg fik et svagt rus, og det var endda en all-greener hvor vi kun var tre personer :P

Dedikeret medlem

Pot er rimeligt svært a skaffe her i Sydjylland ved dog ikke med resten af Danmark, her brugt meget tid i Århus der er pot sgu også rimeligt svært at skaffe, Dog er det heller ikke besværet vær at finde da skunk og hash er meget bedre i min svag, har røget pot en gang i mit liv, jeg fik et svagt rus, og det var endda en all-greener hvor vi kun var tre personer :P

Pot/skunk kald det hvad du vil det er stadig det samme medmindre de kun dyrker sorten skunk? folk kalder det jo skunk ligeså snart det er noget godt pot..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]