Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 17:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey alle, jeg har ca 15 lowryders (easyryder 5st ,Lowryder2 4st, lowryder 5 st) da alle har det godt og er hve og gå i blomst, planted 4 af dem over i 11litters potter i stedet for 3 litters, håber det ikk er for dumt,???

så har jeg desværre fået mig nogle larver, små grønne da er på undersiden af bladene, og spiser af bladne, nogen da hved hva der kan gøres for og forbygge mod dem og slippe for di kommer igen????,,

har os en grapefrut kush, da os er omplanteret til 11 litters potte, den er ikk auto som jeg ellers håbed på,, kan den nå og blive færdig, plantet i start juni????? eller venter den på 12/12 før den går i blomst????

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i din joint
fandt lige det her til larverne http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=17&t=41955 :D
jeg har ikke prøvet det før så ved ikke om det virker

Junior medlem

hey tak :-)...

Dedikeret medlem

Du kan tvivlsomt forebygge at der kan komme larver i en plante holde udendøre. Heldigvis er de dog lette at slippe af med manuelt, hvis ikke der er 100-vis. Imodsætning til insekter avler de jo ikke, da larver et et mellem-trin for et kønsmodent dyr.

Moderator
Brugeravatar

Det er ikke dumt at du har omplantet til 11 liter, men imo. udnytter de fleste normale/små autos ikke mere end en 6-7 liter. Normalt vil jeg sige at man bør plante autos i de potter de høstes i, pga. begrænset veggeperiode der ikke kan forlænges, men ompottes der skånsomt kan det sagtens lade sig gøre at ompotte ved kønsbestemning uden at planterne belastes synderligt. Det kan f.eks være en fordel hvis man har begrænset plads og bruge regulære (ikke feminized) frø og skal sortere hannerne og evt. dværgphenoer fra.

Junior medlem

:) , Tak Mains for hjælp, ... BisMann må lige sige jeg har læst tons vis af komentarer fra dig af her på siden, tak for gode info :-)

må lige spørge til det med potterne, jeg har 2 easy ryder da stadig står i 4L potter er ca en halv meter høje, skader det blomstringen af di ikk har mere plads?? eller er det højde på planten da er forskellen med store/små potter,, ???

håber det er forståligt det jeg skriver :)

Moderator
Brugeravatar

Det var så lidt :) Det er primært størrelsen af planten det kan gå ud over, hvis de er i for små potter, men det kan også fører til anden misvækst hvis de bliver 'rootbound'. Det er også nemmere at over og undergøde i mindre potter. Men vil mene du sagtens kan lade dem stå i 4-liters. Ellers ville en skånsom måde at omplante dem på være at skærer bunden af de potter de står i nu, og stille planten og resten af potten oveni en større potte, så rødderne kan strække sig ned igennem den, uden at beskadige rødderne i den potte de er plantet i.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]