Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 14:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa, jah, jeg er ny i denne ryger verden. Især på hash eller hva faen det nu er.. Eller.. Ny og ny.. Det sgu så meget sagt efter som jeg har røget i lige godt 1 år snart - stort set hver anden dag (men i ferien har det været hver dag)
Men ville høre jer om 2 spørgsmål, som jeg ville spørge jer om, faktisk en hel del som jeg ikke rigtigt har fået sat på plads egentlig, men starter lige med 2 spørgsmål så det ikke virker som et totalt rodebutik.

1. Nu ryger jeg til hverdag, bare en enkelt eller 2 stks.. Ved ikke om det er et stor forbrug, men der er sikkert nogen stykker derude af jer der nok kunne ryge mere er jeg sikker på..
Men mit spørgsmål er: Hvad laver i mens i ryger? Jeg mangler seriøst noget nyt at lave. Er ved at gå træt i at spille LoL og CS:S , det er kun enkelte tider jeg har en OP dag hvor alt bare går flydende. Det nyeste jeg er begyndt på for tiden er at se stoner film (så en 10 mest kendte ryger film på youtube), og det virker sgu egentlig meget godt.. men ryger film kan der ikke blive ved med at være nok af.

2. Hvis i har fået fat i noget sofa ryger, som man vel og mærke bliver meget sløv af (eller det måske bare mig der bliver sløv af hele lortet ^^), hvad gør i så for at få energien op? vil gerne være vågen mere når jeg ryger, synes bare altid at jeg får totalt stoner humør og bliver sløv og vil sove efter en time eller sådan noget.. Jeg har prøvet dette:
Energidrikke, kaffe, energipiller .. vil dog sige at 8 / 10 gange begynder hjertet at pumpe sygt hurtigt, og så bliver jeg dårlig. Men det kan vel være at det er noget med den coffien man indtager / sukker eller?
Spørgsmålet er så: Hvad gør i for at få energien mere op? Bevæger jer mere? indtager noget? Eller er i bare generelle friske hver gang?

Det var alt for nu, vil dog nok "spamme" lidt mere herinde, da jeg ingen andre har at spørge ind til som sådan hihi ^^
Tak.

Junior medlem

Du kunne også prøve at lade være med at ryge, ikke?
- Det virker lidt som om du ryger bare for at ryge..

Junior medlem

Nej. Jeg ryger skam fordi jeg elsker følelsen af at være høj. Men okay, point taken.

bannet

Geografisk sted: Himlen :-)
Synes det meste hash giver stoner. Prøv noget grønt pot eller mit fortrukne skunk evt. sativa sorten, som giver en lidt mere energisk, glad og kreativ tænkene skævert. Jeg keder mig stort set aldrig når jeg ryger, men egentlig også sjællent jeg i det hele taget ryger. Kan anbefale dig ikke at ryge hver eller hver anden dag, hold lidt længere pauser imellem. Så vil du nyde din skævert mere og sætte mere pris på den. Nu ved jeg jo ikke hvor meget indhold der er i dit liv når du ikke er skæv, men en god koncert, festival eller ligende og sunde hobbyer er altid godt :-) Når jeg er skæv alene reflektere jeg ofte over hvad jeg har oplevet.. og tænker over om jeg kunne gøre noget bedre, hvis jeg oplever det eller noget ligende igen. Hvordan jeg får mere ud af mit liv og optimere det. Ofte behøver jeg ikke engang at beskæftige mig med andet end tankerne. Men ellers nusser og hygger jeg lidt om mine planter, kæresten/bolleveninden, læser om ting der interessere mig. Rydder op, gør rent vaske tøj er for mig noget helt andet når jeg er skæv, men tager også 4 gange så lang tid, da jeg ofte er mere grundig når jeg er skæv. Sommetider men mest når jeg ryger sammen med andre står den på film, musik og snak... Tror ikke det er meningen man skal kede sig uanset og man er skæv eller ej.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Stop med at ryge, bliv klippet og få et arbejde...

Medlem

Hvis du ryger hver dag, er det klart du er begyndt at kede dig. Hold en pause på en måneds tid, og så kan du altid begynde at ryge igen hvis du vil.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Det lyder, som om du er godt på vej til, at danne et misbrug. Ikke et slemt et af slagsens, men din daglig dag lyder til, at være gået lidt i stå. Det er det farlige ved hash. Jeg skal ikke spille hellig, det er ikke lang tid siden jeg også røg hver/hveranden dag. Og jeg ryger stadig flere gange i ugen. Det vigtigste, synes jeg, er at man ikke begynder at ryge alene uden egentlige aktiviteter. Så længe der er et socialt aspekt i at ryge, synes jeg det er sjovt. Men når man pludselig vågner op og ser, at man ikke har udrettet noget et helt år. Udover at ryge og spille computer. Så er den gal. Tag en pause på 1-2 måneder og prøv om du ikke derefter kan nøjedes med at ryge 1-2 gange i ugen. Jeg får i hvert fald ikke selv, klaret rengøring osv. når jeg er skæv hver/hveranden dag.

Til dit spørgsmål om energi. Tror ingen bliver friske, hver gang de ryger. Men for mig hjælper det, at have en aktivitet. Tag i svømmehallen, til en koncert, spil et brætspil med gutterne (langt sjovere når man er skæv, der kan hurtigt opstå mange sjove situationer), eller bare skyd lidt til en bold. Ligeså snart der bliver sat en film på, så går jeg personligt død hvis jeg har fået noget at ryge.

Hvor gammel er du?

Junior medlem

Tak for jeres svar. Kan sgu godt se den er helt gal den her.
Vil nok prøve med en pause. Håber bare ikke at jeg får syge abstinenser.. Men jeg synes da alligevel med sådan noget her, er det ikke så slemt at "komme af med". kan man sige.
Jeg vil ihvertfald prøve at holde mig til de sociale aktiviteter.. Så kan man nok også spare en hel del penge på det fremover hehe.
Jeg er 24 år.

Medlem
Brugeravatar

Hvis du går i skole skulle du nok overveje at begrænse dit forbrug af den herlige plante en smule. Men ellers er mit råd til dig - find en dame! Et sødt hunkønsvæsen ville sikkert gøre dig meget gladere, og ville også give dig noget at lave og sådan..

Men hvis du ikke vil blive træt at tjalden, så køb da noget pot/skunk/lys hash i stedet for, så burde det virke lidt anderledes, selvom skunk osv self godt kan være sofaryger :)

Tak for jeres svar. Kan sgu godt se den er helt gal den her.
Vil nok prøve med en pause. Håber bare ikke at jeg får syge abstinenser.. Men jeg synes da alligevel med sådan noget her, er det ikke så slemt at "komme af med". kan man sige.
Jeg vil ihvertfald prøve at holde mig til de sociale aktiviteter.. Så kan man nok også spare en hel del penge på det fremover hehe.
Jeg er 24 år.

Bare rolig, så slemt er det slet slet ikke, du ryger ikke engang særligt meget, hvis du passer et job og dit liv går godt og sådan, vil jeg slet ikke mene du har misbruger planten. Men sikkert en god ide hvis du vil tage en pause, i hvert fald for pengepungen om ikke andet. Men du skal ikke regne med at få de vildeste absti, hvis du plejer at ryge om aftnen inden du sover, kommer der nok lidt småproblemer med søvnen den første uges tid, men ellers skal du ikke regne med andet end at du muligvis bliver lidt hurtigt irreteret/sur at være sammen med..

Medlem
Brugeravatar

Jeg synes sådan set at det er et interessant spørgsmål, og jeg synes faktisk aldrig helt at det bliver besvaret ordentligt selvom det har være oppe flere gange, i form af hoppy tråde osv. osv. Jeg kender flere der har lysten til at lave et eller andet, men der er bare aldrig nogen der har fantasien, eller hvad det nu kræver, til at finde på noget konstruktivt at lave. Og så ender det som sagt med at man måske bare sidder og stoner med en joint, bare fordi der ikke umiddelbart er andet at lave. Vi sidder til og taler om hvad fanden folk der ikke ryger sidder og laver lige nu, og der kommer sgu ikke noget fornuftigt frem..
Vi har vores gode vilje til at lave noget konstruktivt, men vi aner ikke hvor vi skal ligge vores kræfter, sådan har jeg det i hvert fald.. Og det er ikke fordi der sker specielt meget i området, i hvert fald ikke noget som vi kender til.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Male, tegne, spille musik, bygge et eller andet, 3D mappe naboens lade, lave animation, stop motion, filme månen, flyve dragefly, udtænke et nyt brætspilskoncept, bygge et hologram, lave en tegnemaskine ud af to gamle pladespillere, kaste med maling, lave ler skulpture, dyrke et eller andet i haven, lær et nyt musikinstrument.

Bare nogen af de ting jeg kan komme i tanke om...

Medlem
Brugeravatar

Fede ting man! Nu jeg tænker over det har jeg faktisk også en del projekter jeg gerne vil i gang med, går bare tit i stå ved indkøbsfasen.. Sjovt du nævner 3D mapping, har selv siddet og spekuleret på nogle geometriske former der vil være fede at projektere og mappe på, eller bare nogle fede former at installere adresserede LED'er i. Hvad for nogle programmer bruger du, har kigget lidt på Resolume, After Effects og Mad Mapper, har bare ikke Mac. Tager det ikke også vildt lag tid at lave nogle animationer som ser bare nogenlunde ordentligt ud?

Junior medlem
Brugeravatar

Fede ting man! Nu jeg tænker over det har jeg faktisk også en del projekter jeg gerne vil i gang med, går bare tit i stå ved indkøbsfasen.. Sjovt du nævner 3D mapping, har selv siddet og spekuleret på nogle geometriske former der vil være fede at projektere og mappe på, eller bare nogle fede former at installere adresserede LED'er i. Hvad for nogle programmer bruger du, har kigget lidt på Resolume, After Effects og Mad Mapper, har bare ikke Mac. Tager det ikke også vildt lag tid at lave nogle animationer som ser bare nogenlunde ordentligt ud?

Du behøver ikke en mac for at lave professionelle animationer. Tag et kik på programmet blender! :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Resolume, After Effects og Mad Mapper. Så du hvertfald godt kørende. Du sagtens mappe i Resolume v.h.a. Advance output, men Madmapper er must hvis det er mere advancerer former. AE og Resolume kan du sagtens få til windows

Quartz Composer og Cinema 4D e også nogle anbefalesesværdige programmer til animation

Medlem
Brugeravatar

Man behøver også kun mac for at kunne bruge Mad Mapper af de programmer der, men det er fordi jeg er i gang med at lave nogle musik responsive animationer til noget LED-belysing, og så kunne det være fedt at have en 3D model af LED'erne som man så kan køre en animation over osv. Og der er der har jeg ind til videre fundet ud af at det er en fordel at bruge mac, fordi mange mac programmer har nemt ved at tale sammen bla. genem Syphon.

EDIT: Quartz Composer har jeg heller ikke rigtigt gidet at se på fordi det vist også er til mac, men det ser spændende ud!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

En god grund til at bruge QC samnen med Resolume:

http://resolume.com/software/index.php?qc

Det kan man desværre ikke på pc, Iøvrigt er QC gratis, så det kan godt være at en mac er dyr, men man får også mange gratis features og fornøjelser der ikke er i windows.

Men hvis du hårdnakket nægter at støtte det nærige og ultra kapitalistiske Apple, kan du altid forsøge dig med at bygge en hackmac ;)

Junior medlem

Så er jeg røgfri hvis man kan kalde det det..
Må nok sige at jeg har nogen "blive nemt vred" dage.. Og især mht til søvnen.. ;).
Men jeg er glad for i kan åbne min verden op herinde.

Junior medlem
Brugeravatar

Det jeg laver mens jeg ryger er at jeg sidder og stener med mine venner, for det meste med en god grinern på. Jeg ryger næsten hverdag men jeg har det stadig som første gang jeg røg, men det er nok på grund af dem jeg gør det med...

Men Det vi gør er at vi sidder og spiller tekken eller høre musik. Vi kan også gå ud i det gode vejr og bare stene rundt og have det sjovt, så tager vi normalt et par pinde med som vi ryger.

------

Du burde prøve hvis du mangler noget energi, at stikke dit hoved under noget ISKOLDT vand, det hjælper altid på mig!

- Walt Disney

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
ryg sativa skunk, det har meget lille/ingen couchlock-effect :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
jeg begyndte at lave elektronisk musik fordi jeg kedede mig når jeg var skæv.. det er jeg sgu blevet meget glad for

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]