Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 18:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle sammen.
Man kan købe svampe growkits helt lovligt i Amsterdam, men er det Ulovligt at tage dem Med hjem til Danmark ? (via fly eller bil)
Jeg spør, da jeg har lagt mærke til at hvis man skal købe dem online kommer 9 ud af 10 fra Amsterdam, og det virker ikke som om der er nogle problemer med at få dem sendt.

Site Webmaster
Brugeravatar

Det er ulovligt at importere svampe, svampesporer etc.
Bekendtgørelse om euforiserende stoffer skrev:
Svampe og sporer af arterne Psilocybe semilanceata, Psilocybe cubensis eller andre svampe/sporer, som indeholder psilocin eller psilocybin, herunder bl.a. dyrkede, tørrede eller på anden vis bearbejdede svampe/sporer.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=137169

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Junior medlem

Okay tak skal du havde :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Mener forøvrigt heller ikke at svampe I sig selv er lovlige i Holland mere. Sporer, growkits og trøfler er dog.

Medlem

Er det mig der misforstår det, eller er der en grå zone i lovgivningen? Da der står at svampe og sporer indeholdende psilocybin eller psilocin er ulovlige. Men da sporerne ikke indeholder nogle af delene går det vel principielt ikke ind under katagorien?

Nogle der kan hjælpe? :-)

Medlem
Brugeravatar

Er det mig der misforstår det, eller er der en grå zone i lovgivningen? Da der står at svampe og sporer indeholdende psilocybin eller psilocin er ulovlige. Men da sporerne ikke indeholder nogle af delene går det vel principielt ikke ind under katagorien?

Nogle der kan hjælpe? :-)

Efter at have set utallige tråde om konfiskerede growkits her på siden, så vil jeg mene at der ikke ses anderledes på lovgivningen, selvom der tydeligvis er fejl ift. det med sporene. Så grå zone eller ej, du mister stadig dine growkits hvis de bliver taget i tolden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]