Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 17:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Så er gjort og jeg må erkende det er ganske behageligt!

Jeg røg noget som kaldtes "slasker" hash.

Der er en masse tanker om det, som jeg gør mig:

1: Det er en fed fornemmelse, og jeg ser ikke nongen grund til at lade være, fordi jeg hygger mig med det. Der skal ganske små mængder til, med en relativ god virkning.
2: Jeg bliver "bekrymret" for mig selv. Tanker om afhængighed, ""hvad har jeg har jeg dog gang i"
3: Der er ingen trivl om, at jeg skal have en meget stærk selvdisiplin, jeg er FAST besluttet på at det allerhøjst må forgå en gang om ugen, fordi følelsen er så fed at jeg godt kunne "blive hugt på det"
4: Det er ærgeligt at jeg ikke har nogle at gøre det med, fordi det kunne være supergodt, men det er der ikke så meget at gøre noget ved, fordi jeg kender absolut ingen som ryger, noget som helst!
5: Det går mig på nerverne at det er krimenielt!!!!!!! Jeg er pissebange, og det irretere mig voldsomt!!
6: Tobakken er også noget jeg godt kunne undvære, men jeg er ikke så tryg ved at ryge hashen uden, fordi det virker meget stærkt....

Det var et lille udpluk af tankerne, i må meget gerne komme med feedback, hvis i gider :D

2. og 5. er begge normale for nybegyndere. Jeg vil anbefale dig, at læse en masse om stoffet så du kan tage lidt af din frygt for afhænghed væk. Hvis du kan holde dig til maks en gang i ugen, tror jeg ikke det bliver et problem for dig. Selvom det selvfølgelig er bedre at gøre det sjældnere.
Det er klart der er en risiko for at blive nuppet, men hvis bare man holder rygningen inden for sin egen matrikel og ikke sælger ud, er det sjældent man bliver opdaget. Personligt er jeg blevet visiteret en gang og der havde min ven stået og røget i en kø ind til et diskotek. Men ellers er jeg aldrig blevet visiteret og jeg har røget i 5 års tid.

Medlem
Brugeravatar

Så er gjort og jeg må erkende det er ganske behageligt!

Jeg røg noget som kaldtes "slasker" hash.

Der er en masse tanker om det, som jeg gør mig:

1: Det er en fed fornemmelse, og jeg ser ikke nongen grund til at lade være, fordi jeg hygger mig med det. Der skal ganske små mængder til, med en relativ god virkning.
2: Jeg bliver "bekrymret" for mig selv. Tanker om afhængighed, ""hvad har jeg har jeg dog gang i"
3: Der er ingen trivl om, at jeg skal have en meget stærk selvdisiplin, jeg er FAST besluttet på at det allerhøjst må forgå en gang om ugen, fordi følelsen er så fed at jeg godt kunne "blive hugt på det"
4: Det er ærgeligt at jeg ikke har nogle at gøre det med, fordi det kunne være supergodt, men det er der ikke så meget at gøre noget ved, fordi jeg kender absolut ingen som ryger, noget som helst!
5: Det går mig på nerverne at det er krimenielt!!!!!!! Jeg er pissebange, og det irretere mig voldsomt!!
6: Tobakken er også noget jeg godt kunne undvære, men jeg er ikke så tryg ved at ryge hashen uden, fordi det virker meget stærkt....

Det var et lille udpluk af tankerne, i må meget gerne komme med feedback, hvis i gider :D

Du behøver slet ikke have nøjer på, hvem skulle mistænke en gammel mand, og hvem skulle have et problem med at du ryger.. Kender en pensionist der har groet tjald i sin baghave i årtier uden der er sket noget, han ryger kun det han selv gror.

Røg du pibe eller joint? Og husk nu at rist din tobak ordentligt, gerne i en lille gryde/stegepande. Og hvis du så kan lide det, så husk og prøv lidt forskelligt så du finder det der er bedst for dig. Og husk nu at en joint i ny og næ på ingen måde er værre end en øl i ny og næ, jeg siger ikke du skal ryge hele tiden, bare tage det for hvad det er.

Medlem
Brugeravatar

Jeg droppede tobakken for over 3 år siden.
Så mit råd til dig er at næste gang skulle du prøve med noget skunk.
Det kan du godt ryge rent. Ellers må du få fat på nogle jordbær blade og tørre dem.
Eller du kan købe noget der hedder Greengo.
Det ligger til godkendelse i Sundhedsstyrelsen, men kan bestilles hjem fra udlandet.
Det er også tørrede blade, uden nicotin.

Insane psychedelia user!

Altså personligt fortrækker jeg Indica dominant pot til afslapning og Sativa dominant pot til at være social, sativa og indica er 2 ''stoffer'' du finder i cannabis, indica giver en sløv og afslappende rus mens sativa giver dig den opløftende rus!

Nej, det er ikke to stoffer som Cannabis indeholder. Det er arter. Der findes tre af dem. Sativa, Indica og Ruderalis. Bare lige for at få det på plads.

Junior medlem

Jeg røg en joint.
Ristede tobak (marlbroo Light) i en gryde.

Syntes egentlig at hash, frem for pot/skunk er ret nemt at gå til, fordi det er så nemt "at arbejde med" - det er perfekt forarbejdet, og klar til brug og er nemt at transpotere.

Jeg er pisse nervøs når jeg køber hashen, især når jeg går derfra. Syntes det er utroligt uretfærdigt man skal forfølges på dem måde, fordi man vil nyde livet lidt! folk drikker sig bevidstløse i alkohol og bliver utroligt dumme.....Har meget svært ved at forstå at de 2 ting ikke står fuldstændigt lige:

Det ene kan give dig store problemer - det kan det andet også - Det ene kan fungere fint i et godt liv - det kan det andet også! :roll:

Dedikeret medlem

prøv at sprede tobakken ud på noget bagepapir, og så på en flad brødrister i ca.3 min (indtil det er tørt og stadig gyldent, ikke mørkt)

bliv ved med at nøjes med at bruge så lidt som muligt.

hash har en større mængde af de psykoaktive indholdsstoffer, mens pot/skunk har flere indholdsstoffer og lavere mængde af psykoaktive indholdsstoffer, pga plante materialet, og derfor giver en anderledes ,men sammenlignelig effekt.

dårlig hash indeholder alt muligt andet end cannabis. pot og skunk kan utrolig let grindes i en grinder, med super resultat.

de hollandske myndigheder foreslår man undlader at bruge cannabis 1 dag om ugen. max 5g om dagen.

ang ulovligheden, så kan jeg efter mange års kriminalisering, kun hade det mere idag end i starten, det er ikke anderledes end at jage hekse, homoseksuelle eller hjemløse. Så velkommen til heksejagten 2013 efter magisk hekse urt på godt og ondt.

USA er ved så småt at legalisere, de er ihvertfald ikke efter brugerne længere.

God ryger og Legaliser!

Junior medlem

Ok tak for råd!

Havde lidt af en dårlig oplevelse igår med alt for mange negative tanker! Det er et dilemma for mig: På den ene side vil jeg gerne nyde livet og ryge lidt hash, en gang imellem, men på den anden side er jeg bange for at jeg bliver alt hugt på det. Jeg gider ryge, hvis ikke jeg selv kan acceptere det! Hvis jeg skal gøre det, så skal det nydes, ellers ikke!

Kender i det?

Junior medlem

faktisk, når det føles totalt fedt at være skæv, så slår jeg over i at få det dårligt, med det, fordi jeg er bange for at det er "for fedt" og ikke kan undvære det! Fordi det må siges, at jeg syntes det er fantastisk fedt, at blive basket!! Og jeg er overrasket over, så nemt det har været! Jeg ryger allerede godt i gennem, uden problemer!

Medlem

Jeg vil gerne komme med lidt input:

Jeg vil VARMT anbefale dig at du køber en vaporizer (og ikke en af de der skod-vaporizers man kan købe på staden). En god vaporizer koster fra 1500 og opefter, men til gengæld slipper du for røgen og alt besværet ved at riste tobak etc. Samtidig slipper du også for at ryge hash som jo potentielt kan være fyldt med alskens tilsætningsstoffer.

En vaporizer bruges til pot (eller skunk) og der skal bruges MEGET små mængder for at opnå en god virkning. I den vaporizer som jeg har skal der f.eks. kun bruges 1/40 del af et gram for at fylde et hoved og blive "småløftet". Skal man være megabasket, så "vaper" man måske tre hoveder. En vaporizer fungerer ved at der bliver suget cirka 200 grader varm luft igennem potten. Derved frigives vanddampe og thc så du bliver skæv uden røg og tobak. Det er lidt ligesom en E-cigaret, bare at der skal bruges lidt højere temperaturer end dem E-cigaretterne kan præstere.

Jeg kan VARMT anbefale en Vaporizer til en bruger som dig. Kig f.eks. efter DaVinci Vaporizer som har fået rigtig meget ros. Den kan købes for cirka 2000 herhjemme og godt halvdelen hvis du køber den i USA via Ebay og så får den sendt via shopusa.com.

Medlem

..... og så drop da den dårlige samvittighed... Der er rigtig mange derude som er lejlighedsryger uden problemer. Og så er der altså også mange som mig som er faste rygere - igen uden dårlig samvittighed.

Jeg er 37 år og har røget hash stort set hver dag siden jeg var 17. Jeg har ganske simpelt for længst erkendt at det stof gør noget ved mig som jeg har nytte af. (Min egen teori er at mit kortisol-niveau er i ubalance).

I den tid jeg har røget har jeg formået at: Tage 2 videregående uddannelser (En bachelor i kommunikation og en uddannelse som journalist), har arbejdet i såvel Danmarks Radio som internationale kommercielle virksomheder og er naturligvis også i arbejde nu. Jeg har også formået at finde en sød kæreste som ikke selv ryger (og holde på hende i foreløbig 11 år), få en sund, rask og veltilpas søn, betale topskat, være bestyrelsesmedlem i en lokalpolitisk forening etc etc etc... Og hver eneste aften tænder jeg min vape og ryger cirka 1/4 gram om dagen til lige at falde ned på når aftenen går på hæld. Så sætter jeg mig og ser lidt TV eller spiller et par timers computer.

Det eneste der kunne forpeste de gode stunder ville da være den dårlige samvittighed. Den ville jeg ikke have hvis jeg havde en tradition med at nyde et glas rødvin midt på aftenen - så hvorfor i alverden skulle jeg dog have det nu.

Så tag du det bare roligt..

Medlem

Redigeret: Double post af en eller anden årsag?!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du kigger tråden igennem vil du se at jeg allerede har anbefalet at gå vaporizer vejen. Men det kan ikke siges for tit. Dét er nemlig vigtig og god HR info.
Det er svært at kæmpe mod sine egne, og andre folks vaner, så dem som har røget på den gammeldags måde i lang tid, skynder sig ofte at finde grunde til at vaporizing bare ikke virker for netop dem, så de kan komme tilbage til de gamle trygge vaner.
Men når en person, som aldrig har røget cannabis før, overvejer at begynde, synes jeg at det er vores HR pligt at gøre hvad vi kan for at få dem til at ryge det rent, eller købe en vaper. Der dør jo 13000 om året af tobak, alene i Danmark.

Og så er der en fordel mere ved vaporizer som vist ikke er blevet nævnt i den her tråd.
Det er at når du er færdig med at vape dit urt, så har du stadig dit, nu ristede, urt, da der ikke går ild i det ,og det er særdeles velegnet til at lave kager med.

Jeg har selv en Silver Surfer Vaporizer, og den er snart 6 år gammel tror jeg. Hvis den går i stykker vil jeg købe en ny med det samme. Her er en video jeg har lavet for at vise hvor nem der er at bruge. http://www.veoh.com/watch/v45717902exergmrA

Junior medlem

Jeg var også nervøs i starten da jeg røg. Tænkte det samme som dig. Bliver jeg afhængig, bliver jeg stoppe af politiet når jeg går ud far staden.
Som en anden også nævnte tidliger så læs op på stoffet. Jo mere du ved om det, jo mindre vil du bekrymre dig om det. Du kan også prøve at låne bogen rusmidlernes biologi, den er skrevet af Henrik Rindom, han er ekspert inde for rusmidler.
Hash er mest psykisk afhængig, og ikke så fysisk. Så som at man kan lige at ryge det og har lyst til at gøre det tit. Fysisk han jeg kun oplevet at det har været svært at sove i 2-3 dage efter jeg stoppet. (Røg i 3 mådner i træk). Men sådan noget som ryste ture og høj feber skulle ikke kunne forkomme. (Rat mig hvis jeg tager feje.)
Med hensyn til ikke at have nogle at ryge med, kan du altid tage ud på Christiania. Alt efter hvor du bor selvfølig. Der er mange der tager der ud alene, for at sankke med andre. Har selv været der ude alene 3 gange, og er kommet i snak med folk. Prøv at sæt dig på en bænk i Nemoland, så kan det være nogle kommer og sætter sig over for.

Junior medlem

vedr. den dårlige samvittighed:

Den er slem, syntes jeg.......Jeg har fra start besluttet at jeg ikke ryger mere end en gang om ugen. Det er simpelhen, for at "styre" at det ikke skaber problemer for mig. Det hjælper mig.

Sjovt nok tilskynder det mig, at jeg er begyndt at ryge hash, til faktisk at blive mere tjekket! Jeg er meget opmærksom på at jeg får ordnet mine ting, holder aftaler og er grundig i min dagligdag, netop for at bevise, overfor mig selv, at man ikke forsumper ved at ryge hash og ikke ender som narkoman! ( ;

Jeg tror det er en fordel, at jeg begynder på denne "last" i en sen alder! jeg er opmærksom og har mere deciplin, end da jeg var ung!

Junior medlem

Ang. tobakken:
Det er jo egentlig ret "hyggeligt" at ryge en joint, men får så også nikotin-sus, næsten lige meget hvor meget jeg rister. :|

Tror jeg prøver at leve med tobakken lidt endnu og se tiden lidt an.

Junior medlem

Ang. tobakken:
Det er jo egentlig ret "hyggeligt" at ryge en joint, men får så også nikotin-sus, næsten lige meget hvor meget jeg rister. :|

Jeg synes mange af de andre gav glimrende svar på de mange tanker du skrev efter første gang, så dem vil jeg ikke give mig i kast med også. Men jeg vil lige give dig et råd mht. tobakken! Jeg har aldrig røget en cigaret, og jeg bryder mig slet ikke om nikotin - jeg bliver direkte dårlig af det. Sådan ordner jeg problemet med tobakken:

1: Køb Prince Sand (de er i en hvid og gul pakke, bare bed om "gule prince"). På siden af alle cigaretpakker står der information om indhold af nikotin, tjære og kulilte. De her Prince Sand er de mest "light" smøger du kan få fat i, da de har 0,1 mg nikotin, mens en pakke alm Prince, rød LA, rød Pall Mall osv. har 0,8 mg nikotin. Jeg vil tro der står 0,4-0,5 mg nikotin på din Maraboro light pakke.

2: Hiv en pande frem - de skal ristes. Den nemmeste måde at få tobakken ud af smøgerne er at slikke cigaretten nede fra filteret og op til toppen så der bliver en våd revne. Nu kan du ligeså let åbne smøgen. Hvis du kan opbevare tobakken tørt og ikke for varmt kan du sagtens stege en hel pakke som du gemmer.

3: Temperatur og tid. Lad os sige du har et nogenlunde gennemsnitligt komfur med varmeindstilling fra 1-9 eller sådan noget. Så skruer du op på over middelvarme, i dette tilfælde ca. 6, afhængigt af hvor ondt dit komfur er. Sørg for lige at røre lidt i det med en træspatel eller noget. Tænd for emhætten, og hold godt øje med tobakken. Når det begynder at dampe godt kan du skrue ned på ca. 4 efter min skala her. Panden er nemlig varm nok, og skal egentlig bare holde temperaturen nogenlunde. Så hvis det ryger/damper rigtig meget, skal du skrue yderligere ned. Hvis det allerede efter 1 minut stopper med at dampe, skal du skrue lidt op igen. Du vil hurtigt finde en passende temperatur, den lader du den stå ved til det begynder at stoppe med at dampe. Der er 2 formål med at passe på temperaturen: At undgå der stadig er nikotin i tobakken, samt at undgå tobakken bliver FOR ristet, så den bliver mørk og branket - det smager ubehageligt, men kan dog ryges.

Det blev vist til mere end udførlig guide end et "tip". Håber du kan bruge det.

Junior medlem

Ang. tobakken:

Jeg synes mange af de andre gav glimrende svar på de mange tanker du skrev efter første gang, så dem vil jeg ikke give mig i kast med også. Men jeg vil lige give dig et råd mht. tobakken! Jeg har aldrig røget en cigaret, og jeg bryder mig slet ikke om nikotin - jeg bliver direkte dårlig af det. Sådan ordner jeg problemet med tobakken:

1: Køb Prince Sand (de er i en hvid og gul pakke, bare bed om "gule prince"). På siden af alle cigaretpakker står der information om indhold af nikotin, tjære og kulilte. De her Prince Sand er de mest "light" smøger du kan få fat i, da de har 0,1 mg nikotin, mens en pakke alm Prince, rød LA, rød Pall Mall osv. har 0,8 mg nikotin. Jeg vil tro der står 0,4-0,5 mg nikotin på din Maraboro light pakke.

2: Hiv en pande frem - de skal ristes. Den nemmeste måde at få tobakken ud af smøgerne er at slikke cigaretten nede fra filteret og op til toppen så der bliver en våd revne. Nu kan du ligeså let åbne smøgen. Hvis du kan opbevare tobakken tørt og ikke for varmt kan du sagtens stege en hel pakke som du gemmer.

3: Temperatur og tid. Lad os sige du har et nogenlunde gennemsnitligt komfur med varmeindstilling fra 1-9 eller sådan noget. Så skruer du op på over middelvarme, i dette tilfælde ca. 6, afhængigt af hvor ondt dit komfur er. Sørg for lige at røre lidt i det med en træspatel eller noget. Tænd for emhætten, og hold godt øje med tobakken. Når det begynder at dampe godt kan du skrue ned på ca. 4 efter min skala her. Panden er nemlig varm nok, og skal egentlig bare holde temperaturen nogenlunde. Så hvis det ryger/damper rigtig meget, skal du skrue yderligere ned. Hvis det allerede efter 1 minut stopper med at dampe, skal du skrue lidt op igen. Du vil hurtigt finde en passende temperatur, den lader du den stå ved til det begynder at stoppe med at dampe. Der er 2 formål med at passe på temperaturen: At undgå der stadig er nikotin i tobakken, samt at undgå tobakken bliver FOR ristet, så den bliver mørk og branket - det smager ubehageligt, men kan dog ryges.

Super!! 1000 tak! Det lyder rigtig jeg skal da ned og have gule prince...Var ikke klar over at der fantes så milde smøger. troede m. light var noget af det mildeste.

Det er lidt af et dilemma, fordi på den ene side hader jeg smøger, men på den anden side, er det super hyggeligt at ryge en joint, og røgen og suget er på en eller anden måde en del af det! :D

Junior medlem

Citat:
Super!! 1000 tak! Det lyder rigtig jeg skal da ned og have gule prince...Var ikke klar over at der fantes så milde smøger. troede m. light var noget af det mildeste.

Det er lidt af et dilemma, fordi på den ene side hader jeg smøger, men på den anden side, er det super hyggeligt at ryge en joint, og røgen og suget er på en eller anden måde en del af det!

Jeg har det på præcis samme måde som dig. Jeg kan godt fortælle dig du vil blive overrasket over hvor mild en velristet Prince Sand er, sammenlignet med en "almindelig" cigaret. Dette efterlader også masser af opmærksomhed af den forhåbentligt velsmagende cannabis du har anskaffet dig. Du må endelig skrive en privat besked, hvis der var noget i mit lange indlæg du ikke forstod :)

Medlem
Brugeravatar

Ang. tobakken:

Rigtig gode tip, vil dog lige tilføje et par ting.. De gule prince er gode til at riste med, men man kommer ikke uden om at prince laver rigtig ringe kvalitet af tobak, og det kan tydeligt mærkes når man laver og ryger sin joint pga de store stykker og grene der er.. Men hvis du bor i en storby eller bare er heldig, kan det være din kiosk har Che Guevara smøger som er lavet til tjald, så der er slet ikke noget nikotin i, og minimal tjære og andre ubehageligheder.. De skal dog stadig ristes lidt, fordi tobakken ikke er tør nok til en joint, de bliver jo solgt som færdige smøger så de er ikke alt for tørre så det også er muligt bare at ryge dem..

Vil også lige gøre opmærksom på at tobakken altså stadig damper selvom den er færdigristet, tobakken skal være gyldenbrun og ikke sort, så smager det hæsligt..

Og jeg vil absolut ikke anbefale at riste en pakke smøger og gemme dem, tobakken bliver hurtigt alt for tør, og så brænder jointen for hurtigt og skævt og smager dårligere, altid rist lige før du ruller, så smager det bedre og jointen brænder bedre. Ville måske gå hvis du sætter tobakken i en lufttæt beholder og et mørkt sted, men tror det ikke engang..

Junior medlem

Ang. tobakken:

Rigtig gode tip, vil dog lige tilføje et par ting.. De gule prince er gode til at riste med, men man kommer ikke uden om at prince laver rigtig ringe kvalitet af tobak, og det kan tydeligt mærkes når man laver og ryger sin joint pga de store stykker og grene der er.. Men hvis du bor i en storby eller bare er heldig, kan det være din kiosk har Che Guevara smøger som er lavet til tjald, så der er slet ikke noget nikotin i, og minimal tjære og andre ubehageligheder.. De skal dog stadig ristes lidt, fordi tobakken ikke er tør nok til en joint, de bliver jo solgt som færdige smøger så de er ikke alt for tørre så det også er muligt bare at ryge dem..

Vil også lige gøre opmærksom på at tobakken altså stadig damper selvom den er færdigristet, tobakken skal være gyldenbrun og ikke sort, så smager det hæsligt..

Og jeg vil absolut ikke anbefale at riste en pakke smøger og gemme dem, tobakken bliver hurtigt alt for tør, og så brænder jointen for hurtigt og skævt og smager dårligere, altid rist lige før du ruller, så smager det bedre og jointen brænder bedre. Ville måske gå hvis du sætter tobakken i en lufttæt beholder og et mørkt sted, men tror det ikke engang..

Jeg har selv en lufttæt beholder og et mørkt sted som jeg opbevarer min tobak. Hvis det er opbevaret rigtigt, synes jeg ikke den får nogen som helst bismag! Og ja, du har ret i det du siger med at den damper videre og skal være gyldenbrun :) ... Mht. dårlig kvalitet i tobakken synes jeg ikke det er et problem med de store stykker. Når det er ristet er det jo helt crispy, og man kan blot nulre det med fingrene inden det kommes jointen/piben, så de store stykker bliver opløst. Og jeg siger tak for tippet med Che Guevara smøger, dem vil jeg prøve næste gang jeg kommer væk fra provinsen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]