Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 18:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey folkens,

Jeg sidder her sammen med en kammerat, og vi har tænkt at vi skal igang med at dyrke nogle svampe.

Vi ville så her som overskriften siger, gerne kaste os ud i at dyrke de ''danske spids nøgenhatte'', vi har allieret med en kammerat der har lidt styr på det, men vil gerne være sikker i min sag.

Han mener at hvis man kommer ud og henter svampende, lige inde de åbner selve ''hatten'' vil der være spore at hente fra dem ?. (idet de skulle ligge på undersiden af hatten og derfor ikke være ''faldet'' af ved åbningen)

ved ikke om det vi har tænkt er at tage munden for fuld, da vi ikke har prøvet at gro svampe før.

ALT hvad i kan komme med råd, og eller vejledning ville hjælpe, vi er nybegyndere, men er ikke bange for at skulle kaste os ud i noget der kræver lidt :)

er der nogle der evt kender til en guide vi kan bruge kunne det være SUPER! :)

- seedake :stupid:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
viewtopic.php?f=2&t=44523

vil råde jer til at kigge efter "Cubensis grow kit"(søg på google)

Junior medlem

hmm jamen, vi skal ud og plukke dem her når tid er til det, også tænker jeg lidt at hvis vi får sporende/printet ud, og bruger i en '' riskage'' (substrate) vi laver efter guider på nettet, så burde printet vel sætte sig ??

mere om der overhovedet er nogle der rigtigt har givet det et forsøg.

- det jo ingen kunst at købe et growkit med mexicanske svampe etc. :) kunne være sjovt at prøve noget lidt mere krævende :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
seedake skrev:
kunne være sjovt at prøve noget lidt mere krævende :)

viewtopic.php?f=2&t=17739

Hvis det skal være indendørs, "tror" jeg kun det er Cubensis der vil gro.

Junior medlem

fed tråd du lige kom med der, jamen så er det måske udenfor jeg skal igang? - jeg vil lige læse lidt mere om det med udendørs groning, tak for det :)

Medlem
Brugeravatar

fed tråd du lige kom med der, jamen så er det måske udenfor jeg skal igang? - jeg vil lige læse lidt mere om det med udendørs groning, tak for det :)

Jeg tror ikke det kan lade sig gøre, medmindre der er tale om professionelt udstyr, og mange års erfaring mht. Mycologi. Uden at have direkte kilder (en google søgning burde vel klare det), vil jeg mene at der er flere erfarne mycologer der har forsøgt sig uden held.

Junior medlem

jaaah eter at have læst, så tror jeg også det bliver en helt anden art desværre, men så det godt jeg ved hvor SN gror på naturligvis, massere af golfbaner i nærheden... :D

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
hmm jamen, vi skal ud og plukke dem her når tid er til det, også tænker jeg lidt at hvis vi får sporende/printet ud, og bruger i en '' riskage'' (substrate) vi laver efter guider på nettet, så burde printet vel sætte sig ??

mere om der overhovedet er nogle der rigtigt har givet det et forsøg.

- det jo ingen kunst at købe et growkit med mexicanske svampe etc. :) kunne være sjovt at prøve noget lidt mere krævende :)

Jeg tror der går lidt tid før I kan finde nogle SN. Desuden er det nær ved umuligt at skabe de forhold som de kræver for at pinne indendørs.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]