Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 20:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hej Psych

Jeg står i den situation at jeg høstede mit skunk i går og efter at have trimmet og langt det til tørre, lugter hele lejligheden af tjald.
Jeg har prøvet at sørge for gennemtræk, men det er stadig en massiv dunst når man træder ind i lejligheden og endnu kraftigere ind på mit værelse.
Dette holder desværre ikke.

Jeg har derfor søgt på google om hvordan man hurtigere kan tørre sine topskud. Jeg fandt flere metoder.
Blandt andet en hvor man sætter sin ovn på 50-60 grader og hermed kan tørre det i oven.
Eller hvor man benytter sin microovn eller lægger skudende i en konvolut og oven på en radiator.

Alle metoderne blev dog anklaget for at ødelægge smage samt risikere at nedbringe THC niveauet.

Jeg kan dog ikke overskue at bo i en lejlighed en uge der kronisk lugter af tjald. Så føler mig en nødsaget til at benytte mig af en de hurtig tørrende metoder.

Det ville være dejligt vis nogle af jer kunne anbefale en metoder fremfor nogle andre eller måske selv kan nævne en helt 3. endnu bedre metode.

På forhånd tak!

Medlem

Geografisk sted: Meget langt væk fra virkeligheden
isteddet for og lyntørre(ødelægge) dit grønt hvad så med og prøve og carmuflere lugten så godt som muligt isteddet for .. evt med røgelses lys og de der automatiske duftfriskere ..?

Medlem

Lav watercurring, det lugter ikke, det smager perfekt og det bliver mere potent :-)

Prøvede det 1 gang og gør aldrig andet ! :-D

Medlem

Geografisk sted: Meget langt væk fra virkeligheden
det bliver simpelthen mere potent ? det har jeg sku aldrig hørt om, det virker lidt plausibelt sys jeg.. har du evt et link til fremgangsmetoden ..?

Dedikeret medlem

det bliver ikke mere potent men massen bliver mindre altså skal der mindre til for at blive ligeså skæv :)

Medlem

Hmm lyder spændende med watercurring. Har googlet, men er ikke sikker på jeg forstår det helt rigtigt.

Jeg skal finde en beholde med fylde den med vand hvorefter jeg lægger topskudende ned i vandet og i en periode på ca 7 dage, skal jeg så skifte vandet dagligt?

I dette tilfælde udsætter jeg jo blot tørring med 7 dage? Forstår ikke helt pointen udover at det nævnes at de smager bedre og bliver mere potente.

Dedikeret medlem

efter de 7 dage kan du bare lyn tørre på 2-3 dage og så har du et færdigt produkt i stedet for at du skal air cure det i 4-5 måneder.
du skal vidst også huske at lave et par huller i låget så klorofylen kan komme ud af vandet :) og så skifte vand 1 gang om dagen

Medlem

Mange tak - nu forsøger jeg sku. Der er vel ikke rigtig noget der kan gå galt..

Dedikeret medlem

evt prøv med halvdelen først eller sådan for du ødelægger nu stadig smagen ved at water cure imo.

Medlem

Too late. Nu er det hele kommet ned i flasken, hvilket dog heller ikke er så meget igen.

Har desværre allerede lavet lidt af en bommert, da jeg nok ikke kan få skudende tilbage ud af flasken, så jeg bliver nok nødt til at smadre flasken når de skal ud.

I kan se her hvordan jeg har gjort det. http://tinypic.com/view.php?pic=2hq8gn8&s=5

Dedikeret medlem

du burde nok også smide et eller andet tungt oven på det så det holder sig under vandet eller bare fuld flasken helt med vand burde også virke :P men jeg er altså rimelig sikker på at jeg har læst der skal være nogen luft huller i toppen.

-Edit kiggede lige igen og kan se at det faktisk allerede er fuldstændig under vandet så nvm med at smide noget oveni :D

Senest rettet af Patrix 10 aug 2013 13:22, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Nogle der evt. har en guide til water curing? Synes det lyder ekstremt spændende, men guidsne på nettet er på engelsk - og det ville være så ærgeligt at gøre noget forkert xD

Dedikeret medlem

har ikke læst det hele igennem men der står lidt af hvert om det herinde http://www.cannaseeds.dk/forum/viewtopi ... =20&t=1437

Medlem

Har sat låget sådan lidt på skrå så der kan komme luft ud af flasken.

Men hvad gør jeg om 7 dage når det skal tørre? Er det så bare skudende på avis papir?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Ved godt det er for sent, lige i dette tilfælde, men ellers så er det også en ide, at tørre et sted i naturen, ubeboet bygning ovs. Sidste sæson, tørrede jeg i en forladt jagthytte uden problemer :)

-John Rooney.

Dedikeret medlem

Hvis du har en blæser ville jeg nok bare hænge det i stuetemperatur med blæseren peget på det så skal det nok være tørt inden for 2-3 dage :)

Medlem
Brugeravatar

Lad vær med at lyntørre det, så bliver det lort, har en kammarat med et growskab der godt kan lide og eksperimentere, så har prøvet skunk som har været i ovnen, watercurred, blæst af aircondition og faner og sådan, og så smagt den samme urt tørt rigtigt bag efter, og man kan tydeligt smage at tørre det på andre måder end den old school måden er dumt..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
jeg syntes vandcurring fungere rigtig godt, selvom det meste af lugten forsvinder, så får du den cleaneste røg når det er tørret efter den uge i vandet :)
jeg bruger altid en hårtørrer eller en PC blæser til at tørre det med, tager ikke mere end 4-5 timer, derefter kan du smide det på glas :)

Junior medlem
Brugeravatar

Hey bagstiv ligger du ikke billeder/svar ind om hvordan det gik. Jeg har samme problem med lejlighed og naboer, men har fundet en nice luftrenser som skulle klare det, den er dog pænt dyr.
Jeg høstede en lille plante i mandags som pt. ligger i vand, så håber den bliver awesome så jeg kan gøre det ved resten. Fred :-)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
jeg har tit tørret mit pot i en microovn, det stoppede jeg med da der gik ild i 10gram

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]