Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 13:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Add hash
Junior medlem

Hej. Jeg har lige fået konstateret add. Ikke ADHD som alle kender og alle skriver om men add. Jeg har prøvet at få ritalin, men jeg blev bare syg af det. Jeg kunne godt tænke mig at prøve og ryge hash. Mit spørgsmål er så, er der andre der har add som ryger hash og føler at det hjælper, at man får et lille break i hverdagen?? Eller skal jeg bare holde mig langt væk fra det? Jeg har heller ikke lyst til at blive afhængig af det, men nogle gange trænger jeg bare lige til at komme lidt væk fra det hele. Håber i forstår :D hilsen miss r

Titel: Re: Add hash
Medlem

Ritalin er noget virkelig skidt. Hvis du skulle vælge mellem Ritalin eller hash, er hash det sundeste og bedste valg.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the Sky with Diamonds
Jeg tror sgu ikke at du vil kunne koncentrere dig meget bedre af det.
Ikke at jeg har forstand på det men det kan være at Concerta ikke giver dig de samme bivirkninger som Ritalin.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Stoffet i Concerta og Ritalin er jo det samme, men Concerta er depottabletter. Måske er det bedre, hvad ved jeg.

Du kan jo altid give hashen et forsøg. Tjald er bestemt ikke for alle, så det er ikke sikkert, at du vil bryde dig om det. Skulle du dog få en rigtig god oplevelse med det, så må du sørge for at have rygrad nok til, at det ikke udvikler sig til et hverdagsmisbrug. Jeg følte, at det gav mig nogle gode stunder væk fra virkeligheden og de depressive tanker, som jeg tumlede med i den periode, da jeg stadig røg det.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har selv ADD, og ja der er sku ikke ligefrem noget vidundermidel det ritalin. I forhold til cannabis og ADD, TROR jeg de fleste vil blive "skæve" og ikke blive "normale". Men jeg skriver tror, fordi jeg selv ryger skunk om morgen for at "øge" koncentrationen. Jeg ryger meget lidt om morgen, skal ikke være skæv skæv, bare så det virker. Men igen cannabis øger jo ikke koncentrationen, men får mig til at blive mindre forstyret af mine omgivelser. Jeg taber let tråden hvis der er meget støj, men der hjælper det at jeg har røget lidt, for så tænker jeg ikke over det.

Noget helt andet, ryger jeg hash, så virker det bare ikke helt på samme måde i forhold til at skulle kunne arbejde. Jeg bliver bare skæv, uden nogle løsninger på problemet. Så hvis du giver dig i kast med det, så vil jeg nok anbefale noget skunk fremfor hashen. :)

Du skal være være helt velkommen til at skrive privat også, hvis du vil høre nærmere :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kender et par stykker som er sindsygt intelligente og har en eller anden form for ADHD.

Cannabis forbedrer deres livskvalitet markant. De bliver mere rolige og kan fungere bedre.

Junior medlem

Hej alle. Har ikke lige været hjemme til at svare. Tak for jeres svar. I er søde alle sammen. Dejligt at man kan få hjælp uden at blive dømt. Jeg må prøve mig lidt frem, det kan være jeg skulle prøve skunk eller cannabis. Det er bare træls at man skal have sådan noget for at kunne fungere. Jeg har en søn på 1,5år og føler mig bare som en lorte mor for jeg har ikke lyst til at vise ham det. Men det kunne være dejligt at prøve det. Tak for jeres opmærksomhed:) miss r

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
efter hvad jeg ved, så kig efter noget indica røg. Det er mere afsappende og giver hovedet mere ro end sativa.
Kan godt forstå du synes det er træls, men hvis cannabis virker for dig, tror jeg det er et meget bedre valg en ritalin/concerta. Det er voldsomme stoffer. Du skal ikke føle dig som en dårlig mor! Du gør jo det her for at fungere bedre, og det er sku da godt! men jeg tror det er en god idé at lade være med at ryge cannabis foran din søn :)
God vind herfra :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Godaften. Hvis du har ADD, så er retalin ikke at anbefale. Retalin er til folk med ADHD. Grovt sagt så får folk der er speedy en gang speed og de bliver rolige. ADD er unden det hyperaktive del og der gives normal Modiodal eller Stratea. Lad for Guds skyld være med at ryge den fede foran din søn.

-John Rooney.

Junior medlem

Tak for svar:) nej jeg vil aldrig ryge foran ham og han skal heller ikke vide noget..
Mærkeligt at jeg så får ordineret ritalin af min psykiater. Men de fejlmedicinere jo også hele tiden:)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Det er langt fra altid at cannabis kan forbedre ens situation hvis man har psykiske sygdomme, det kan meget hurtigt komme til at gå den anden vej. det er bedst at se om man kan klare den uden nogen former for medicin og andre stoffer, jeg syntes ofte at være vidne til at cannabis virker for korte perioder imod rigtig mange problemer, for så senere at se at problemerne vender tilbage ofte meget værre end de var inden, så tænkt dig lidt om og prøv ikke at misbruge.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Tak for svar:) nej jeg vil aldrig ryge foran ham og han skal heller ikke vide noget..
Mærkeligt at jeg så får ordineret ritalin af min psykiater. Men de fejlmedicinere jo også hele tiden:)

Ja det lyder også meget underligt - Ved ikke om man MÅ anbefale én herinde med navn, men i Århus midtby er der én rigtig god psykiater.. Da jeg skulle prøve om retalin var noget for mig, sad jeg bare og var basket og kunne intet! Modiodal har ca samme virkning som hash, for en ADDér. Det er noget med dopamin, og hjerneaktiveten - Har fået det forklaret af min gamle psykiater, men kan ikke liiige huske remsen og kurverne. Han sagde at hvis man har mødt én med ADHD/ADD, så har man mødt én med ADHD/ADD. Altså meget forskellig, fra person til person.

-John Rooney.

Junior medlem

Viridis. Det er sikkert rigtigt at det kun virker for korte perioder. Jeg er også mega meget i tvivl om jeg skal prøve det. Jeg vil jo heller ikke blive afhængig af det, så det er sikkert dumt at begynde.
Georg: okay, jeg skal snart se min psykiater igen, det kunne være jeg skulle nævne det for hende.."

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
du kan jo prøve det, man dør ikke af hash og det bliver først "farligt" når det bliver en vane-sag for en at ryge en joint når man ikke lige laver noget andet.

så vidt jeg ved står add for attention deficit deficiency (ikke?), hash er jo kendt for at "hjælpe" på koncentration, i den forstand at det er svært at koncentere sig om mere end 1 ting af gangen. det er jo selvfølgelig ikke en særligt videnskabelig baggrund for at give sig i kast med hash, men prøv - det ku jo virke.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

og hvis det virker hvad så ? skal du så begynde at ryge det hver dag eller ?

Junior medlem

Joe: ja det rigtigt. Det skader vel ikke at prøve det:)
Virdis: det ved jeg ikke...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

dumt, et cannabismisbrug vil næppe gavne dig. og jo, det skader at prøve hvis du skulle blive så glad for det at du finder det svært at stoppe igen, som sagt istedet for at tro på den der helligørelse af cannabis så tænk også lidt selv, det er et narkotika.

Junior medlem

Virdis: Det fint du kommer med din mening, det er jeg glad for, men hvorfor kan du ikke bare skrive det på en pæn måde. Ja det er måske dumt.. Det ved jeg ikke, for har aldrig prøvet det. Du siger jeg skal tænke mig om, når man har add så tænker man sig ikke om. Det er det som jeg altid har haft svært ved hele livet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

du må undskylde hvis det lyder grimt det jeg skriver.

Jeg har også ADHD (ifølge psykiateren men ifølge ham fejler alle noget og ret ofte en AD sygdom) og jeg kan stadig godt tænke mig om, i hvert fald når det kommer til misbrug, og du må da tænke dig bare lidt om siden du opretter sådan en tråd her, ros til dig for det for det betyder vel du ikke er helt ligeglad, jeg siger bare at det er fint du vil prøve lidt cannabis men overvej nu om det er smart at bruge imod dine psykiske problemer, jeg blev psykisk invalid i 4-5 måneder pga et cannabis misbrug der hev en masse bivirkninger med sig, jeg havde bogstaveligt talt intet liv i den periode (selv om jeg var stoppet med cannabisen) cannabis er et herligt livskryderi, men bruger du får meget smager gryderetten fandme ikke godt længere.

Junior medlem

Tak det var en pænere besked, det gør ikke noget du siger mig imod, bare skriv pænt:) Jeg kan også godt tænke mig om, og jeg kan også sagtens se det kan skade, men det kunne jo også være det hjalp. Jeg synes også ritalin er noget skidt. Hvad skal man så vælge hvis man har de to muligheder. Jeg ved godt det er bedre hvis man kan undvære helt, men nogen gange kunne det bare være dejligt at få lidt ro i hovedet.
Træls for dig, det er noget lort at have ADHD, var inde og læse din historie, bliver helt ked af det på dine vegne:) ja jeg er meget følsom:)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]