Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 23:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej derude.

Super fedt forum, og en masse spændende viden! Jeg er sku glad for, at en side som denne findes, da det giver mulighed for, at spørge ind til ting, som de fleste folk betragter som et tabu.Tak!

Sagen er den, at jeg for et par år tilbage havde et hashmisbrug, som varede et par år. Fra den ene dag til den anden, blev jeg paranoid, som så udviklede sig til en endnu større illusion, som gik ud på, at jeg var overbevist om, at jeg kunne høre folks tanker og de kunne høre mine; og at sådan havde det altid været. Det tog meget hårdt på min selvtillid, men det er heldigvis et slut kapitel i mit liv.

Anyhow, som sagt i titlen, har jeg været hashfri i 3 år og jeg har det godt. Jeg har sniffet lidt amfetamin og kokain ind imellem til fester, men det er så også det. Sagen er dog nu den, at jeg gerne vil give mig i kast med et slag MDMA, som skal sniffes. Jeg har dog et par enkelte spørgsmål til det, som jeg håber I vil være så venlige, at svare på.

1) Taget min fortid i betragtning vedr. hash og det jeg endte ud i, er der mulighed for, at jeg evt. får et tilbagefald psyke-mæssigt? Hvis ja, hvor stor er chancen for dette?
2) Er der andre derude, som har gået igennem noget lign. som jeg har, og som kan give mig en idé om, hvad jeg kan tåle og hvad jeg ikke kan tåle? Der findes en masse ting derude, som kunne være underholdende at eksperimentere med. Jeg har dog ingen interesse i, at lege med et produkt, som kan give mig tilbagefald, og derfor ville jeg sætte pris på, hvis jeg kunne lære af andres fejl i denne sammenhæng.

Det skal lige nævnes, at min hashpsykose er selvdiagnosteret. Jeg er dog ikke i tvivl om, at det er det jeg har haft, og jeg vil meget gerne uddybe min historie, såfremt interessen er til stede for det; uanset grund.

Tusind tak og god aften / dag.

- Dotfix

Medlem
Brugeravatar

Hejsa og velkommen til! :)
1) MDMA kan være svagt hallucinogent i store doser, men da det lyder til at du er sluppet godt fra at prøve kokain og amfetamin siden din "psykose" kan jeg ikke se nogen umiddelbar grund til at det skulle være absolut umuligt. Hvis du har oplevet noget sært eller skræmmende på nogen af de to stoffer, tror jeg gerne at vi vil vide det.
2) Jeg har aldrig haft en hashmisbrug, men generelt er det ikke den allerbedste idé at eksperimentere med stoffer hvis du er psykisk ustabil. Hvis du selv føler dig klar og synes at psykosen er et overstået kapitel, kan MDMA være et godt sted at prøve noget nyt.

Junior medlem

Hejsa og velkommen til! :)
1) MDMA kan være svagt hallucinogent i store doser, men da det lyder til at du er sluppet godt fra at prøve kokain og amfetamin siden din "psykose" kan jeg ikke se nogen umiddelbar grund til at det skulle være absolut umuligt. Hvis du har oplevet noget sært eller skræmmende på nogen af de to stoffer, tror jeg gerne at vi vil vide det.
2) Jeg har aldrig haft en hashmisbrug, men generelt er det ikke den allerbedste idé at eksperimentere med stoffer hvis du er psykisk ustabil. Hvis du selv føler dig klar og synes at psykosen er et overstået kapitel, kan MDMA være et godt sted at prøve noget nyt.

Jeg har ikke oplevet noget sært overhovedet på nogle af de to stoffer. Tværtimod; har været super glad for både mig selv og andre omkring mig, og har kunne tænke klart under alle omstændigheder.

Det skulle heller ikke forståes at jeg vil prøve alt. Jeg er ikke typen, der går og leder efter et eller andet; men hvis muligheden opstår en aften til en fest, så er det da altid værd at vide, om jeg kan give det et forsøg eller ej =)

Junior medlem
Brugeravatar

MDMA skulle faktisk hjælpe på nervøsitet og paranoidetet (ikke stavet rigtigt), det skal lige siges før at jeg fortæller om MDMA at jeg ikke har taget andre stoffer end hash og weed, så jeg fortæller det jeg ved om det eller har erfaret fra venner/bekendte.

først og fremmest, ved du om du har nogle psykiske lidelser løbende i familien? I det tilfælde ville jeg ikke tage nogen stoffer overhovedet.
Chancen for en Psykose igen (hvis det nu er det du har haft) er jeg usikker på, jeg ved ikke om du overhovedet ville kunne få en psykose lignende ved at tage andre stoffer.
Desværre kan jeg ikke hjælpe dig vedrørende at eksperimentere med andre stoffer, givet at jeg ingen erfaring har med det.

En sidste ting der lige skal siges er, MDMA er ikke vanedannende som sådan, men fra erfaringer med folk som har taget det, skal det siges at ingen fest nogensinde bliver "sjov" uden MDMA igen.

Det var alt jeg kunne fortælle, håber der er nogle andre som kan hjælpe dig med punkt nr.2.

Medlem
Brugeravatar

Jamen så kan jeg godt anbefale MDMA, det er et fantastik stof. Hvis du har en kontakt du stoler på og som sælger noget som er lidt dyrt er det klart at foretrække frem for tilfældige piller/pulver/krystaller til en fest. Det eneste problem jeg kan se er renheden af stoffet, hvilket jo er noget vi alle må kæmpe med.

Junior medlem

Tusind tak for svarene.

Der er ingen psykiske lidelser i min familie så vidt jeg ved, andet end en depression hos min farmor.

Jeg tror sgu, at jeg vil give det et forsøg.

God dag! =)

Junior medlem

Kan ikke forstille mig at du skulle rende ind i en psykose igen pga. mdma..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Det kan man altså sagtens.. Har man tidligere oplevet psykoser når man har ryget tjald, kan man sagtens opleve psykotiske tilstande ved indtagelse af mdma. Så pas nu på sindet :)

Junior medlem

Hej!

Jeg har tidligere haft en hashpsykose, som så vidste sig ikke var hashen skyld men pga. jeg er skizofren. Jeg har været igennem helvede med det men er nu på vej ud, og vil også gerne slå mig løs med mdma igen (har taget det før da jeg ikke var syg)

Jeg tog mdma en sommer og fik så min hashpsykose et par måneder efter.. den varede kun 1 døgn, hvorefter jeg stoppede med at ryge.. en månedes tid efter det fik jeg så nogle meget kraftige skizofrene symptomer og kom i behandling efter næsten et halvt år ved med retarderet læge indtil hun sendte mig til en psykiater. Jeg aner ikke om mdma'en var med til at gøre mig sårbar overfor psykose, men havde i hvert fald et godt trip med kun meget få sekunders badtrip hvor det føltes som om jeg var ved at få black-out. Men pas på, og så igen, man skal også have lov til at leve lidt selvom man er psykotisk. hashpsykose er kun noget man får hvis man er sårbar overfor skizofreni, og det er højst sandsynligt også noget man kommer til at kæmpe med i fremtiden, medmindre man er heldig og have haft det i så mild en grad man kun har haft negative symptomer som er gået over.

Synes du burde læse den her: http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/has ... izofreni-/

Men ja skrev egentlig bare fordi jeg gerne vil hører hvordan din oplevelse var efter du har taget mdma, da jeg selv sulter efter rusmiddeler igen efter 3år sober på ikke andet end lorte antipsykotika og lidt benzo'er i ny og næ. kedelig tilværelse!

Medlem
Brugeravatar

Hvis du endelig skal tage sådan noget, så find da nogle piller du er sikker på er 100% ren mdma, og ikke et eller andet ritalin-cut du sniffer det er da pisse ulækkert.

Derudover tror jeg det er en dårlig ide at tage stoffer hvis du er psykisk ustabil, og har haft en "psykose" men det er ikke noget jeg skal gøre mig klog på..

Junior medlem

Hey folkens.

Beklager den sene udmelding; har haft en del ting og se til.

Mit trip gik faktisk ganske glimrende. Vi startede ud stille og roligt hjemme hos min kammerat, og så kørte den ellers derfra. Jeg fik det virkelig varmt til tider, men jeg fandt ud af, at koldt vandt virkelig kunne flytte bjerge i momentet. Og Sun Lolly's... Hold nu kæft, hvor var det dog godt med sådan et par stykker!

Taxaen til byen var strålende. Vi var i så godt et humør, og der blev givet drikkepenge til taxa-chaufføren (hvilket jeg normalt aldrig giver).

Vi var diverse steder i København, og grundlæggende var det en fed oplevelse. Jeg fik dog drukket en del vand den aften (købte min. 3-4 flasker vand), og jeg var da også lige ude for og få trukket luft i ny og næ. Men det var så også det.

Det er nu over 2 måneder siden. Vi skal igen på den på fredag, og min kammerat vil anbefale mig, at jeg tager det oralt denne her gang, da det varer længere og ikke giver de helt store svingninger i humøret. Er det korrekt?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, oralt er uden tvivl at foretrække. Kort sagt; din ven har ret :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]