Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 aug 2025 17:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Esbjerg
Tja.
Der findes så bare ingen alternativer til mig, da jeg som bekendt har forsøgt ALT minus elektrochok i 14 år. Der findes givetvis alternativer til mange deprimerede, men der er også bare nogen hvor ingen traditionelle metoder virker.

Jeg har stor gavn af ketaminen selvom det naturligvis er tidligt i forløbet. Men det kan nærmest umuligt være dumt at prøve når alt andet slår fejl. Jeg tager så også kun ketamin omkring en gang ugentligt. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige til de trips af en times varighed jeg får. Det er så underligt som noget kan være og jeg gør mig nogle tanker som jeg prøver at fastholde, men som er umuligtt at fastholde når man er clean. Man er nærmest et sted uden for tid og sted og jeg gør mig forestillinger om livet efter døden og alt muligt. Det hele er så vildt men også fascinerende, selvom jeg undevejs også når at blive lidt bange for at "sidde fast" i den vildt underlige verden.

Men som sagt, jeg tror på at det kan være det rygstød jeg har brug for. Jeg lever nemlig ikke i en tilværelse der burde give depression, men tidligere tiders nedtur er ikke sådan at komme ud af.

Medlem

Jeg vil iøvrigt aldrig have lyst til større doser end dem jeg tager som vel er højst 100mg. Jeg synes det er alt rigeligt og selvom det er yderst fascinerende er det også lidt skræmmende. Det går lige, selvom jeg går lidt ned næste gang, for jeg har ikke rigtig behov for at opleve hvad et dybere sansehul vil medføre

Medlem

http://youtu.be/xlHVP3kFywo
En lille paneldebat om stoffet.

Lige pt har jeg fået mit liv tilbage så jeg vil forsvare det indtil andet bliver tilfældet :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Hvor mange vil tale imod mig hvis jeg stiller mig op og siger jeg direkte blankt afviser at ketamin kan være løsningen på en (svær) depression ?

Jeg er helt overbevist om at der er bedre alternativer.

Jeg siger dette fordi jeg selv har fået stærk depression af K over flere omgange. På længere sigt er det altså ikke noget vidunderstof .. På længere sigt bliver det temmelig fucked up ... selv ved lave doser ... som folk desuden har svært ved at styre :whogives: ..

Nu ved jeg tilfældigvis også at du har suget keta, til den helt store guldmedalje, og gjort det igennem en del år. Kunne det ikke tænkes at dit "misbrug" af keta, blandet med alle de andre stoffer måske har udløst din depression?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
http://youtu.be/xlHVP3kFywo
En lille paneldebat om stoffet.

Lige pt har jeg fået mit liv tilbage så jeg vil forsvare det indtil andet bliver tilfældet :)

Super fedt at høre det der!

@Dezza - Arrrg, sku vi nu ik liiige - der er stor forskel på et ketaforbrug, et ketamisbrug, og keta brug mod depression.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Godt at du har fået det bedre! Hvad med at bruge det nye overskud til at grave lidt i sindet og prøve at løse de problemer du går med under overfladen? Har du afbrudt anden medicinsk behandling?

Medlem

Tager stadig srsi. Jeg ved ikke hvordan jeg skulle løse hvad der kan være galt. Der er nemlig ikke rigtig noget galt som jeg kan få øje på og psykologsamtaler bragte heller ikke rigtig noget frem. Der var noget galt for mange år siden, men det var et forlist forhold og det er så langt væk nu. Jeg tog åbenbart lidt varig skade og tankegangen blev "ødelagt" men jeg har svært ved at finde løsninger udover at jeg håber et boost kan få mig til at tænke "normalt" og ikke depressivt. Det er bare svært at ændre et "glasset er halvt tomt" til "halvt fyldt" når det er blevet indgroet og selvom man har en fantastisk kæreste, fint job og en nyfødt søn.
Men jeg mener faktisk at jeg er nået langt i de senere år, men jeg har manglet det sidste.

Det er dejligt at kunne fungere fra tidlig morgen til aften uden en massiv trang til at sove midt på dagen, det har jeg nemlig lidt meget under ved depressionen. Og det er sådan at hvis man sover uhensigtsmæssig under depression forværres symptomerne. En værre ond spiral. :)

Jeg håber for alle at de virkninger der rent beviseligt er i ketamin når ud til de mange depressive i ordentlig tid. Der er menneskeliv på spil, men jeg kunne nemt tro der ville gå 10 år før man har et produkt man kan sende ud. På mange måder forståeligt at man skal gennemteste, etc, men I guder et mareridt at vente årevis på bedring imens. Jeg ville til hver en tid være villig til eksperimentelle forsøg og det er så også det man kan sige jeg har gjort.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er dyrt og man kan tabe en masse penge fordi man ikke kan få patent. Derfor næppe et sats noget firma er villigt til at tage.

Godt du ikke har afbrudt behandlingen, dette skal nemlig ske i samråd med en læge.
Jeg håber du bliver ved med at have det godt og at det måske en dag bliver permanent, vend endelig tilbage en dag og fortæl hvordan det går! :-)

Junior medlem

Nu har jeg haft en depression igennem et års tid, hvilket trak mig rimelig langt ned, socialt, og det gik vanvittigt hårdt udover min skolegang, så jeg ved hvordan det er at være helt nede.
Nu ved jeg så godt at svampe nok ikke hører ind under kategorien syntetiske stoffer, men har du prøvet at tage et svampe trip?
Det løste ihvertfald en stor meningsløshed i min tilværelse, det gav mig bare en helt masse energi til at tackle de undertrykte problemer som jeg havde.. Men jeg har ikke prøvet Ketamin, (Endnu). Så kan ikke sige noget om denne substans. Jeg faldt selv over svampene da jeg havde læst om dens muligheder i forhold til depression. Så jeg tænkte hvorfor ikke, efter lang tids research om anbefalede doser, sikkerhed kom jeg til den konklusion at det nok kan være ret sikkert hvis man tager sig de rigtige forholdsregler, god setting, evt. en tripsitter osv..

Medlem

Tja.
Der findes så bare ingen alternativer til mig, da jeg som bekendt har forsøgt ALT minus elektrochok i 14 år. Der findes givetvis alternativer til mange deprimerede, men der er også bare nogen hvor ingen traditionelle metoder virker.

Jeg har stor gavn af ketaminen selvom det naturligvis er tidligt i forløbet. Men det kan nærmest umuligt være dumt at prøve når alt andet slår fejl. Jeg tager så også kun ketamin omkring en gang ugentligt. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige til de trips af en times varighed jeg får. Det er så underligt som noget kan være og jeg gør mig nogle tanker som jeg prøver at fastholde, men som er umuligtt at fastholde når man er clean. Man er nærmest et sted uden for tid og sted og jeg gør mig forestillinger om livet efter døden og alt muligt. Det hele er så vildt men også fascinerende, selvom jeg undevejs også når at blive lidt bange for at "sidde fast" i den vildt underlige verden.

Men som sagt, jeg tror på at det kan være det rygstød jeg har brug for. Jeg lever nemlig ikke i en tilværelse der burde give depression, men tidligere tiders nedtur er ikke sådan at komme ud af.

Fedt at du indtil videre har haft en positiv oplevelse med ketamin ifbm. din depression. Forhåbentligt kan du holde dig til de "terapeutiske" doser, selvom du allerede er gået lidt over ;-)
Ikke at det umiddelbart er noget problem, men skulle du senere opleve at du ikke længere får samme effekt af ketaminen, at du så ikke tror løsningen er at optrappe og k-hole dagligt.

Ang. det med at oplevelserne under større ketamindoser er flygtige, så er det helt naturligt. Det har noget at gøre med, at ketaminen hæmmer din evne til at lagre minder i hjernen under rusen. Jeg tænker lidt på det som drømme, som man måske kan huske ganske glimrende umiddelbart efter man er vågnet, men bliver vagere og vagere i løbet af dagen til de (næsten?) forsvinder helt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]