Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 16:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Mht ristning - så er nikotin uhyggeligt vandopløseligt - så du kunne evt proppe tobak i en spand vand, lade det trække en rum tid, filtrere fra og gentage et par gange... så skulle din tobak gerne være så godt som nikotinfri - så kan du jo riste den tør derefter.... Bare et forslag =)

Junior medlem

Che Guevara smøger....... Jeg har flere gange tænkt på at opfinde en tobak, som er skabt til hash, uden nikotin!! Men kan forstå den allerede er opfundet. :? :lol:

Kan det fås i hele Københavns-området?

Det er da en genialt ting, fordi nikotin er sku noget fanden har skabt i vrede!! :evil:

Medlem
Brugeravatar

Che Guevara smøger....... Jeg har flere gange tænkt på at opfinde en tobak, som er skabt til hash, uden nikotin!! Men kan forstå den allerede er opfundet. :? :lol:

Kan det fås i hele Københavns-området?

Det er da en genialt ting, fordi nikotin er sku noget fanden har skabt i vrede!! :evil:

De har dem ikke i butikker eller sådan som 7/11 og sådan, men de har dem i en del af de større kioske rundt omkring i kbh eller gurgerkiosker som sælger rygeudstyr og sådan :) perkerkiosker hvis du skulle være i tvivl :P endten i centrum eller i albertslund eller sådan er der rigtig gode chancer

Men har også opdrevet dem i en kiosk et så øde sted som langeland engang, men det mest storbyer ved i hvert fald de er til at finde i kbh og odense

Junior medlem

:cheers: SUPER :rocking:

Junior medlem

Det de 2 drikker er vand!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det med at kigge på siden af pakkerne for at finde frem til hvor meget nikotin smøgerne indeholder, holder desværre heller ikke rigtigt når du bruger tobakken i joints.
De udregner nikotin mængden i cigaretterne på røgen der er blevet suget igennem filteret.
Dvs. en pakke smøger med 0,5 kan indholde præcis den samme mængde nikotin i tobakken, som pakken med 0,9.

Forskellen ligger i hvor langt filteret er, og hvor mange lufthuller der er prikket i filteret.
Man af jer hashrygerne der læser det her, og skal til at påstå at jeg lyver, tag et kig på jeres lightsmøger ved filteret. Ca. midt på hele vejen omkring, (Altså på ydersiden af cylinderen, det gule papir) der kan i se bittesmå huller.
Også derfor der oftest er mindre tobak i lightsmøger :-) Jeg køber derfor altid de stærke smøger til mine joints, fordi de netop indeholder mere tobak, og mindre filter.

Der skal sikkert nok være forskel på forskellige typer af tobaksplanter, og derved selvfølgelig også variation mellem forskellige smøg-mærker/typer.. Men desværre er jeg ikke nok inde i det, til at kunne kende eller vide forskellen.

Junior medlem

Det med at kigge på siden af pakkerne for at finde frem til hvor meget nikotin smøgerne indeholder, holder desværre heller ikke rigtigt når du bruger tobakken i joints.
De udregner nikotin mængden i cigaretterne på røgen der er blevet suget igennem filteret.
Dvs. en pakke smøger med 0,5 kan indholde præcis den samme mængde nikotin i tobakken, som pakken med 0,9.

Forskellen ligger i hvor langt filteret er, og hvor mange lufthuller der er prikket i filteret.
Man af jer hashrygerne der læser det her, og skal til at påstå at jeg lyver, tag et kig på jeres lightsmøger ved filteret. Ca. midt på hele vejen omkring, (Altså på ydersiden af cylinderen, det gule papir) der kan i se bittesmå huller.
Også derfor der oftest er mindre tobak i lightsmøger :-) Jeg køber derfor altid de stærke smøger til mine joints, fordi de netop indeholder mere tobak, og mindre filter.

Der skal sikkert nok være forskel på forskellige typer af tobaksplanter, og derved selvfølgelig også variation mellem forskellige smøg-mærker/typer.. Men desværre er jeg ikke nok inde i det, til at kunne kende eller vide forskellen.

Interessant, det anede jeg ikke! Dog holder jeg på, at der stadig kan være forskel på nikotinindholdet, udover det med filteret. Jeg kan også se/mærke det hvis jeg rister en alm. smøg (ca. 0,8 mg nikotin), så kommer der meget mere nikotindamp når jeg rister, end ved en Prince Sand (0,1 mg nikotin). Det samme er sig gældende hvis jeg rister på pande, som jeg nogen gange gør.

Medlem

Oldman.. Køb dig nu bare den der vaporizer.

Medlem

^manden skriver tre gange, han nyder at ryge en joint, så hold din nederen vapourizer for dig selv :lol:

Junior medlem

^manden skriver tre gange, han nyder at ryge en joint, så hold din nederen vapourizer for dig selv :lol:

Ja, det er det........Der er sku´ et eller andet "kunstigt" og klinisk over sådan en vapourizer!

Jeg kan ikke forklare det, hvorfor...Det minder mig om noget forkert?

Den der joint er jo en del af det hele, som gør det hyggeligt! :lol:

At lave den, røgen, virkningen.... :D

Medlem
Brugeravatar

Nu skal i jo også tænke på at han ryger en gang om ugen, så er det jo noget specielt, så vil man gerne lave en fin joint og nyde at ryge den, istedet for at babbe 3 sug på en metal crack pipe og være herre blæst.. Vape er til folk der har brug for at være skæv hele tiden.. Alt for kedelig og for mange alt for effektiv måde at ryge på..

Medlem

ved ikke om det er noget specielt at ryge een gang om ugen, jeg synes det er temmelig meget.... men sikkert fint nok, når man ellers har styr på sit liv, ikke skal lære nye ting osv. Det svarer vel til at drikke sig fuld en gang om ugen. Når det er sagt, forstår jeg udmærket godt, folk ikke finder det specielt tiltrækkende at ryge på en vapourizer. "Klinisk" er nok en meget god beskrivelse af oplevelsen. Det handler vel mere om at få noget thc i kroppen, frem for at have et lille hyggeligt ritual.

Anyway, tillykke med din nyfundne hobby, oldman! Dejligt at have et pusterum hvor man lige kan koble af, nyde øjeblikket og måske reflektere lidt over tingene. Mange mænd af den gamle skole har godt af at lære, der ikke behøver at være stress på hele tiden. Jeg går stadig og overvejer, hvordan jeg kan få min far til at prøve at ryge en joint. Det sker nok aldrig :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er ikke det at ryge eller vaporize som jeg ser frem til. Det er det jeg skal lave EFTER jeg har vapet og er blevet høj, som jeg glæder mig til.
Dermed ikke sagt at jeg ikke kan forstå dem som gør ritualet til noget socialt.
Jeg mener dog også at man sagtens kan lave en vape session til hygge.
Så i er vanedyr, men det er vi jo allesammen på forskellige områder, og fred med det.

Medlem

okay, sådan havde jeg heller ikke set på det. Selvfølgelig kan du gøre en vape session til noget hyggeligt. Men for mit vedkommende, har det ikke så meget at gøre med, at være et vanedyr; jeg nyder at ryge. Det er dejligt, og du slår samtidig et søm i ligkisten. To fluer med et smæk!

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Where there ain't no need to escape from what is!
En gang om ugen er da ikke meget? Har mange velfungerende venner - socialt, økonomisk og sundhedsmæssigt - der er skæve mere end en gang om ugen. Det er en individuel ting og så længe du får gjort dagens gode gerning er der ingen grund til dårlig samvittighed. Cannabis gør opvasken eller turen til IKEA sjovere :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]