Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 jul 2025 19:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Mit første Indoor Grow

Telt med tilbehør:
1 x Secret Jardin DS120 (120 x 120 x 185)
1 x 600W Digitalt Deluxe Lyskit
-Adjust A-wings Avenger Reflektor
-600w Lucilux digital ballast
-600w Sunmaster Dual Spectrum
-Thermometer/hygrometer
1 x 125 mm Prima Klima Filterkit 220/360 m3/t
-125 mm Prima Klima Kanalventilator 220/360m3/t
-125 mm PK ECO Kulfilter 360m3
Plus det løse

Jord/Pot/Gødning:
10x Superoot Airpot 10 Liter
2x sorte spande fra Holland 10 Liter
Pindstrup, Så- og Prikkel Jord
Leca
Biobizz Start Kit

Frø:
10x Amnesia Haze Automatic (Royal Queen Seeds) feminized
2x White Widow Auto (ukendt producent

Baggrund osv.:
Det er mit første seriøse grow udover et par mislykkes forsøg i vindueskarm osv hvor jeg ingen viden havde om det.. Derfor har jeg denne gang sørget for at udstyret er i orden og en del mere viden er gennemlæst..

Da det er mit første grow har jeg valgt at bruge en Auto Strain (Amnesia Haze Automatic), simpelt for at få en hurtig høst og den mest basiske viden.. På Autoer skal der jo hverken klippes, bukkes, ændres lysperiode eller andet, så jeg kan koncentrere mig om at holde planterne sunde og raske. Når der så er lidt at ryge på fra høsten så kan der jo altid eksperimenteres lidt mere.

Med disse auto'er kan jeg samtidig se hvordan de opføre sig og hvor meget de fylder. Når denne høst er ovre har jeg 2 andre strains jeg vil prøve kræfter med, det er dog ikke Auto'er. Men på den måde kan jeg selv erfare mig med hvor mange planter jeg kan have kørende på samme tid, hvornår jeg kan have auto planter ind i mellem de alm strains osv.

Da jeg lige fandt 2 sorte blomsterspande fra Holland mens jeg var nede og handle, valgte jeg at tage dem med hjem til 2 ud af 3 White Widow Auto frø som jeg har fået gratis.. Nu er spandene sat klar til mine frø spire (forhåbentlig i morgen).. Så er det bare at vente på mine Air-Pots kommer hjem så jeg kan få resten sat op..

Jeg vil gerne takke for alt den hjælp jeg har fået her inde fra, i ved selv hvem, og for den hjælp jeg sikkert får gennem forløbet..

Men her under vil i kunne se growlog af mine første Auto'er, billeder kommer når de kommer over jorden.
Billede
TO BE CONTINUED

Medlem
Brugeravatar

Det ser godt ud, du skal bare have lyset slukket i en fart. Umiddelbart kan jeg ikke se nogen planter i potterne.
Husk at planterne har godt af først at spirre, og så stå i små kopper i vindueskarmen den første uges tiden, de er ikke klar til kunstig lys inden.

Medlem
Brugeravatar

Glæder mig til at se fremskridt, de små må vel være ved at titte frem nu? ;)

Moderator
Brugeravatar

Det ser godt ud, du skal bare have lyset slukket i en fart. Umiddelbart kan jeg ikke se nogen planter i potterne.
Husk at planterne har godt af først at spirre, og så stå i små kopper i vindueskarmen den første uges tiden, de er ikke klar til kunstig lys inden.

Huh?
De kan ikke tåle kraftigt lys i starten, om det er kunstigt eller naturligt lys er underordenet.

Medlem

Jeg har fået dem spiret i en kop vand og self i mørke, men var lidt utålmodig så de nåede ikke at kigge helt ud af frøet andet end et par mm før de kom i jorden (tog 2 dage at spire det stykke).. overvejet om de bare er langsomme.
Men umidlbart så ser de ikke lyset før de kommer op af jorden..
Desvære er de ikke kommet op endnu.. Uanset så er det gratisfrø som jeg ikke regnede med at have så om det går gør ikke så meget..

Jeg har tilgengæld lige hørt fra min forhandler at han har sent mine Airpots idag og vil klart være 100% forsigtig med mine Amnesia Haze auto'er..

Vil i vente med at give planterne lys til hvornår? når de er 1-5cm over jord eller når spiret frø er kommet i jorden?

Moderator
Brugeravatar

Så snart de er over jorden skal de have lys imo. De kan nå at strække sig ret langr på kort tid hvis de står i mørke. Og med den afstand du har mellem potter og lampe er der ikke rigtig nogen risiko for at de bliver light bleached/forsvedne.

Hvor længe siden er det de er plantet? Og hvor langt ned? Det er ikke noget problem at kimroden ikke er kommet så lang ud af frøet før plantning - tvært imod, så har de mere energi tilbage til at komme over jorden.

Medlem

Så kiggede den første White Widow auto op af jorden her til morges, den anden er der stadig ikke synlige tegn på..
Billede

Lampen hang ca 40 cm over potterne og ser ud som her.. Om det er for tæt på ved jeg ikke, men jeg har sat den op igen så der er omkring 60-70cm, det har jeg gjort fordi de runde blade var krøllet nedaf (ved ik om det er normalt)..
Billede

BisMann skrev:
Hvor længe siden er det de er plantet? Og hvor langt ned? Det er ikke noget problem at kimroden ikke er kommet så lang ud af frøet før plantning - tvært imod, så har de mere energi tilbage til at komme over jorden.

Frøene blev lagt i jorden enten Lørdag eller Søndag aften..

Som det ser ud lige nu, så er der 40-44 grader der inde med fugtighed på 22%.. det er målt i hjørnet ved indgangen i potte højde

Dedikeret medlem

40-44 grader er alt alt for varmt prøv og få den ned omkring de 27c. evt. sæt en blæser til at blæse lige under lampen så den fjerner den varme luft fra planterne og smider det lidt rundt i lokalet.

Medlem

Jeg har desværre ingen blæser lige pt (skod økonomi), så lige nu er alternativet at indsugnings slangen står mod planten og hvis det ikke hjælper over de næste par timer så bliver der åbnet lidt i bunden af teltet så der kan komme mere indsugning på (vil blive lavet så det ikke har indflydelse på lyset)..

Medlem

Så er der lidt nyt på tavlen.
Jeg har fået spiret mine Amnesia Haze og fået dem i jorden og de er nu også kommet op af jorden.. Umiddelbart så ser det ud til at alt går efter planen indtil nu hvilket er fedt.. Der er lige en undtagelse, det ene Amnesia Haze frø er ikke spiret endnu på trods af at have fået præsis samme behandling som de andre, den er nu 1-2 dage længere om det og ikke kommer ud af skallen..

Så til nu 10 ud af 12 frø er succes og hvis den sidste Amnesia Haze ikke kommer så smider jeg en gratis White Widow ind i stedet..

Her er lidt billeder af hvordan det ser ud overall..

BilledeBilledeBilledeBilledeBillede

Medlem

Var lige inde og vande lidt og fylde flaskerne med nyt vand+biobizz så tog da lige et lille billede af flokken samtidig hehe..

Billede

Medlem

Jeg står og skal flytte så jeg er blevet lidt i tvivl om det er sundt for planterne? I yderst nødstilfælde kan de blive stående nemli..
Jeg skal heldigvis ikke flytte så langt så de vil max få en tur på 5 min i bil og så ned fra og op i lejlighed.. og så fra teltet bliver taget ned til det bliver sat op.. umiddelbart vil planterne max være ude af teltet 1-1½ time..

Jeg regner med at skal dække planterne til så de ikke kan ses under transporten selvom de ik er så store, men er der noget jeg skal være opmærksom på?

Dedikeret medlem

Nah bare go for it der sker sku ikke noget ved at de er ude af teltet 1½time slet ikke hvis du gør det i mørke perioden :)

Moderator
Brugeravatar

Jeg ville gøre det i planternes lysperiode, afbrudt lys er meget mere normalt end afbrudt mørke er i naturen.

Sørg for at potterne ikke rystes for meget, og smid evt. en pose om hver potte så det holder lidt på jorden. Så vidt jeg husker er der relativt store 'drænhuller' i bunden af airpots, og dit rodsystem er ikke så udviklet at det holder jorden fast. Ellers vil jeg ikke mene at der er nogen problemer i at flytte dem.

Medlem

Fedt nok, min tankegang var også i stil med din BisMann..

Tusinde tak for råd, jeg smider lidt billeder op igen efter jeg er flyttet, nogle af planterne er ved at se rigtig pæne ud og ligner efterhånden noget som vil frem i verdenen..

Dedikeret medlem

ja altså selvfølgelig skal du ikke tage dem ud i solskinsvejr hvis det er der du har mørke periode hehe fik vidst svaret lidt for hurtigt ;) hvis du alligevel har mørke periode om natten ville de jo ikke mærke forskel.

Medlem

Kunne ik lade være at tage lidt flere billeder.. synes det er vildt sjovt at se man faktisk fra dag til dag nogen gange over timer se hvordan de gror..

BilledeBilledeBilledeBillede
BilledeBilledeBilledeBillede
BilledeBilledeBillede

Medlem

Jeg kan desvære ikke tage billeder pt, men planterne er vokset rigtig godt inden for den sidste uge, næsten 2-3 gange større.. Det er jo bare lækkert..

Da jeg dagligt holder øje med planterne, så var der noget som sprang mig i øjnene i går aftes.. 2 af planterne har fået en lille smule gullig/hvid farve omkring spiserne og lidt ned af siden af top bladene.. Det er ikke meget men man bliver jo bekymret..

Jeg har prøvet at google et billede som kunne ligne uden held.. Men altså det er nogen af de øverste mindre blade der ligsom har fået lidt farve i kanten på spidserne..

Jeg har kigget det der sygdoms skema, men er lidt i tvivl da det kan være mere end 1 ting som jeg læser der..
Alle planter får præcist det samme vand/gødning i teltet.. Yder mere så er det 2 forskellige sorter som har fået det og de står i forskellige slags potter os..

Nogen som har en ide om dette? vil helst tage "sygdomme" på senge kanten så planterne forbliver smukke..

Medlem

Planterne nu:
BilledeBillede

Bladene jeg beskriver oven over:
BilledeBillede

Moderator
Brugeravatar

Det er godt nok ikke meget, men i min bog ligner det varmestress. Hvilket passer meget godt med at det er de højeste, såvidt jeg kan se?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]