Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 12:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Hey drenge, jeg har i længere tid gået og spekuleret over om der findes et relativt harmløst stof der virkningsmæssigt minder om amfetamin, men med meget kortere halveringstid?

Jeg ved mange herinde hater på amfetamin, men jeg synes sådan set rusen er ganske udemærket, det eneste minus er den meget lange og trælse halveringstid - (10-13) timer...

Jeg søger derfor en kraftig dopamin releaser, med en halveringstid på 4-6 timer. Håber i har nogle fornuftige forslag :cheers:

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Senest rettet af Hypnos 21 aug 2013 09:30, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

Tror umiddelbart ritalin er lige hvad du leder efter.
Mener det har en halveringstid på omkring 2 timer. Da det jo er et lægemiddel er det lamgt mindre skadeligt end amf, men har stort set præcis samme effekt som amf på folk der vel og mærle ikke har ADHD

Medlem
Brugeravatar

Hvis jeg lige må have lov at spørge: Hvorfor er en lang halveringstid træls? Simpel nysgerrighed. :)

og de svære slipper fri.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Tror Da det jo er et lægemiddel er det lamgt mindre skadeligt end amf

Er dette pga. stoffets renhed, eller fordi at methylphenidat er mindre usundt end amphetamin?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Real magic: Ritalin har også strejfet mine tanker, det er bare så fandens dyrt i forhold til almindelig amfetamin - Men helt sikkert en lovende kandidat :)

Methylphenidat's skadelighed har jeg ikke lige sat mig ind i, men man kan vel sige at det er mindre skadeligt for hjertet og blodkredsløbet end amfetamin, da det ikke virker i ligeså lang tid.

Skyggen: Fordi at det stortset er umuligt at falde i søvn med mindre man har benzoer ved hånden, også selvom sidste redosering var klokken 2-3 stykker om efter middagen. Dosen har selvfølgelig også meget at sige her, men når jeg tager amfetamin ønsker jeg at blive euforisk af det, og ikke blot vågne lidt op. :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Jeg tror det er svært at finde et alternativ til amfetamin. Amfetamin har jo en helt speciel effekt/eufori som du selv siger. Der er jo selvfølgelig koffein, men nok ikke lige det du søger =)
Tror du skal over i nogle RC's bare for at finde noget som nærmer sig amfetamins styrke! Ikke at jeg anbefaler dig det =)

Junior medlem
Brugeravatar

Rødhætte: Ja det var hovedsageligt pga. renheden jeg mener at det er mindre skadeligt end amf. Amf er jo stortset umuligt at få fat i renere end 70% på gadeplan. Amf er (ihvertfald hvad mine erfaringer siger mig) det der kan være cuttet op med mest lort. Som hypnos også siger, er det vist betydeligt mindre skadeligt for kredsløbet. Tror ikke lægevidenskaben kunne finde på at give et stof som var lige så skadeligt som amf til folk på daglig basis :D

Hypnos: Find en ven der har recept på ritalin :P og evt. er stoppet med at bruge det

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror det er svært at finde et alternativ til amfetamin. Amfetamin har jo en helt speciel effekt/eufori som du selv siger. Der er jo selvfølgelig koffein, men nok ikke lige det du søger =)
Tror du skal over i nogle RC's bare for at finde noget som nærmer sig amfetamins styrke! Ikke at jeg anbefaler dig det =)

Sludder koffein holder max, man skal bare have fat i de der Kinesiske turbo piller.. :wink:

Spøg til side.. Hvis i har nogle gode bud på nogle lovende RC med de egenskaber jeg søger, er jeg villig til at give dem et forsøg, efter grundig research først selvfølgelig.

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad med efedrin? Det er vildere end koffein og halveringstiden er ifølge wiki 3-6 timer. Det er dog forskelligt hvordan man reagerer på det, der er en del kredsløbsbivirkninger ved det for nogen (hvilket der også er ved amfetamin, men jeg får personligt selv ondt i hjertet af pseudoefedrin og aldrig ved amfetaminer).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu er der jo en helvedes masse muligheder, men jeg tænker Mephedrone? Har ikke læst så forfærdelig meget på det, men altså:

"Total Duration: 2 - 5 hrs"

- http://www.erowid.org/chemicals/4_methy ... ects.shtml

Desuden har jeg også læst lidt med at man skulle blive VIRKELIG ivrig efter at redosere efter man har doseret. Det er vidst også stadig lovligt nogle steder, så du kan sikkert også fiske det frem til relativ små penge.

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Junior medlem

Hvis du tænker amfetamin lignende stoffer og det skal være RC, så er der jo 2-FA, 3-FA, 4-FA, 2-FMA 3-FMA og 4-FMA.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ethylphenidate, kunne også være en mulighed..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alice: Ephedrin er et no go for mig, har læst for mange negative rapporter om det, og som du selv er inde på, så er det ret hårdt for kredsløbet/hjertet.. Men tak for indskydelsen :)

Kunne jeg evt. lokke dig til at give en lidt mere dybdegående forklaring af pseudoefedrin? :)

Fudge: Mephedrone er også en voldsom serotonin releaser, der i modsætning til MDMA samtidig frigiver en hel del dopamin i hjernen. I følge wiki, udløser mephedrone faktisk mere serotonin i hjernen end MDMA. Kombineret med dopamin suset, giver det som du selv skriver, en ustyrlig lyst til at redosere. Har prøvet det, og det er et af de mest afhængighedsskabende stoffer imo.

Dummy: Dem vil jeg lige undersøge nærmere, tak :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Hvis du tænker amfetamin lignende stoffer og det skal være RC, så er der jo 2-FA, 3-FA, 4-FA, 2-FMA 3-FMA og 4-FMA.

Jeg fik på et tidspunkt 1g. 2-FA som sample.. Det var en ret lækker stimulans synes jeg, med okay eufori.
Mener heller ikke jeg lå vågen af det i samme grad som alm. amfetamin ofte kan få en til :P

Junior medlem

4-FA minder en del om MDMA hvis man tager det oralt, men hvis man sniffer det er det ren stimmulans.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du skal ikke tænke over pseudoefedrin, det bliver du ikke skæv af, men det er nice hvis man er forkølet da det virker karsammentrækkende fordi det stimulerer sympaticus.
Jeg brugte det blot til sammenligning, fordi jeg ikke har prøvet almindelig efedrin, da det sikkert har lignende bivirkningsprofil selvom man ikke bliver høj af det.

Hold dig fra mephedrone.

Dedikeret medlem

"Jeg ved mange herinde hater på amfetamin, men jeg synes sådan set rusen er ganske udemærket, det eneste minus er den meget lange og trælse halveringstid - (10-13) timer..."

Og det i hvert fald for mig store afhængeligheds potentiale - ved godt det er lidt offtopic men hvor ofte tager du det? Jeg vil mene at max er 2 gange i måneden, og ikke som binge der strækker sig over flere døgn med redoseringer efter første dag.
Bendoerne bør kun bruges til afslutning ikke sammen med redosering.

Jeg kunne ikke holde ovenstående og har spildt alt for meget liv på at være afhængelig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
ephedrin/efedrin, det er ikke et ulovligt stof, men et ulovligt kost tilskud. det er kunstig adrenalin, og giver ingen euforisk effekt.. kun masser af energi (læs om det), men hvis man ryger nogle joints på det er det sjovt nok.. det er dog ikke særligt godt for hjertet og som med andre stimulanser kan man drikke langt mere end ellers - hvilket jo både er sjovt og ret så dumt at gøre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alice: Okay okay, jeg kunne heller ikke lige forstå hvorfor du bragte det på banen efter jeg tjekkede op på det på wiki :P

Det skal jeg nok mor.. Som sagt er jeg ikke på udkig efter en serotonin releaser, det klare MDMA helt fint for mig. :)

FSO: Det har jeg ærligtalt ikke 100% styr på, men det er ikke noget der påvirker mit humør eller hverdag på nuværende tidspunkt. Forstå mig ret, jeg er ikke misbruger, men jeg har da sikkert godt af en pause på et på måneder, men så igen det har de fleste. Men skal da gerne indrømme at der har været fart på i ferien, det er godt jeg snart skal igang med studiet :)

Dummy: 4-FA er et no go, der har været en del rapporter omhandlende folk der fik psykoser af det..

Blazer: Der står umiddelbart ikke så meget om 2-FA på wiki. Kan du huske hvor lang tid rusen ca varede? Og hvor kraftigt vil du sige det påvirkede din hjertefrekvens i forhold til amfetamin. Det bliver meget løst det her, i know :P

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Rødhætte: Ja det var hovedsageligt pga. renheden jeg mener at det er mindre skadeligt end amf. Amf er jo stortset umuligt at få fat i renere end 70% på gadeplan. Amf er (ihvertfald hvad mine erfaringer siger mig) det der kan være cuttet op med mest lort. Som hypnos også siger, er det vist betydeligt mindre skadeligt for kredsløbet. Tror ikke lægevidenskaben kunne finde på at give et stof som var lige så skadeligt som amf til folk på daglig basis :D

Hypnos: Find en ven der har recept på ritalin :P og evt. er stoppet med at bruge det

Bare fordi noget bruges som lægemiddel betyder det ikke at det er en god idé at tage det...
http://www.lundbeck.com/us/products/cns ... ts/desoxyn

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]