Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 23:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psychedelia

Vi er 4-5 drenge, som går i samme klasse. Vi er alle 18 år.
Vi har snakket meget om at prøve svampe. Vi har derfor tænkt os at tage en tur ud og finde nogle Spids nøgenhatte, om et par uger. Vi har aldrig prøvet det før. Vi har tænkt os at optage det, så vi kan kigge det igennem bagefter.
Vi vil selvfølgelig lige rådføre os herinde om det er de rigtige vi har fundet osv. Ellers har vi en kontakt, som vi kan høre ad.
Finder vi ikke nogle svampe, så køber vi nogle.
Vi har tænkt os at gøre det hjemme hos den ene af os, da han bor alene.
Vi har en tripsitter, men han har dog ikke selv prøvet svampe før, men har lovet ikke at drikke/ryge/indtage noget på den pågældende dag.
Vi har læst en hel del om svampe og trips, men vi kan dog ikke finde svar på det hele, da mange af svarene vi har fundet, er meget forskellige.

Vi har derfor nogle spørgsmål.

- Hvor mange gram/svampe bør vi tage pr. person, når det er første gang.
- Skal svampene tørres før de kan spises?

Vi kommer nok med nogle flere spørgsmål løbende, når vi falder over noget mere, ellers tror jeg vi har okay styr på det.
Endelig hvis i har nogle gode råd, eller noget vi gør galt, så skriv endelig. :-)
Tusinde tak for at i gad læse det, håber i også vil svare.

Mvh. "Malertom"

Medlem

Hej og velkommen til.

Oftest indtages svampe tørrede og ikke friske. Dette skyldes at svampene indeholder en masse vand og dette er der ikke så meget ved. Som tommelfingerregl svare 10gram friske til 1gram tørrede. Spids Nøgenhat er en af de mere potente svampe, så jeg vil umiddelbart anbefale at indtage 1g hver siden det er jeres første gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:

1,5g tørrede spids nøgenhat skulle være fint

Citat:

Dette er smag og behag, friske svampe smager dog klart bedst synes jeg. Hvis i spiser dem friske, skal i ca. gange vægten med faktor 10.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Er det ikke også noget med at der kan være kolibakterier på frisk svampe? Eller andre former for klamme ting?

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
jeg vil sige 1g spids nøgenhat, det er rigeligt første gang, og så ikke for meget mad de sidste 4 timer inden i tripper... Men snacks til trippet self...

Tjoh, de gror jo på lort, så kan man nok godt få nogle kolibakterier indenbords, spørgsmålet er om det er nok til at blive dårlig af, man kan jo vaske dem af inden man spiser dem hvis man vil være helt sikker...

Dedikeret medlem

Puny_pete skrev:
Citat:

1,5g tørrede spids nøgenhat skulle være fint

Citat:

Dette er smag og behag, friske svampe smager dog klart bedst synes jeg. Hvis i spiser dem friske, skal i ca. gange vægten med faktor 10.

Jeg vil bestemt mene at 1,5g spids nøgenhat er for meget første gang. Det kan nemt blive for meget for de fleste første gang.
0,5-1g kan sagtens gøre tricket første gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu er der ikke længe til, svampene kommer. Brug derfor de næste par uger til at sætte jer godt ind i, hvad i kan forvente at opleve under et svampetrip.

I kan sagtens spise svampene friske, men gør det nu ikke i naturen første gang! Det er meget bedre hjemme i et trygt miljø. Der kan være bakterier o.a. på friske svampe, som er fundet i naturen, derfor kan det være en god ide at skylle dem hurtigt i et dørslag under vandhanen, når i kommer hjem fra marken. Svampene suger vand, så skyl ikke for længe.
Derudover kan i indtage svampene i thé, hvor det varme vand er med til at dræbe nogle af baktusserne. Kog vand og hæld det i en kop og lad det stå et par minutter, før i tilsætter svampene.

- Når i finder noget, som i tror er SN, kan i uploade billeder af fangsten i denne tråd:
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=12045

SN er meget potente svampe! I skal derfor sørge for at veje dem, så i undgår at spise for mange på én gang.
Som Punny_Pete skriver er 1,5g tørrede svampe til hver en fin start. Jeg vil måske endda råde jer til kun at tage 1g hver.

- Læs også dette afsnit om 'set & setting': http://psychedelia.dk/wiki/index.php/Set_og_setting

Jeg har kun spist svampe alene eller med en kammerat. Nu skriver du, at i er en 4-5 stykker + en tripsitter, hvilket lyder til at være mange i mine ører - især nu det er første gang i skal prøve det. Måske nogen herinde har god erfaring med det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
jeg vil sige 1g spids nøgenhat, det er rigeligt første gang, og så ikke for meget mad de sidste 4 timer inden i tripper... Men snacks til trippet self...

Tjoh, de gror jo på lort, så kan man nok godt få nogle kolibakterier indenbords, spørgsmålet er om det er nok til at blive dårlig af, man kan jo vaske dem af inden man spiser dem hvis man vil være helt sikker...

Enig i doseringen. 1,5g er alt for meget første gang. Det kan kun komme på tale, hvis vi snakker Cubensis. Ikke Spids Nøgenhat.

Det andet er ikke helt rigtigt. De gror VED lort, ikke på det. Dem der gror på lort er en anden ikke-psykedelisk art. Når det er sagt, kan der stadig være bakterier på dem. That much is true.

Junior medlem

Tusinde tak for de dejlige svar, de hjalp virkelig.
Vi regner med at tage 0,5g første gang.
Får vi ingen virkning af det prøver vi med lidt mere næste gang. :-)

Jeg kommer nok med flere spørgsmål senere. :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg synes I skal tage hvertfald 1 gram. Selvfølgelig kan man få for meget, men man kan også få for lidt, så trippet aldrig kommer helt igang. Det giver bare nogen mærkelige og drålige mave fornemmelser og forvirring. Det synes jeg næsten er værre end at få for meget.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det kommer an på jeres vægt, 0,5g er for lidt. Hvis vi vejer over de 80kg synes jeg godt i kan tage 1,5g - men i kan selvfølgelig også starte med 1g og hvis det ikke var nok - vente 2 uger og prøve med 1,5g.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem

Det vil sige 1g pr person?
Kan der være nogen person, som kan være overfølsomme for det og vil få bad trip af 1g, eller er det ikke muligt at "overdosere" på 1g.
Vi vil helst få en god oplevelse ud af det første gang, så kan vi altid prøve en gang mere senere. :-)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Et bad trip behøver ikke at være et bad trip, det kommer an på hvordan man ser på tingene.

Men jeg ville sige, under kontrollerede forhold og med et godt set & setting, så er 1g helt tilpas og vil ikke være overdosering. 1g er ikke for meget, men heller ikke for lidt.
Det er i hvert fald min mening. :)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]