Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 16:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Kbh
Lad os sige at en person bestiller rc's fra et andet EU land, og det bliver sendt som almindelig brevpost.
Hvor længe kan der gå før sådan et brev når frem?

Og i så fald det ikke når frem indenfor den forventede tid, men bliver holdt tilbage af diverse myndigheder, hvad kan man forvente eventuelle tiltag vil være? Sådan helt konkret.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Der er 100 tråde der omhandler dette. Men det kommer an på hvor du bestiller fra, men der plejer at gå en 5 dage.

Hvis det er lovligt sker ingenting, så har du krav til at få udleveret det. Hvis det ikke er, så benægt benægt benægt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Der er 100 tråde der omhandler dette.

Nævn 60..

Trådstarter: HVIS det er ulovligt og bliver opsnappet, så benægt som sagt.. Jeg ved ikke om der er strammet mere op, men jeg har før hørt om advarsler eller i værste fald en bøde på nogle tusind(selvfølgelig afhængig af mængden).

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Hej, tak for svar.
Jeg er med på 'benægt'.
Men jeg tænkte mere sådan rent praktisk. Vil man blive ringet op, eller ringer de pludselig på døren og ransager ens lejlighed, eller kommer de på ens arbejdsplads/skole. Og hvor lang tid går der typisk med den slags?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hej, Vil man blive ringet op, eller ringer de pludselig på døren og ransager ens lejlighed, eller kommer de på ens arbejdsplads/skole. Og hvor lang tid går der typisk med den slags?

At noget ulovligt er sendt med posten til dig er svjv ikke nok til at ransage dit hjem.. Jeg har en kammerat som fik snuppet 5000 diazepam i tolden for et par år siden. Han modtog et opkald fra politiet som bedte ham komme forbi og tale om det.

Medlem
Brugeravatar

Såvidt jeg ved må man ikke bestille euforiserende stoffer hjem, uanset om de er ulovlige eller ej. Kan godt være jeg tager fejl?

"There are some sins that you commit that you can't come back from, you know, no matter how hard you try. You just can't. It's like the devil is waiting for your body to quit. Because he knows, he knows that he already owns your soul. And then I think maybe there's no devil. You die... and God, he says, Nah, nah you can't come in. You have to leave now. You have to leave and go away and you have to be alone. You have to be alone forever."

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Såvidt jeg ved må man ikke bestille euforiserende stoffer hjem, uanset om de er ulovlige eller ej. Kan godt være jeg tager fejl?

Hvis ikke de er ulovlige, hvad er de så? :roll:

Medlem
Brugeravatar

Såvidt jeg ved er der forskel på ukontrolleret, og ulovlig. Jeg udtaler mig selvfølgelig ikke som ekspert og kan tage fejl, fandt dog dette på lægemiddelstyrelsen hjemmeside

"Hvis du vil indføre eller udføre euforiserende stoffer, skal du både have en virksomhedstilladelse og en særlig tilladelse (certifikat) for hver handel.

Sundhedsstyrelsen udsteder import- og eksportcertifikater på baggrund af en skriftlig ansøgning. Certifikaterne er gyldige i 4 måneder fra den dato, de bliver udstedt, og må kun benyttes til én forsendelse eller modtagelse."

http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/topic ... og-eksport

Som jeg sagde før, så kan jeg tage fejl.

"There are some sins that you commit that you can't come back from, you know, no matter how hard you try. You just can't. It's like the devil is waiting for your body to quit. Because he knows, he knows that he already owns your soul. And then I think maybe there's no devil. You die... and God, he says, Nah, nah you can't come in. You have to leave now. You have to leave and go away and you have to be alone. You have to be alone forever."

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Såvidt jeg ved er der forskel på ukontrolleret, og ulovlig. Jeg udtaler mig selvfølgelig ikke som ekspert og kan tage fejl, fandt dog dette på lægemiddelstyrelsen hjemmeside

"Hvis du vil indføre eller udføre euforiserende stoffer, skal du både have en virksomhedstilladelse og en særlig tilladelse (certifikat) for hver handel.

Sundhedsstyrelsen udsteder import- og eksportcertifikater på baggrund af en skriftlig ansøgning. Certifikaterne er gyldige i 4 måneder fra den dato, de bliver udstedt, og må kun benyttes til én forsendelse eller modtagelse."

http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/topic ... og-eksport

Som jeg sagde før, så kan jeg tage fejl.

Well, men kan da bare lade være med at sælge det som euforiserende rusmiddel, ''not for human consumption''. Det kunne sælges som kemiske samleobjekter, badesalt, eller 1-ellr-andet smart

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er jeg slet heller ikke interesseret i.. Det er kun de bevidsthedsmodifcerende stoffer jeg går efter og dem kan jeg ikke finde nogen reguleringer om ;)

http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/topic ... de-stoffer

^ Hvis ikke stofferne står på bekendtgørelsen over euforiserende stoffer eller er dækket af analogloven, på yellow- eller green-listen kræver de ikke certifikat at indføre.

Medlem
Brugeravatar

Det er jeg slet heller ikke interesseret i.. Det er kun de bevidsthedsmodifcerende stoffer jeg går efter og dem kan jeg ikke finde nogen reguleringer om ;)

http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/topic ... de-stoffer

^ Hvis ikke stofferne står på bekendtgørelsen over euforiserende stoffer eller er dækket af analogloven, på yellow- eller green-listen kræver de ikke certifikat at indføre.

Jeg tog fejl. Men vil det sige, at hvis tolden åbner en pakke med et ukontrolleret stof, så har de pligt til at udleverer det til dig bagefter?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

^ Ja i princippet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ikke bare i princippet, men helt reelt. Du bør altså decideret kræve det udleveret, og under ingen omstændigheder acceptere at de tager det. Hvis de allerede har destrueret det, skal du have det erstattet. Det fungerer reelt på denne måde, jeg har set et par eksempler på det.

Medlem

Geografisk sted: Du fanger mig aldrig :p
Hiver lige fat i en lidt ældre tråd.

Har bestilt 30 diclazepam med posten fra England med Royal Mail, som desværre blev snuppet til toldkontrol idag :(

Jeg har været inde og læse i bekendtgørelsen - og kan kun se at etizolam er skrevet på listen over nye stoffer liste d. Mit spørgsmål lyder på da jeg intet kan finde om diclazepam i bekendtgørelsen - om det også er ulovligt at få leveret?

Ellers er det vel bare benægt princippet?

Stodder
Brugeravatar

^Stoffet er stadig lovligt da det ikke er nævnt på listen (endnu). De beslaglægger det dog, da det er "ikke godkendt medicin" pga at det er på pilleform. Hvis du havde bestilt rent pulver kunne de intet gøre.
Sådan var det i hvert fald med etizolam inden det røg på listen.

Medlem

Geografisk sted: Du fanger mig aldrig :p
Mange tak for svaret ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Er det bare mig, eller skal man efterhånden passe på med at bestille fra England? Synes altid det lbiver snuppet derfra. Måske er de blevet mere obs på deres brune jiffy-bags istedet for et flat brev.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem

Puny_pete skrev:
Er det bare mig, eller skal man efterhånden passe på med at bestille fra England? Synes altid det lbiver snuppet derfra. Måske er de blevet mere obs på deres brune jiffy-bags istedet for et flat brev.

Det er bestemt ikke bare dig !
Men jeg syntes mest at det er knark i pilleform man ofte høre bliver taget :)

Medlem
Brugeravatar

Du må svjv ikke bestille medicin fra andre lande uden recept, og diclazepam vil derfor blive konfiskeret, Også selvom du havde tænkt dig at bruge det til noget andet ;)

Stodder
Brugeravatar

Citat:
Indførsel af medicin til Danmark
Du indføre medicin fra udlandet til Danmark, hvis følgende betingelser er opfyldt:

- medicinen er til behandling af sygdomme hos mennesker
- medicinen er købt på et apotek eller i en anden forretning, der har ret til at sælge medicin til forbrugere
- medicinen er købt i og afsendt fra et EU- eller EØS-land (Norge, Island eller Liechtenstein) se liste over EU/EØS-lande. Det betyder, at du fx ikke må indføre medicin fra USA, Canada eller Kina. OBS! En bestilling fra en europæisk hjemmeside betyder ikke nødvendigvis, at varen bliver sendt fra et EU-land.
- medicinen indeholder ikke doping eller euforiserende stoffer.

http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/topic ... il-danmark

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]