Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 00:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle.
Har lige tilmeldt mig siden, for jeg forventer, at det er her, jeg kan få svar på mine spørgsmål.
Jeg skal om en uge bage brownies og jeg er meget i tvivl om, hvordan processen skal foregå. Jeg har læst en masse forskellige opskrifter både på dansk og engelsk, og mængden af hash, der skal i varierer godt nok meget.

Så nu håber jeg, at svaret kommer her.
For det første skal kagen deles i 8 lige store stykker, så hvor meget skal jeg putte i? 4 gram, så det er 0.5 per person?
Eller hele 8 gram?

Og vil følgende opskrift fungere?:

[CANNABUTTER]
Ingredienser:
115 gram smør
8 gram hash (hvis der skal 1 gram per person)

1. Sørg for, at hashen er i meget små og fine stykker.
2. Smelt smøret i en pande/gryde.
3. Tilføj hashen ved lav varme, så blandingen sitrer. Rør rundt hele tiden, da smøret let kan brænde på.
4. Efter en halv times omrøring, skal smøret hældes gennem en si, for at filtrere hashen fra, og derefter ned i et glas eller lignende. Lad smøret stå i køleskabet, til det er relativt hårdt.

[HASH BROWNIES]
Ingredienser:
115 gram cannabutter
60 gram mel
En teske bagepulver
En kvart teske salt
225 gram brun farin
45 gram kakaopulver (til bagning, ikke til kakaodrik)
2 æg

1. Først si mel, bagepulver og kakaopulver ned i en stor skål.
2. Tilføj sukker og salt, og rør alt godt sammen.
3. Tilføj cannabutter og æg, og rør til dejen bliver udjævnet.
4. Bag ved 150 grader i en smurt (eller bagepapirs-belagt) pande, i 50-55 minutter.

Glæder mig til jeres svar! :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Ville mene at 4g er rigeligt(såfremt kvaliteten af hashen er af en rimelig kvalitet), og selv med denne mængde ville jeg gå stille og roligt frem. måske bare spise en 1/3 del af 1/8 delen af de 4g. altså lave 24 stykker også starte med et enkelt stykke, også vente en lille times tid og se hvordan i har fået. Hvis i ikke føler jer ramte nok kan i jo spise et stykke mere. Ved oralt indtag af hash kan man hurtigt blive uoverskueligt skæv pga. det er så nemt at indtage store mængder.
Med henhold til at røre hashen og smøret rundt ved lav varme i en halv time, synes jeg det lyder som lang tid. De gange jeg har bagt hashkage har bare ladet de simre i 5 min. men det kan sagtens være at du får mere ud af hashen hvis du lader det simre i en halv time.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Junior medlem

Har bare læst at 30-45 min. omrøring er bedst, da det åbenbart tager tid at binde ordentligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Ja okay, det giver sådan set også meget god mening. men ud fra egen erfaring har 5 min. fungeret fint.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Medlem
Brugeravatar

Hvis tjalden er god tror jeg et halvt gram per person er tilpas, men hvis det ikke er så godt så kom lidt mere i, men syntes bare hver gang man spiser sin tjald ender det med at man får alt for lidt eller alt for meget..

Junior medlem

Kan det bruges LIGE efter at det har været omrørt? Nogle skriver jo, at det skal stå i køleskabet i et døgn, men kan jeg ikke bruge det når det bare lige er blevet afkølet i køleskabet?

Dedikeret medlem

du kan sagtens bruge det med det samme det er mere hvis det er lavet med pot det skal køles ned at adskille smøret fra vandet.

Junior medlem

Tusind tak for alle svarene!

Medlem

Fra en ryger gennem mere end 20 år og med en del erfaringer i oral indtagelse:

Bare lad det simre i 5-10 minutter.. Hvorfor du vil filtrere og hærde smørret bagefter forstår jeg ikke.. Bare direkte i kagen med smørret. Du gør det meget mere kompliceret end det behøver at være, for der er kun to ting at være opmærksom på:

1) Det skal smeltes i smør, da thc'en binder sig til fedtstof
2) Du skal helst ikke udsætte det for alt for høj varme

Lad være med at overkomplicere det ved at stå og lade det boble i evigheder, eller ved at filtrere smørret. Det betyder ikk en fis, og det eneste du risikerer er et mindre potent slutprodukt.

Med hensyn til mængde: 1 gram er altså stærke sager. Start med at spis et halvt gram, vent to timer og æd et halvt mere. Så er I godt kørende det meste af en dag. Tror I fortryder det hvis I æder et gram på en gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]