Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 21:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

ved ikk om der nogen der har mange erfaringer med ritaliner, men når indtager ritalin om aften får jeg bare en euforiserende fornemmelse og kort tid efter har jeg bare lyst til at lukke øjne og sove, og normalt inden for 5 min sover jeg efter jeg lukker øjne, faktisk lidt ligsom når man har haft røget, man føler sig bare ikk tung i hoved ligesom med røg, men burde det ikk virke opkvikkende, altså give en mere lyst til hverdagen,(oprydning, rengøring madlavning osv) for jeg får bare lyst til at sætte mig ned og slappe a når jeg indtager det, og i det heletaget ikk lave det helt store, har lige indtaget en halv pille og begyndt at side at langgabe og går nok ikk længe før jeg går i seng? virker lidt som energien bliver taget fra mig istedet er der nogen ideer?

typiske spørsmål ja, har gjort det mange gange, virker normalt kun opkvikkende sammen med alkohol,
det er ikke uno ( depot)
jeg indtager dem somreglt ikke oralt,

Medlem

Er det ikke noget med, at når en person har ADHD virker det afslappende, modsat folk der ikke har det, virker det euforiserende/ opkvikkende?

Medlem
Brugeravatar

Jeg har selv ADHD. Definitionen "Speed virker omvendt på ADHD/ADD/DAMP mennersker" er forkert.
Men doserne skal som regel være lidt højere.

OP: Hvor mange mg tager du i en session? Selv skal jeg have 50-60mg før der sker noget, og så holder jeg den kørende med 20mg hver 2. Time. Dog maks 6 timer, så er jeg godt kvæstet.

Junior medlem

sortsky, kan ikk andet en give dig ret i den første del, kender mange adhd, mennesker, og de fleste dem mener jeg har add, har også haft taget undersøgelsen a adhd/add, men hvor meget kan de sige per 9 måneder mellem undersøgelserne og en varrighed på 45 minutter for mig virker det lidt som om de bare spøtter medicinen i hoved på folk som mener at de selv har add/adhd,

ehm hvis jeg skal have et "kick" ud a det, skal der nok omkring en 30-40 mg til det ikke oralt og ikke uno, men hvis jeg intager 10-20 mg oralt, over 4-6 timer hver anden time skal jeg altså sove/ bare slappe af nogle gange 8 :P lidt forskelligt, og her snakker vi, om perioder på intagelse a det i et par uger, men kan godt have en teori om at det fordi jeg spiser forkert, for hvis jeg ikk får ret meget at spise, når jeg intager ritalin fungere jeg slet ikke, men bliver tilgengæld også ekstremt sulten( kun til tider når jeg tænker på det, og sker typisk uden rita),
da jeg selv fik udskrevet uno,jeg stoppe så stille og roligt med det igen efter 1½ måned, forstod bare ikk helt hvorfor, nok fordi jeg bare var træt af blive søvnig/døsig af medicien men måtte kun tage 1 pille om til morgenmaden og kl 14 var jeg bare færdig, duede bare ikk til mere, mener det var 20 mg kan ikk helt huske det, btw jeg bliver ekstremt træt om morgen når jeg vågner og har været på ritalin dagen inden og har svært ved at åbne øjne og det går som reglt først over når jeg får noget at æde, rita hjælper normalt ikk ret meget på det, eller jo skal jeg have en høj dosis 30+ men som sagt hvis jeg knuser en halv pille om aften lige inden jeg skal sove tager det max 15 min før jeg sover, hvis jeg har været på rita om dagen og det virker underligt euroforsierne og har lyst til at sove, om aften

men hvor jeg til normalt hverdag, uden rita, stort set aldrig kan sove, eller ikk har lyst til at sove selvom jeg er træt, hvis jeg sidder og ved at falde i søvn til en film i sofaen kan det være nok at bare rejse mig også gå i seng, til jeg faktisk vågner op igen og ikk kan sove igen,

ved ikk helt om det her giver den helt store mening?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ved ikk helt om det her giver den helt store mening?

Meningen må ha været at drive mig til vanvid ved aldrig at bruge et punktum.........................................................................................

Junior medlem

hahah :P ja skal du være glad for du ikke har hørt mig tale :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: k-hullet
jeg skal over de 50mg uno insuffleret for at jeg ikke lægger mig i fosterstilling og sover...
der er klart blandede meninger omkring dette da det er en individuel psykisk lidelse, eller mangel på dopamin som det jo egentlig er. og selvfølgelig er der forskel på menneskers kemi.
jeg har selv endda flere gange lagt mig til at sove når vi tog GOD amf, ikke cuttet med koffein/efedrin , da det jo "balancere" dit dopamin level , og i mit hoved sætter alt i en lang række så der ikke bare flyver ting rundt!

jeg kan ikke helt følge hvad fpn18 siger omhandlende 45min hver 9 måned eller hvad fanden han mener...
jeg er på psyk hver anden uge en time af gangen.. og har været i et år! og min udredning varede 2 timer med en psykolog og en overlæge!

! sku! ;)
<3

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]