Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 16:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Odense
spis spis spis spis :P
det er jo fin spise du har gravet op der...
smukt....
nu er jeg ikke helt ekspert i sclerotia, meeen jeg kender dem en lille smule... plejer man ikke at dyrke dem i meget meget fugtige forhold og på samme tid nærmest så de ikke kan gro frugter prøv lige og kigge den her guide igennem:
http://azarius.net/media/manuals/Sclero ... oad_EN.pdf
der har de en krukke, hvor der ikke er meget plads til at frugter gror.... det synes jeg er lidt interessant...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Det er én måde at gro dem på. Jo, man kan godt have et koloniseret glas med rug til at stå og lave trøfler i et par måneder inden man man hælder dem i en bakke med casing over for så også at få frugterne.
Hvis de sælger friske trøfler, så kunne jeg forestille mig at de har en masse koloniseret glas til at stå og lave trøfler. Når så de er klar til at blive høstet, så tager de trøflerne og hælder resten af substratet i en bakke som så bliver caset og solgt som growkit så folk selv kan lave svampe og trøfler.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem

Nu bliver jeg helt forvirret :) Er de svampe som er kommet op, er det trøfler? Eller er det de der små kugler som lå i jorden? Og kan de evt tørres?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Trøflerne er de "sten" du har fundet. Svampene er bare svampe. :)
Trøflerne kan godt tørres, men så skulle de være svære at tygge, men de kan knuses og kommes i te.
Man siger at 5g friske trøfler svarer til 1g tørrede cubensis. Tørrer man trøflerne, så bliver det et andet regnestykke, for de smider ikke så meget vand som svampene gør. Men 1g tørrede trøfler har ca. 2/3 potens af 1 gram tørrede cubensis. :)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem

Feeeedt!! Tak for svarene.. Så skal de sku da klart gemmes fra nu af.... Men fuuuuck jeg ar smidt mange ud så de sidste 2 dage. Skulle jo have låg på kasserne så der blev bare taget godt i toppen!! :D Men det må jeg være mere opmærksom på... Men vil da glæde mig til at prøve dem. Så må jeg jo lave svampe en anden dag af nogen andre kasser :P

Medlem

neeeeeeejjjj :P... sådan nogen fejl kan vi alle lave... øøv..... haha... ja jeg håber du får en stor høst alligevel... jeg har lige høstet en stor mængde af psilocybe semilanceata... 24 af slagsen... og jeg har ladet nogen være så de kan gro sig lidt større.. så kommer jeg og henter nogen flere om 3- 4 dage... har ikke taget billeder af dem endnu jeg er igang med at sortere dem så der er lidt styr på kaoset... jeg tager de små svampe til venstre og store til højre... også tager jeg et billede af hele familien... også glæder jeg mig til det bliver weekend så jeg kan finde et sted i skoven og indtage dem... jeg har ikke lyst til at trippe der hvor jeg bor... jeg bor midt i odense by... så ud i skoven der vil jeg føle mig bedre tilpas...

Medlem

her er der et link til billederne af min høst:
https://myspace.com/skimenneske/mixes/s ... o/60641441

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]