Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 maj 2025 10:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

det er federe når det ikke er skadeligt jo! så kan man gi den gas med god samvittighed, og ikke promovere dårlige vaner som rygning.

Jeg har ikke røget siden for ca. 6-7 år siden hvor jeg købte min første vaporizer. Og umiddelbart inden havde jeg et par år hvor jeg udelukkende spiste mit cannabis.
Jeg har stor sympati for din kampagne, og jeg ville ønske at flere i dk ville se fordelene ved de sundere måder at indtage cannabis.
"rant on" Som minimum åbn øjnene for hvor uhensigtsmæssigt og komplet unødvendigt det er at bruge tobak. Og det stinker af helvede til, når i lige har ristet "rant off"
Når det er sagt så synes jeg det er vigtigt at alle har frihed til at gøre som de vil. :peace:

Moderator
Brugeravatar

flere douchebags ?

Vil da gerne melde mig på banen :lol:

Fair nok pointe, men super propagandistisk og usagligt skrevet.

Medlem
Brugeravatar

Ja, god pointe. Rygning er en dårlig måde at udnytte plantens egenskaber.
- Cannabis i ren form er ikke et rusmiddel,

^
A'hva'for noget?
Desuden skal papir og filtre ikke forbydes; For så skal jeg da lige love for at gangsterne bliver rige...
:peace:

og de svære slipper fri.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, god pointe. Rygning er en dårlig måde at udnytte plantens egenskaber.
- Cannabis i ren form er ikke et rusmiddel,

^
A'hva'for noget?

Jeg er ret sikker på at han hentyder til f.eks. juicing af de rå friske skud og små trim blade. Og at thc syre ikke er aktiv før det bliver varmet op, og bliver til thc.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
jeg synes det føles forkert at ryge uden røg, først kommer der røg - og dernæst bliver man skæv, sådan kan jeg godt lide det... call me old fashion.

Dedikeret medlem

lad angsterne sælge beskidt møg som de gør nu, det er ikke længere det folk vil have, de er bare desperate for at sælge deres shit inden du putter et frø i jorden og høster. og det bliver legaliseret så de må på arbejde igen.

Medlem
Brugeravatar

Det kan godt være at du kan lide at tåge rundt på kager og vaper, men der er også os som kan lide charmen ved en god pibe/bong, og der er jo også dem der gerne vil ryge en joint med gutterne en gang om ugen.. Du er jo bare dum at høre på, når du siger at din måde bare er bedst for alle uden vidre..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Du skal suftsaftma ikke komme her som en anden helsedoktor og belære mig om hvad der er sundt for mig og hvad jeg må med min krop.

Hvis jeg vil ryge mig selv ihjel, skal jeg ha lov til det.

Der er også alt for mange mennesker på jorden. Vi burde lærer flere folk at ryge, så vi kan få tyndte lidt ud i det, også folk ikke fylder plejerhjemme op i alt for længe.

Dedikeret medlem

du kan da bare læse udenom, og reklame mod at være sund på et HR forum burde sådan set være grund til ban.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
smurf din gamle buk. Stop med at fortælle hemmeligeheder til folk der ikke er klar endnu.

Dedikeret medlem

hehe ja det har også været min tanke i mange år, men kunne ikke holde igen længere efter Colorado og Washington har legaliseret, og diverse store penge mænd fra usa er ved at overtage det lovlige marked, inden vi danskere får chancen for at hoppe med på vognen.

KOM NU SYVSOVER REGERING OG POLITIKERE, JO FØR I LEGALISERE JO FØR KOMMER DANMARK MED PÅ CANNABIS BØLGEN, OG JO BEDRE POSITION PÅ CANNABIS MARKEDET FÅR VI.

Dedikeret medlem

Har du nogle kilder på dine påstande i OP? Især den med at cannabis skulle vare længere uden tobak, her tænker jeg rene joints eller vaporizing. Desuden den med at frisk cannabis skulle være inaktivt... Kommer de psykoaktive stoffer så først ved tørringen, eller...?

jeg kan personligt efter mange års test udlede at cannabis virke kortere og mere intenst når du blander det med tobak, og når man er helt røgfri kæmper din krop ikke for at slippe af med røgen og desværre samtidigt cannabissen, og cannabis plantens indholdsstoffer opfattes ikke af kroppen som noget dårligt, og kræver ikke rigtig noget af dine organer, da de fleste andre planter har samme sammensætning af grund substancer, og derfor er kendt som normal føde.

Det friske cannabis indeholder kun meget ringe mængder d-9-thc, og da dette kommer af thc-a, der først bliver omdannet ved opvarmning eller tørring, er planten i frisk form ikke psykoaktiv, og bliver det ikke ved indtagelse, cbd findes i frisk cannabis, og man kan derfor bruge den friske plante fra en cbd-rig sort, til at kurere div sygdomme med, eller fx bruge cannabis som kosttilskud.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her og der
Har du nogle kilder på dine påstande i OP? Især den med at cannabis skulle vare længere uden tobak, her tænker jeg rene joints eller vaporizing. Desuden den med at frisk cannabis skulle være inaktivt... Kommer de psykoaktive stoffer så først ved tørringen, eller...?

jeg kan personligt efter mange års test udlede at cannabis virke kortere og mere intenst når du blander det med tobak, og når man er helt røgfri kæmper din krop ikke for at slippe af med røgen og desværre samtidigt cannabissen, og cannabis plantens indholdsstoffer opfattes ikke af kroppen som noget dårligt, og kræver ikke rigtig noget af dine organer, da de fleste andre planter har samme sammensætning af grund substancer, og derfor er kendt som normal føde.

Det friske cannabis indeholder kun meget ringe mængder d-9-thc, og da dette kommer af thc-a, der først bliver omdannet ved opvarmning eller tørring, er planten i frisk form ikke psykoaktiv, og bliver det ikke ved indtagelse, cbd findes i frisk cannabis, og man kan derfor bruge den friske plante fra en cbd-rig sort, til at kurere div sygdomme med, eller fx bruge cannabis som kosttilskud.

Så vidt jeg kan læse mig til på wikipedia vil THC-a omdannes til d-9-THC ved alle de gængse indtagelsesmetoder. Frisk cannabis er altså kun inaktivt så længe det ikke har fået nogen former for varme, dvs. spises råt eller laves juice af somehow.. Når du skriver indtagelse af cannabis er det ikke de første metoder der popper op i mit hovede, men der var dog noget om snakken... Det var jeg sgu ikke klar over!

Dine personlige erfaringer er ikke en kilde, medmindre du kan kvantificere resultaterne af dine mange års tests! Det andet hit på google hvis du skriver "cannabis without tobacco lasts longer" er der en der har de præcis modsatte erfaringer: http://www.drugs-forum.com/forum/showth ... p?t=187363

Junior medlem

mener jo hash kan have bivirkninger, uanset hvordan man indtager det!

Du kan blive psykisk afhængig af det, uanset hvad.

Bivirkninger og problemer med hash, er vel meget individuelt!

Jeg syntes det er pissehyggeligt at ryge en joint, men der går mindst en uge imellem!

Jeg rister gule prince meget grundigt.....Så jeg regner med at det går... :lol:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
det er federe når det ikke er skadeligt jo! så kan man gi den gas med god samvittighed, og ikke promovere dårlige vaner som rygning.

Det er simpelthen en logisk fejlslutning at rygning af cannabis skulle være = promovering af rygning. Det er først promovering såfremt du begynder at advokere for at det skulle være sundt eller sejt eller et andet attraktivt tillægsord...

Junior medlem

Wow, troede ikke jeg fik lov at læse et så ignorant indlæg!
Jeg håber at trådstarter troler max, aldrig har jeg hørt mere komiske argumenter " Når du ryger er det enten filretret eller ufilteret, du ryger papir, tobak og cannabis, alle 3 er skadelige i røgform ligesom flamingo og aviser. cannabis oralt indtaget er direkte sundt, det kan hjælpe med at balancere din krop, og få dig til at droppe dårlige vaner, og vælge et sundere liv." Christ håber virkelig du troller.

Jeg takker og bukker for den utroligt saglige og argumenterede påstand du slynger ud " det er federe når det ikke er skadeligt jo! så kan man gi den gas med god samvittighed, og ikke promovere dårlige vaner som rygning." Men så har man da også hørt det med :) :roll:

Medlem
Brugeravatar

smurf3000 - jeg skal sgu nok selv finde ud af, hvordan jeg indtager mit hash.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kan godt se din pointe; jeg tror bare det er ret upopulært herinde, og i landet generelt, at tvinge det ned i halsen på folk på den måde. Skulle vi tvinge folk til at drikke te i stedet for kaffe da det er bedre mod mavesår?

Jeg erklærer mig dog enig i at mange danske thc-rygere er af den opfattelse at der SKAL tobak til før man kan ryge det. At der ikke kan gå ild i ellers, de tænker ikke at man kan tage det i en pibe eller andet end joint-form. Der er rigtig go kultur for "smoke it pure" i USA.

Medlem

Geografisk sted: Østrig
Det er et rusmiddel, hvis man bruger det som et rusmiddel. Det er et kosttilskud, hvis man bruger det som kosttilskud. Prøv at spørg alkoholikeren og vinkenderen hver, om de synes alkohol for dem er et rusmiddel eller et nydelsesmiddel, og du vil få 2 forskellige svar.
Jeg er enig med dig i, at det er langt mere nydeligt uden tobak, men jeg kan ikke se, at det skulle forhindre en i at ryge det. Jeg ryger skunk. Jeg vaporizer det også. Jeg synes rygning er klart favorabelt over at vaporize, når jeg skal sove (har N24, og melatonin, lysterapi, mørke etc virker ikke på mig, og selvom cannabis ikke kan give mig det almindelige liv tilbage, mindsker det stadig "sygdommen" en smule). Effekten er bare stærkere hos mig, når jeg ryger det. Jeg ryger det så uden tobak, da tobak virkelig ødelægger smagen, gør mig svimmel og giver mig kvalme - også hvis jeg har opbygget nikotintolerance.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg ryger det så uden tobak, da tobak virkelig ødelægger smagen, gør mig svimmel og giver mig kvalme - også hvis jeg har opbygget nikotintolerance.

that ^

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]