Det er så skide svært et emne at diskutere, og sidst blev Dr. Phibes mega hadet pga. hans indlæg, som faktisk var super godt.
Jeg prøvede selv første gang 4-AcO-DMT da jeg var 15 eller 16 år, som mit første psykedelikum, og det var ikke for tidligt for mig. Det ville nok være for tidligt for mange andre, men for mig var det ikke.
For mig handler det meget om, at stoffer skal komme i anden række fremfor de interesserer unge nu "skal have"; blive forelsket, lave lektier, dyrke en hobby, lave lidt rav i gaden og vigtigst af alt: læse bøger/decideret lave lektier og blive klogere. Og man skal have et fordomsfrit sind og altid være klar på, at nogen kan have en mening der er anderledes end sin egen, så man kan se flere sider af én sag og dermed blive et klogere menneske på det punkt. Prøv blot at læse nogle af de gamle indlæg/tråde herinde, der er altså nogle virkelig gode diskussioner i blandt, og jo mere man ved, jo mere velovervejet beslutninger kan man tage.
Men det er en svær diskussion, synes jeg. Mange unge er nogle gange lidt for fremme i skoene og tror de ved bedst; det gør I ikke. Og lad være med at tro det. Det er idiotisk. Kan du virkelig ikke vente til du bliver 21 eller mere, så gå for den - men aftal det med nogen der har erfaring, og ved hvad det handler om. Gør det i trygge rammer (læs op på set & setting). Og så lad det være en engangs-forestilling - det er nok her, hele mit argument balancerer på et knivsæg; enten kan man holde sig i skindet (eller med et meget lavt forbrug ligesom mig selv. Mit forbrug eskalerede først da jeg var 21), eller også kan man ikke. Og der er det virkelig svært som ung, at køre god stil og virkelig holde fast i præmissen om, at nu skal det være en engangsforestilling.
Jeg var så higende efter en psykedelisk oplevelse, og det fik jeg, og der gik knap tre år, før jeg prøvede et andet psykedelikum (svampe). De svampe kunne jeg så godt lige have ventet et par år med, kan jeg hilse og sige.
Ja... Det her udleder forhåbentlig noget debat, for kan ikke lige finde min røde tråd blandt de her Royal Export.
OBS: Den generelle konsesus er, at når man er omkring 25 og hjernen og kroppen er ved at være færdigudviklet, så kan man prøve at eksperimentere med stoffer. Stoffer skal på ingen måde tages for sjov eller userisøst, det er noget der har muligheden for at ændre dig fuldstændig. Og hellere have én hjernedødt positiv oplevelse der har beriget dit liv på så mange forskellige områder, frem for 30+ som bare har været random. Taler af erfaring, lol.... Peaceeeee
_________________ Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden
Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem. <@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede
|