Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 16:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Faldt over en video på tuben som jeg tænkte jeg ville dele med jer.
Har set den en del gange nu. Synes den er virkelig god til at beskrive dybden af den psykedeliske oplevelse, i forhold til de forskellige slags "lag" som oplevelsen rummer. :)

http://www.youtube.com/watch?v=OLWfQxqiydc

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
kender den godt, og er enig i opdelingen af "levels" efter hvad der sker og hvor langt væk man er fra virkeligheden, vil dog sige at jeg har ramt level 3 (3 dimensionelle CEV hallucinationer) på cannabis mere end en enkelt gang.

Medlem
Brugeravatar

Når han snakker om små-moderate-høje doser psilocybin, hvad ville en tilsvarende dose lyde på?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Når han snakker om små-moderate-høje doser psilocybin, hvad ville en tilsvarende dose lyde på?

Hmm.

Små er måske 1-2g.
medium 3-4g.
store 5-7g+

Edit: tørrede cubensis.

Senest rettet af wEstzIde 29 sep 2013 17:37, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

kender den godt, og er enig i opdelingen af "levels" efter hvad der sker og hvor langt væk man er fra virkeligheden, vil dog sige at jeg har ramt level 3 (3 dimensionelle CEV hallucinationer) på cannabis mere end en enkelt gang.

Det interessante er også at det rent faktisk er muligt at opnå de stadier bare igennem cannabis.

Mange har prøvet at ryge en bønne eller to, men tager stor afstand til svampe og syre, ikke velvidende at oplevelserne har mange paralleller og ligger indenfor samme kategori.

Medlem

Geografisk sted: Odense

tjo det kommer an på om du mener rent psilocybin, eller om du mener dosering med svampe,
nogen svampe er en høj dosis 5 gram, hvorimod stærke svampe er den helt nede på 1-2 gram..
og igen det handler helt om de svampe er tørrede eller friske

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Nice, tak :) Kendte faktisk ikke den skala, kun shulgins, men synes da næsten denne giver bedre mening..

Jeg kan forresten anbefale http://deoxy.org/psyexp.htm som også er udarbejdet ud fra "The Tibetan Book of Death"
Ret spændende synes jeg :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

altså i min erfaring handler det ikke så meget om stoffet som det handler om styrken af påvirkningen, og ens psykiske velvilje til at lave breakthrough, hvis man sidder og kæmper imod så kan man tage nok så mange svampe uden at få en psykedelisk oplevelse.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

altså i min erfaring handler det ikke så meget om stoffet som det handler om styrken af påvirkningen, og ens psykiske velvilje til at lave breakthrough, hvis man sidder og kæmper imod så kan man tage nok så mange svampe uden at få en psykedelisk oplevelse.

Til dels. Synes stadig der er en meget høj korrelation mellem dosen og trippets intensitet. Mine erfaringer ihvertfald

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ja det er også det jeg siger, "påvirkningens styrke" ikke så meget om hvilket stof man har valgt - jeg synes mest stoffets "identitet" skinner igennem før man dykker ned i oplevelsen - altså får breakthrough

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ja det er også det jeg siger, "påvirkningens styrke" ikke så meget om hvilket stof man har valgt - jeg synes mest stoffets "identitet" skinner igennem før man dykker ned i oplevelsen - altså får breakthrough

Well tænker på det med at kæmpe imod. Hvis dosen skrues tilstrækkelig op så er det vel ikke rigtigt muligt at lukke det ude.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

nej det er klart at jo mere man tager jo nemmere oplever man det psykedeliske... men jeg har altså prøvet mange gange af få lette CEV af så lidt som 5 væs på en joint og så komme i rette mentale setting og lade det flyde

Medlem
Brugeravatar

wEstzIde skrev:
Det interessante er også at det rent faktisk er muligt at opnå de stadier bare igennem cannabis.

Bare af ren nysgerrighed, hvor meget røg ville i tro der skulle til for at opnå lvl 4/5?

Selv har jeg kun opnået 1,2 og 3 gennem almindelig hash/skunk rygning, men jeg plejer altid at ramme en mental barriere ved omkring 1,5 g (da jeg er svagryger på deltid)
Siger altid til mig selv at jeg vil prøve ryge lidt mere for at nå længere ud, men plejer bare
at blive udmattet når jeg når op omkring 1 g

Dedikeret medlem

wEstzIde skrev:

Bare af ren nysgerrighed, hvor meget røg ville i tro der skulle til for at opnå lvl 4/5?

Selv har jeg kun opnået 1,2 og 3 gennem almindelig hash/skunk rygning, men jeg plejer altid at ramme en mental barriere ved omkring 1,5 g (da jeg er svagryger på deltid)
Siger altid til mig selv at jeg vil prøve ryge lidt mere for at nå længere ud, men plejer bare

Jeg er næsten sikker på at 3 er grænsen, da det kræver god røg og settings, at nå dertil i det hele taget. Jeg tror ikke man når længere med cannabissen, fordi den har en mur man kan ramme, hvor man bare ikke bliver mere head high, men bare dvask, om du så ryger 2 eller 5 gram.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

wEstzIde skrev:

Er lidt skeptisk overfor hvorvidt det er muligt at nå SÅ dybt vha. rygning.
Men måske hvis man spiser en større dose?

http://imgur.com/ltE1b
:lol: :lol: :lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Er lidt skeptisk overfor hvorvidt det er muligt at nå SÅ dybt vha. rygning.
Men måske hvis man spiser en større dose?

http://imgur.com/ltE1b
:lol: :lol: :lol:

Haha, synes det er lidt af en klassiker, når man bagt sig en hash-kage.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hmm, hvis du spiste en større mængde budder i en kage tror jeg godt det ville kunne lade sig gøre i rette setting, men så snakker vi også store store mængder.... og nok så store at du kommer til at kaste op eller blive så rundtosset at du ikke aner hvad der foregår før du kommer helt ned i oplevelsen.

Medlem

jeg har haft meget psykedeliske oplevelser på cannabis. Jeg oplevede en svampelignende tilstand med bølgende vægge, og at ting i min øjenkrog svævede rundt. Det i sig selv er ofte sket for mig på cannabis, efter jeg har prøvet lsd og svampe, men det jeg synes der var vildt her, var at jeg kom i en slags hmm.. meditativ tilstand, hvor jeg fik åbenbaringer om mig selv og livet i samme grad som svampe har givet mig. Det var så vildt, at jeg midt i det hele begyndte at spekulere over, om det jeg røg mon var laced med syntetiske cannabioider, for så ramt havde jeg aldrig været før af cannabis. Men efter har jeg røget det med nogle andre, og de kunne altså bekræfte at det bare var stærk pot :) Det var måske et gram rent i en joint

Jeg har tit tænkt over, hvordan jeg mon kom så dybt den aften, og jeg tror det havde meget at gøre med, at jeg efter en hektisk periode i mit liv lige havde haft en tiltrængt samtale med en psykolog, der ligesom fik mig "tilbage i mig selv", og suppleret med cannabis begyndte jeg altså at trippe. Så jeg tror helt klart joe_biden har ret i at ens psyke har meget at sige. Det hænger også fint sammen med, at mit første rigtige svampetrip sendte mig til hvad jeg vil betegne som niveau 4, selvom jeg ikke tog meget mere end et gram

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Det hænger også fint sammen med, at mit første rigtige svampetrip sendte mig til hvad jeg vil betegne som niveau 4, selvom jeg ikke tog meget mere end et gram

Hold nu op... Det er højest usandsynligt.

Selvfølgelig har ens tilgang til oplevelsen indvirkning herpå, men så meget har den heller ikke. Biokemien skal være "i orden" før du kan bevæge dig ind i en så psykedeliske oplevelse som et level 4 trip er, dvs. der skal være nogle aktive stoffer tilstede i hjernen.

OT: Meget fin beskrivelse af den psykedeliske oplevelse. Jeg kendte den godt i forvejen, og foretrækker den frem for shulgin skalaen, da den er mere detaljeret, netop fordi der er et niveau mere at arbejde med. :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Ja, det er højst usandsynligt, men ikke umuligt. Det kan jo være at han har biokemien til at opnå det på 1 g svampe.
Fedt nok.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]