Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 17:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej.

Ville gerne høre hvad folk har af gode fifs omkring opbevaring a tørre SN.

Har efterhånden flere end jeg kan spise, så har dem liggende i små lukkede drugbags (plejer de bags at være helt lufttætte?), I mørke.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Der ligger allerede en masse emner omkring opbevaring af tørrede SN. Søg på boardet og du skal finde. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh.
Du skal tørre dem, til de er knastørre og så putte dem i en lufttæt pose i mørke. Gå i Matas, og køb en pose fugtfjerner (calciumklorid). Skær hul på posen, læg en spsk. pulver i et stk. køkkenrulle, fold det sammen og sæt en elastik på. Læg pakken og svampene ned i et lufttæt glas og vent en dag eller to. Svampene vil nu være knastørre og klar til at blive lagt i en baggie. Husk forresten at rense svampene først.

Medlem
Brugeravatar

Der ligger allerede en masse emner omkring opbevaring af tørrede SN. Søg på boardet og du skal finde. :)

Jeg ved godt der sikkert ligger info om det her, men søge funktionen er lidt svær at bruge og lidt overfladisk syntes jeg, og grunden til at folk hellere skriver nye indlæg istedet for at lede er at man faktisk får hurtigere svar. Især nye brugere er ikke så velkendte med forummet som jer gamle rotter :)

Okay har ikke fået renset mine svampe (der er vel ikke en sundheds skadelig risiko ved at spise lidt gammel græs eller jord der stadig kan sidde på?) og hvor lang tid vil i sige at de kan ligge frit i f.eks en skotøjsæske før de bliver dårlige? og hvordan ser rådne tørrede svampe ud?

Senest rettet af Polen 30 sep 2013 12:39, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Det med at rense svampene kan jeg kun sige ja til. Dem jeg fandt sidste år rensede jeg ikke og da jeg så lavede min the på dem, kom der larver/orme til overfalden af vandet. De er ikke giftige, men det er knapt så lækkert at indtage ;)

Har aldrig brugt calciumklorid til at tørre mine med. Benyttes det ikke kun, hvis man er lidt beflippet på at de skal være 110% tørre?

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Har lige hørt at fryseren skulle være optimal, hvis ikke muligt så helst omkring de 15 grader. De skal selvfølgelig være knas tørre og opbevares lufttæt. tak til: Pestilence og skimenneske.

Edit: eller køleskabet*

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Medlem
Brugeravatar

jo koldere jo bedre?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Ja sådan som jeg forstod det. viewtopic.php?f=2&p=630364#p630364 læs sidste de 3 sidste indlæg.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]