Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 14:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Hey

Gennem det sidste års tid, har jeg fået intresse for Spids Nøgenhat, samt plukning af dem.
Desværre er det sådan at jeg ikke ved noget om at plukke dem selv.

Har allerede fået et tilbud om at komme med nogle venner rundt omrking nær Hovedstaden.
Det er dog lige lidt langt væk, syntes jeg.

Så vil høre om der var en flink midtjyde der er intresseret i at få en "lærling" for denne season.
Kan forstå at folk er ret ømme omkring deres plukke steder, så vil lige slå en ting fast.

De steder du evt. viser mig, er helt op til dig, vil ikke opsøge dem uden du er med.
Er ikke intresseret i at tage steder fra nogen, blot lære hvad man skal plukke og hvad man skal holde sig fra.
Der efter må jeg selv på jagt efter nogle gode steder.

Regner ikke med at få det store for dette, ud over viden.
Med mindre du syntes jeg gør sådan et godt arbejde, så man kan få en mindre % del :)

Hvis det har intresse så smid mig en PM.

//Midtjyde87

Junior medlem

Lige ved 3. gennemlæsning kan jeg se jeg måske ikke skriver det store for mig, samt indlæget er lavet inden for 30 min af min oprettelse på sitet.
Så går ud fra evt. læsere sidder med deres fornuft i orden og en ret skepsis tone over for denne slags indlæg.
Forholder mig dog retten til heller ikke at give for mange oplysninger om mig selv, på det åbne fora.

Er 25 år og bor p.t. i Viborg for mig selv og arbejder for et firma i Viborg hvor jeg driver deres intern IT systemer.
Hvis det har intresse kan vi evt. aftale et neutralt sted at mødes og se hinanden an.
Skulle det ikke falde i god jord hos dig, så vil der ikke være nogen sure miner her fra.

Har stadig tilbudet om at tage til Hovedstaden, men vil helst hvis det kunne blive i midtjylland et sted.
Mest for at slippe for en masse transport

//Midtjyden87

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Hej og velkommen til.
Godt med en midtjyde mere herinde :)
Har desværre ingen erfaringer med at finde de nøgne hatte, men er klart med på en gang svampeplukning.
Skal lige times med en fridag, fra familie og pligter..
Så mangler vi jo bare en svampemester eller 80!

-John Rooney.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Da jeg tog en weekendtur til København for en måned siden, kørte jeg og et par venner til Viborg for at hente en kammerat. Eftersom der ikke er motorvej til Viborg, kørte vi på de hyggelige landeveje, hvor jeg så milevis af bakkede marker med kreatur. Jeg tænkte "hvorfor er der ikke svampesæson endnu?!"

Tag cyklen og stik en tur væk fra byen - der er masser af steder i Viborg-området at lede.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Hej og velkommen til.

Hvis du ikke finder nogen at tage afsted med, er det forholdsvis simpelt. Tag et par gode, helst vandafvisende støvler på, varmt tøj og evt. Et billed af svampen med. Så er det bare at tage ud på en mark og gå og glo ned i jorden. Helst i mange timer.

De svampe der kunne ligne den i danmark, er ikke farlige. Correct me if Iam wrong

Junior medlem

Fedt med den hurtige respons.

Er skam allerede igang med at "studere" lidt på sagerne.
Syntes også de græsmarker, der har været kreature på, rundt omkring ser ret lovende ud.
Men tager lige en tur ud og kigger på Fredag, så må vi se om jeg kan finde noget.
Har også fundet et par golf baner der nok kunne være lidt sjove at besøge.

Dog skulle det forlyde på mine venner fra Hovedstad området at de ikke har haft det store held med deres første tur her idag.
De prøver også ind til frosten kommer, så der skal nok komme noget, gætter jeg på.

Skrammer mig ikke fra at tage et par gode støvler og en lille madpakke, for at komme ud og nyde naturen :)
Så må vi se om jeg har mere held med mig eller om jeg må tage hjem med min svampekurv tom.
Om ikke andet kan jeg vel få et par spændende svampe med hjem der kan give mig fri-pas til tordentønden resten af weekenden.

Dog skal det ikke forstås sådan at jeg ikke stadig er intresseret i at finde en der er lidt mere svampekyndig end mig.
Man bliver jo aldrig for gammel til at lære :)

//Midtjyden87

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er godt at komme ud i naturen nu - den bliver jo bare smukkere dag for dag.

Lad være med at spise svampene derude, når du plukker. Saml de svampe, du tror er SN og upload dem herinde i tråden: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=12045 Du vil straks få svar, om du har fundet det, du leder efter.

Vent ikke på nattefrosten, bare kom igang! :rocking:

Junior medlem

Var lige ude og se lidt på sagerne idag, fandt ikke det store.
Men skal ud igen imorgen.

Da jeg kom til det sidste sted var der også et par andre der var ude.
Gik forbi dem og spurgte om de havde været heldige med at finde noget (ikke nævne nogen svampe typer).
Fik et bestemt NEJ og så kørte de hjem 15 min efter.

Fandt lidt, som jeg har posted i det link som Knarkdrengen sendte.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]