Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 18:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh.
Yo, Big Jake, hvordan gik det med svampesnapsen?

Jeg har ikke prøvet den endnu, men snart får den de sidste blade. Så venter jeg lidt endnu og filtrerer til sidst. Skal nok sige til, når der sker noget.

Medlem

Fantastisk topic!

Jeg står og vil lave en cannasnaps ud fra samme fremgansmåde som RandyNewman. Jeg har 75g trim til formålet, og regner med at bruge en 40% vodka.

Jeg har ingen idé om hvor stærkt det kommer til at være på trimmet. Hvis det ender ud i en stærk omgang, kan jeg så inddampe opløsningen, og få en form for tinktur? Jeg har vel 40% at fordampe??

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her og der
Jeg har ingen idé om hvor stærkt det kommer til at være på trimmet. Hvis det ender ud i en stærk omgang, kan jeg så inddampe opløsningen, og få en form for tinktur? Jeg har vel 40% at fordampe??

THC er ikke vandopløseligt, så du vil så vidt jeg kan regne ud ved at destillere opløsningen (afdampe alkoholen) få en vandig suspension af THC, eller THC vil forsvinde med alkoholen. At THC'en vil forsvinde virker dog usandsynligt det da THC først fordamper ved ~150deg C.

Men får man så en vandig suspension af alle de ikke vandopløselige stoffer, så man ved filtering eller (forsigtig) inddampning af dette kan få et slags cannabisekstrakt? Det kunne være interessant og nogen burde gøre forsøget, men det bliver ikke mig i den nærmeste fremtid!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh.
Yo, Big Jake, hvordan gik det med svampesnapsen?

Ha! Det gik ikke særlig godt. To wit: Jeg troppede op til en druggiefest igår med snapsen (som så havde trukket 3-4 måneder). Alle de andre gæster var halvt så gamle som mig. Ved ikke, om det var det, men der var ingen, som ville have noget,så jeg pimpede næsten hele flasken (opblandet med grapejuice :rocking: ) alene. Og husk på, at vi snakker ½ l. finsprit (60%) som har trukket 3-4 måneder på 10 g. Cubensis og masser af cannabisblade. Selvfølgelig blev jeg stiv til sidst, men jeg kunne ikke mærke psilocybinen overhovedet. WTF?!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]