Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 11:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Hey!

igennem de seneste to år, synes jeg der er sket noget underligt med tjalden. Der er forskel på pladerne og nogle plader er døde eller bare helt fucked? Her er tale om kgs/plader med samme stempel, som f.eks Delfin, Top, Ketema, palme ovs. Jeg ved selvølgelig godt at folk selv kan trykke press, men det er tydeligt disse er plader "produceret" ens.

Jeg snakker om forskel i kvaliteten (ikke kun om det er indica eller sativa dom). Nogle plader dufter overdrevent af skunk, andre dufter af ingen ting. Og det er når man åbner det helt op, og sidder med det i hånden (så det kan ikke skyldes tryg hos producenten) de samme plader som ikke dufter af noget, bobler stadigvæk udemærket (mindre end dem der dufter og er bløde) - men giver ingen decideret rus?

I starten troede jeg det var mig den var galt med, men ser ud til andre folk oplever det samme.. det er sågar gået så langt som mine hypotetiske pushere sælger de samme plader til forskellige priser alt efter om de er "døde" eller friske.

En kammerat af mig, har en teori om det er fordi bla. rockere har overtaget importen, og de presser maroccanerne på prisen, så de stakkels folk bliver nødtil at fortynde et batch eller to i ny og næ for at tjene til vejen.

Personligt tænker jeg lidt om det kan være opbevaring?? bare mærkeligt at nogle skiver i størrere portioner som i så fald har været opbevaret, ikke har ændret sig.

Håber nogle kan belyse sagen.
.. - og ja ja, dyrk selv I know, I know..

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Synes at kvaliteten er den samme som altid, men nu sidder jeg heller aldrig med hele plader i hånden og nær-studerer hashen.
Tvivler ærlig talt på at du får et svar, det er jo kun producenten og en mellemmand eller to der ved hvordan hashen er blevet produceret, opbevaret og generelt behandlet. Så vidt jeg ved er der ingen Marokkanske narkobaroner herinde.

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Hvad snakker du om, der har da altid været god og dårlig hash, samt gode og dårlige leverandøre.. Din leverandør har så været mere nærrig de seneste 2 år, det kan da ikke være så skide svært at gennemskue? Og stempler betyder ingenting, alle kan købe en pladestempler billigt på nettet, så det kan du ikke bruge til en skid..

Men du beder da også om lort hvis du handler med rockerne, de er bare nogle svin.. Men da vildt du har så lidt styr på tingene hvis du jonglere rundt med plader og kg som du siger :roll:

Svar med citat  
Hold da op for nogle antagelser.. Jeg jonglere hverken rundt med kgs eller handler med rockeren..

For at gi et eksempel: jeg tar på staden (rockere eller ej, ved jeg ingen ting om) finder en lækker hash. Køber en x portion. Der er så ikke nok tilbage på bordet, og vedkommende må åbne en ny plade (som er magen til den han lige havde ved) og en hver vil påstå ligeledes ved bedømmelse af udsendende. Jeg får så min resterende del af skive. Når jeg kommer hjem er der tydeligt forskel på disse to klumper.

Jeg synes at opleve en stigende tendens, og det irritere mig jævnt, så ville bare høre. Men yup, får nok ikke noget brugbart svar. message received.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Det er vist meget normalt at diverse pushere har den samme røg som de sælger under forskellige navne, evt forarbejder (eller som det også kaldes 'håndgejlet lidt) kommer til at ligne en helt anden tjald, ja faktisk er der folk derude der har bildt sig selv ind at en mørk hash er mere potent, derfor ses det også ofte at en helt admindelig lys hash er blevet opvarmet og presset sammen og solgt til en 20er mere grammet hvis ikke mere, trods det nogenlunde samme THC indhold. nogle gange hælder de lidt nol olie i tjalden og gør den mere potent den vej, også fint nok, men jeg tvivler på at det langt fra er det der er sket med tjalden vær gang man møder en sort klistret klump, skulle ikke undre mig hvis old great coca cola var hældt i :D

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Du skal prøve at skifte leverandør, hvis det er muligt.
Det lyder umiddelbart som om der er nogen der snyder dig og det skal du ikke finde dig i..
Tror ikke jeres "rockerteori" holder vand.

-John Rooney.

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Nånå, du fik det bare til at lyde som om du er pusher, og havde en rocker leverandør med en masse stemplede plader du solgte videre.. Du kunne godt lige have nævnt at du køber pladerne på staden, det da forvirrende når du kun nævner rockere..

Men i det tilfælde er du bare blevet hustlet af pusherne på staden, hvilket er utroligt normalt når man køber for mange penge og ikke har helt styr på det :) Tro mig, nogle af de mindre populære boder sælger slet ikke så meget som man skulle tro, og når de så ser deres snit til at tage røven på dig, gør de det.. Men selvfølgelig kun hvis du køber for mange penge, hvis du køber for under 500 måske er der god chance for at de giver dig en okay nol, så du muligvis kommer igen..

Rettet af CannaChem: Specifikt salgssted er slettet.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

rockere ? staden ? potato potato !? :mrgreen:

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har tidligere (da jeg ikke selv dyrkede) haft bedre erfaringer med rockere end med perkere.
Alt er meget nemmere, når man selv dyrker ts :D

-John Rooney.

Svar med citat  
Dedikeret medlem

rockere ? staden ? potato potato !? :mrgreen:

:lol: nemlig en og samme ting.

Edit ikke at alle på staden er rockere, men de har da i den grad lagt deres klamme hænder på pusherstreet.

2. Edit et eller andet sted går det i hvert fald galt - først kommer der en god plade og senere er det som om stemplet bliver devalueret. Om det skyldes kopiering eller bare rocker mentaliteten med at tage røven på folk ved jeg ikke.

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Og hvad basere i sådan en latterlig påstand på? :roll:

Svar med citat  
Dedikeret medlem

Tja en af mine venner mistede sin bod fordi han ikke ville betale til rockerne. Det siger mig det meste.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Og hvad basere i sådan en latterlig påstand på? :roll:

du må være infomeret forkert, eller bare simpelt spille dum. Tror du det er christianitterne dem selv der står glædeligt og sælger ?

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Så du påstår at alle pushere på staden skal betale rockerne ellers bliver de lukket? :lol:

Og jeg ved for en fact at ejerne af boderne er christianitter, at nogle så vælger HA som deres leverendør er en anden ting.. I har tydeligvis ingen ide om hvordan det foregår på staden...

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så du påstår at alle pushere på staden skal betale rockerne ellers bliver de lukket? :lol:

Og jeg ved for en fact at ejerne af boderne er christianitter, at nogle så vælger HA som deres leverendør er en anden ting.. I har tydeligvis ingen ide om hvordan det foregår på staden...

Begynder du nu med dine offtopic igen? :roll:
Hold dig nu til sandheden - ikke flere røverehistorier.

-John Rooney.

Svar med citat  
Dedikeret medlem

hold nu din kæft med alt dit bedrevidenhed og alt din brok hvis ikke du har noget ordenligt at sige så ti dog stille !

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Brok? :shock: Du da helt væk jeg siger bare sandheden, hvem er i at vide hvad der sker bag facaderne på staden? I gætter, læser eb og høre rygter, men alligevel snakker i som om det er fact hvad med at i lukker røven :|

Svar med citat  
Medlem

Geografisk sted: Meget langt væk fra virkeligheden
Har altså også oplevet der er forskel på pladerne selvom de kommer fra samme kilo af og har den samme teorisom dig .. hvis dem der laver det limangler feks 150 til et kilo så er jeg også helt overbevist om de bare smider et eller andet lort i for at fylde det der mangler ud .. men igen det er ikk altid det er sådan men har alligevel oplevet det en del gange ..

Svar med citat  
Anarkisten420 og georg Gearløs formår gang på gang at hive dette forum ned på et plan som gør at man ikke gider læse herinde. Så hold dog jeres kæft med jeres røverhistorier - INGEN GIDER HØRE PÅ JER.

Svar med citat  
Ja georg gearløs er en idiot, men anarkisten er klog og vis! :peace:

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]