Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 00:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153 ... 321  Næste
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Farven og tykkelsen siger det ikke er SN. De er for robuste dem der.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Det er ret så skæbelige, det kan være at dette billede er bedre?
http://tinypic.com/view.php?pic=2ljqs74&s=5

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Ja, det billede er bedre. Det er helt klart ikke SN du har der.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem

hvad hedder disse svampe??

Billede

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nogle af em kunne godt ligne et par halvrådne SN. Fandt selv en masse sorte SN igår :(
Dine svampe kunne også godt ligne alm. Glanshat. Billederne er lidt rystede. Kan du ikke prøve at tage et billede af dem uden blitz - evt lægge dem ved siden af hinanden? Tag billedet i en vindueskarm med naturligt lys.

Junior medlem

Hvis der er nogen, der ved hvor spids nøgenhat, kan findes henne i Hjørring - må i meget gerne smide mig en besked, det vil gøre mig glad :)

Junior medlem
Brugeravatar

Hej Drenge og Piger

Jeg var på marken i dag for første gang i min anden sæson. Jeg elsker at være ude i den friske luft, og hilse på dyrene :) primært køerne og hestene ;)

Jeg havde en fantastisk dag og fandt alt fra violette ametyst hatte, porcelæns hatte, blækhatte og mange flere. Jeg fandt en kæmpe støvbold som var større end mit hoved og den har bespist 3 mennesker til aften. Paneret og som sammenkogt ris sovs.

Derudover var jeg selvfølgelig også på markerne og lede efter mana ;) Det blev til denne fangst. http://imgur.com/a/WfnP4
Jeg vil lige høre jeres mening. Jeg undskylder på forhånd for billede kvaliteten, da jeg fik taget billederne da solen var gået ned.

Gr. 1: Jeg vil mene at disse svampe er SN, der er dog nogle meget små som jeg tvivler på.
Gr. 2: Disse svampe havde meget lyse lameller da jeg fandt dem og er derfor kommet i denne usikre gruppe.
Gr. 3: Denne snyder vil jeg mene er en glanshat, men lignede meget en SN, da den stod der i græsset 2cm fra rigtige SN'er
Gr. 4: Disse to fætre tror jeg også er SN, men placerede dem i gruppe for sig selv pga. den udslåede hat
Gr. 5: Disse hatte havde en markant nubret overflade og kunne godt være SN'er som er gået ud og har tørret i solen

På forhånd tak, og god jagt derude :) Må magien være med jer =D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hvad hedder disse svampe??

[ Billede ]

[ Billede ]

Rimeligt sikker på det er SN..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Snigendeuldtæppe, det ser godt ud. Svampen som ligger i felt #3 er en glanshat.

Junior medlem

Hej
Vi har været på jagt idag. Vi er rimelig sikre på gruppe 1. Gruppe 2 er tæt på og gruppe 3 & 4 er vi ret usikre på. Hvad siger i? På forhånd tak!

https://www.dropbox.com/s/u87qkj30hgzjx ... .30.48.jpg

https://www.dropbox.com/s/2hdzbfs1cl6xk ... .30.37.jpg

https://www.dropbox.com/s/pqpd2gfnywtn1 ... .37.31.jpg

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Desværre. Måske er der en enkelt eller to i gruppe 1, prøv at tage et billede tættere på.

йети skrev:

Junior medlem

Hej psychedelia :)

Var ude og kigge paa nogle svampe i weekenden i kbh omraadet, fandt mange alm glanshatte og nogle smaa orange men følte mig sikker paa dem vi tog med hjem var SN. Kan i bekraefte dette og er det noget med at stilkene skulle faa smaa blaalige plette efter et par dage?

Paa dette billede taenker jeg svampen nede til højre, ikke glanshattene
Billede

De to andre billeder er nogle der har toerret i nogle timer og andre et doegn. Den store brune i hjoernet ved jeg ikke hvad er.
Billede

Billede

Haaber i kan hjaelpe og god soendag !

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej bluecheese

Langt de fleste ligner SN, men det kan være lidt svært at se, når de er begyndt at tørre. Det ser ud til nogle af svampene har en rund hat i stedet for en spids. Disse kunne være høsletsvampe, som nemt kan forveklses med SN. Men ingen alarmer, hvis du spiser dem - det er bare unødvendigt fyld.
Den brune i hjørnet er ikke SN.
De sorte er nok døde SN. Jeg ved ikke, om de kan bruges, eller om de bare skal smides væk?! Jeg lader dem altid blive på marken.

Junior medlem

Hej knarkdrengen tak for svar :)

Ja var lidt for langsom med at tage billeder beklager.

Vi brugte ret lang tid på at finde 25-30 stk og de er ikke så store, er der andre der har oplevet at de er meget små på denne tid af måneden og gror de større hvis man venter 20-30 dage ?

Er der nogen der ved om stilken skulle få blålige pletter efter nogle dage ? Og tror i vi kan få et trip ved at dele svampene på avisen 3 mennesker? har ikke prøvet SN før men en del forskellige trøfler fra dammen.

mvh

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

er der andre der har oplevet at de er meget små på denne tid af måneden og gror de større hvis man venter 20-30 dage ?

Er der nogen der ved om stilken skulle få blålige pletter efter nogle dage ? Og tror i vi kan få et trip ved at dele svampene på avisen 3 mennesker?

SN er allerede forholdsvis små. De er ret lille og sarte, stilken er et par mm tyk og hatten er max et par cm i diameter. De bliver ikke meget større, de vokser op og visner i løbet af et par dage, så vent ikke mere end en uge i mellem turene, 20-30 dage er unødvendig ventetid.

Der kan være mange årsager til svampen farver blå, det betyder nødvendigvis ikke at den indeholder psilocybin.

Der er ikke nok svampe til 3 mennesker. Få fat i en vægt så I kan se præcis hvor meget I indtager. Start med 1.5g hvis du/I har spist trøfler før og har en idé om hvad du går ind til. Nykommere 1g.

йети skrev:

Senest rettet af Pestilence 07 okt 2013 12:16, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De er jo meget små ift mange andre svampe på marken. Dem jeg har fundet i år, har været lidt blandede størrelser.

Stilken kan godt blåne lidt, det er meget normalt. Jeg tror ikke, der er nok til 3 mennesker. Der nok endda lige i underkanten til 2.

Se om i kan finde lige så mange igen, så er i ved at være der. Det bedste er selvfølgelig, hvis i har en vægt. 0,7g - 1,0g tørrede SN er fint til første trip.

Junior medlem

Vi har en vægt, men det var lige godt satans med de små spidse har investeret en del timer i naturen på at finde dem nu vil vi gerne snart trippe :) selvom det er hyggeligt så er hitraten ikke så høj det lader også til der er mange ude og plukke i øjeblikket :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der skal nok komme flere, når der engang kommer noget regn (håber jeg). Der er godt nok mange, som klager over tørken.
I lørdags fandt Rellek og jeg 42 SN - i dag fandt vi lidt over 100.
De skjuler sig rigtigt godt, de små bæster! Vi havde succes med at finde flere SN inden for en radius på 2m, når først vi havde fået øje på én.

Lige et spørgsmål til alle på boardet: De visne/sorte SN, er de lige til at smide ud, eller kan man få noget ud af dem?

Junior medlem

hej psy :)

ville i se denne her som en SN ? stilken er meget kort, og den voksede i noget gammelt ko møg :)

http://billedeupload.dk/?v=voNJH.jpg

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hej psy :)

ville i se denne her som en SN ? stilken er meget kort, og den voksede i noget gammelt ko møg :)

http://billedeupload.dk/?v=voNJH.jpg

SN har normalvis en ret lang stok. Den vokser desuden ikke direkte i lort. Plukkede du den?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]