Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 08:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Odense
ret naivt af FBI at sige " we will find you" jeg ville sige at en kriminel der succesfuldt tjener 45mio dollars i 2 år, er et nederlag for FBI... ikke nok med det men de har ikke vendt skuden.. der er stadig kriminalitet....

Medlem

Her kan baggrunden for arrestordren læses: http://www1.icsi.berkeley.edu/~nweaver/ ... plaint.pdf

Spændende læsning! Giver en idé om efterforskningen omfang, og DPRs fejl som ledte til hans anholdelse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nå, farvel til et par hundrede kroner dér.... Men det er da et, mildest talt, minimalt beløb, i forhold til hvad andre må stå og bøvle med.

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Nå, farvel til et par hundrede kroner dér.... Men det er da et, mildest talt, minimalt beløb, i forhold til hvad andre må stå og bøvle med.

Et par 1000. Havde smidt ordren 5 timer inden :(

Skal man være bekymret for at blive kontaktet? Har alligevel brugt en del penge derinde de sidste par måneder.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission

Skal man være bekymret for at blive kontaktet? Har alligevel brugt en del penge derinde de sidste par måneder.

Det tror jeg ikke, du skal regne med. Det er jo det lækre ved cryptocurrencies ;)

Det er godt nok dårligt nyt for bitcoin communitiet. Særligt os der havde en god sum penge investeret.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det styrker bare bitcoin i det lange løb :-) Hvis du har investeret penge i bitcoins, så er et fald som det vi lige har oplevet ikke noget af betydning. Med mindre du har investeret penge du ikke kan tåle at tabe, for så skulle man ikke have sat dem i BTC.
Så skulle man nok have sat dem obligationer eller lign. kedeligt fis der kan gi' et par procenter afkast årligt.
Take a chill pill :-) Markedsmekanismerne skal nok få en af de andre black market sites til at blive 3-4 gange så store i løbet af de næste par uger..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tror i bitcoin vil stige til hvad den var inden silkroad blev lukket, i løbet af de næste par uger?

Medlem

Tror i bitcoin vil stige til hvad den var inden silkroad blev lukket, i løbet af de næste par uger?

Ja, mon ikke. Synes allerede den har stabiliseret sig ret pænt. Lå den ikke omkring 105€ lige før SR blev taget ud af drift, og nu svinger den omkring 90-100€ på Mt.Gox.

Mindes at så sent som i sommers, at bitcoinen oplevede et endnu større dyk - og den stabiliserede sig stadig fint inden for en kort tidsperiode.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Chancen er nok det mindre hvis du har brugt PGP. Ellers skal FBI nok sende dine data til politiet. Alt andet ville være underligt. Om de så kommer... Politiet har bare en tendes til at bruge ressurser på de mest ligegyldige ting

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Citat:
I
This has been a joint operation run the cybercrime squad within the FBI's New York field office. It involved the FBI, DEA, IRS and Homeland Security's investigative unit.

Billede
Virkelig flot at det krævede 4 så magtfulde institutioners samarbejde at fange 1 Uni-nørd med internetadgang. Tør slet ikke spå om prisen :roll:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
AAGH whyyy those fucking pussies!!! :x :x

Det er en sort dag, et stort tilbageskridt for den personlige frihed :cry:

Men jeg er 100% overbevist om at der inden for ganske kort tid vil komme ny(e) sider til alene af den grund, at der er sindsygt mange penge involveret i narko salg. Problemet er bare at SR havde været oppe og køre i lang tid nok til at man kunne stole på top sælgerne, nu skal vi til at "satse" på nye internet pushere, indtil markede på en ny given siden har stabiliseret sig, og dannet et troværdigt rating system...

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
Det er fandeme en tragedie. Det site reddede mange menneskeliv, tror jeg.

Site Webmaster
Brugeravatar

Citat:
Here's the timeline of events covered by the charges made against DPR in Maryland.

Note that all quotes and information are taken directly from the indictment itself and no other sources, however due to evidence gathering processes for computer crimes, I would tend to believe that the statements from DPR did at the very least come from his account and that it's not fabricated:

In April 2012, an undercover (UC) agent (agency not stated) began talking to DPR about selling drugs, claiming to be a trafficker of large quantities of drugs.

December 7th - DPR spoke to the UC, who complained that the current Silk Road vendors were only looking for small amounts of drugs, and that it wasn't worth it for less than 10k of cocaine.

December 8th - DPR got back in touch saying he'd found a buyer and that an employee would be in touch with details. The UC received an email from 'SR Support', stating they'd found an established SR vendor who'd purchase the drugs, payment was made through SR (ensuring DPR would take a cut, and thus be a co-conspirator).

December 17th > January 10th - The UC negotiated the sale of one kilogram of cocaine with the vendor, who then gave the UC an address to deliver the cocaine to, which "agents later determined was the residence of the Employee"

January 14th 2013 - The UC contacted DPR expressing concern that the vendor wanted the cocaine sent through USPS, DPR agreed, saying that another means of delivery was preferable.

January 17th - Agents delivered 1k of a mixture containing detectable amounts of cocaine to the employee. Upon receiving confirmation of the delivery, the vendor paid $27'000 in bitcoins through SR.

January 26th - DPR got in touch with the UC to tell him that the employee had been arrested and that he'd stolen funds from other SR users. He went on to say "I'd like him beat up, then forced to send the bitcoins he stole back. like sit him down at his computer and make him do it."

The next day he sent a follow up message, "can you change the order to execute rather than torture? [The employee] was on the inside for a while, and now that he's been arrested, I'm afraid he'll give up info." Adding, "[I've] never killed a man or had one killed before, but it is the right move in this case."

January 29th - DPR agreed to pay $80'000, with half in advance.

February 4th - DPR sent the first $40'000 an d asked for proof of death, "ask for a video, if they can't do that, then pictures" he went on to say "they should probably just give him the note, let him use his computer to send the coins back, and then kill him." "im more concerned about silencing him than getting that money back[,] considering his arrest, I have to assume he will sing"

February 8th - DPR asked about the status, the UC stated that the assassins were in place, but waiting for the employee's wife and daughter to leave, "they will go in and torture him to get your money, after that is done, then they get him out of the house and then take he somewhere where they can kill him". DPR replied "just let me know when it's done. We are still a go."

February 12th - DPR asked for an update, and the UC informed him that the employee was "still alive, but being tortured" and that the assassins "are good; they should break him." DPR replied "shouldn't be hard."

February 16th - the UC sent staged photographs of the torture, to which DPR replied that he was "A little disturbed, but I'm ok[,] I'm new to this kind of thing is all. I don't think I've done the wrong thing, I'm sure I will call on you again at some point, though I hope I won't have to."

February 19th - The UC contacted DPR on the 19th, saying "[The employee] is dead, they killed him this weekend, don't have details yet, and I'm waiting for a photo."

February 21st - The UC told DPR that the employee "died of asphyxiation/heart rupture" while being tortured, and sent a staged proof of death photograph. In response, DPR said "I'm pissed I had to kill him... but what's done is done, I just can't believe he was so stupid... I just wish more people had some integrity."

March 1st - DPR sent the remaining $40'000 to the government-controlled bank account.

The discrepancy between the stated 10 kilo minimum, and the actual 1 kilo transaction is never explained. I assume it was supposed to be a introduction purchase or similar?

According to the indictment, the "Employee" was hired as an administrator and had full access to SR, being able to view all transactions, messages and account details, including those of DPR. This seems like the most likely explanation for where the missing information comes from. If the feds were staging a torture and murder of the employee, he was presumably aware that DPR was trying to have him killed and would be quite amenable to aiding them. The active part of the Maryland operation ended in March, with the final payment. The image of the SR servers was taken in late July.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ulbricht blev busted på at han brugte en forumbruger associeret med sin rigtige email-addresse til at reklamere for Silkroad tilbage i den spæde begyndelse. Det er ret fjollet, og skider temmelig meget på alt den fokus på anonymitet som han burde indkapsle.

Det er ikke korrekt, og det giver som sådan heller ingen mening. Man kan ikke blive "busted" på, at en emailadresse har forbindelse med Silkroad. Det betyder minimalt i forhold til resten af efterforskningens "beviser". Der er svært at sige, hvad der rent faktisk har forgået, da sagen stadig er helt ny. Dog er der meget der tyder på, at efterforskerne har kommunikeret med DPR i forklædning som vendor og en "motorcyklende gruppe mennesker". Samtidig har de fået lokaliseret serveren og derved fået adgang til, hvad der forgår på SR. Dette er nok klart det største gennembrud, og jeg tvivler på, at der er ret mange der ved, hvordan det var muligt, og hvordan det blev gjort. Det er ikke noget, som man bare lige gør.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Citat:
I
This has been a joint operation run the cybercrime squad within the FBI's New York field office. It involved the FBI, DEA, IRS and Homeland Security's investigative unit.

Billede
Virkelig flot at det krævede 4 så magtfulde institutioners samarbejde at fange 1 Uni-nørd med internetadgang. Tør slet ikke spå om prisen :roll:

tænkte det samme haha

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er en skam. Men mon ikke blot at de andre lignende communities på TOR netværket, vil storme frem i det næste stykke tid. Det bliver i hvert fald interessant at holde øje med.

Hvil i fred, Silk Road.

@Fis'kal Cliff - Haha. Fin måde at stille det op på. 8)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Hvis det som rpb poster rent faktisk er foregået eller tilnærmelses vis sandt, så er jeg godt nok :shock:'et. kan man virkelig være så stupid at beordre et lejemord online til nogen man ikke kender... :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg glæder mig til at se filmen. De behøver ikke engang at dramatisere den.

Medlem

Citat:
Det er ikke korrekt, og det giver som sådan heller ingen mening. Man kan ikke blive "busted" på, at en emailadresse har forbindelse med Silkroad. Det betyder minimalt i forhold til resten af efterforskningens "beviser".

Det var heller ikke det jeg mente. Tjek rapporten, side 24-26, punkt 33-40. Han postede på Shroomery og Bitcointalk med en bruger ved navn "altoid". Her både reklamerede han for siden, og søgte hjælp fra IT-fagkyndige til projektet. Forumbrugeren "altoid" var associeret med rossulbricht@gmail.com, og det var sådan de fik hans navn, som blev basis for den videre efterforskning.

Det er satme en graverende fejl for en pioner indenfor anonymitet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Husk nu at psychedelia ikke er til at promote sider der sælger narkotika, stop med at spørge og hvis folk gør, så stop med at svare dem.

Edit: Og nej, i kan ikke blot beskrive hvordan man finder det og komme med eksplicitte søgeord - det er stadig at hjælpe. Stop det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]