Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 21:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: DMT
Junior medlem
Brugeravatar

Hej, vi er 3 drenge på 20 år, som har overvejet i noget tid at prøve DMT.
Vi har lavet denne profil for at få mere information og jeres holdninger og meninger omkring dette.

Vi har ellers kun røget hash (drukket alkohol og røget cigaretter). ikke prøvet andre stoffer. grunden til at vi godt kunne tænke os at prøve DMT er at vi i lang tid har kunnet tænke os at prøve hallucinationer og det kunne være spændende og så lader det til, i hvert fald hvad vi har kunnet finde ud af, at det ikke giver en afhængighed eller at det skulle giver andre bivirkninger. Vi er ikke interesserede i at tage nogen former for stoffer som giver afhængighed eller bivirkning, såsom angst, aggressivitet eller andet. udover hash, som vi selv mener at vi kan styre.

Vi har også tænkt på at prøve Ayahuasca, det lyder også spændende og som noget nær det samme?

Vores spørgsmål går på:

Er der nogle bivirkninger ved dette? er det farligt? kan man blive afhængig?

Kan man selv lave det? f.eks. Ayahuasca ?

Og ellers bare skriv hvis der er noget vi ikke har tænkt på, så vil vi jo også gerne have det med i tankerne.

Håber der er nogen som ved noget om det her.
Hilsen de håbefulde drenge :)

Titel: Re: DMT
Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://www.erowid.org/chemicals/dmt/dmt_effects.shtml

I kan jo også bare spise nogle svampe. DMT er ret overvældene. I vil nok kunne få mere ud af svampene

Dedikeret medlem

http://www.erowid.org/chemicals/dmt/dmt_effects.shtml

I kan jo også bare spise nogle svampe. DMT er ret overvældene. I vil nok kunne få mere ud af svampene

+1

I søger intet, som svampe ikke kan give jer, så hvorfor ikke dem istedet?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
^this.

Hold jer fra DMT/ayahuasca indtil i har eksperimenteret med nogle andre lidt mere "lette" psykedelika... Husk på at hallucinationer/visuals kun er en slags bonus ved den palette af oplevelser som psykedelika kan udsætte én for. Der en del mennesker der oplever angst i forbindelse med indtagelse af psykedelika og en lille gruppe kan sågar også finde på at reagere med agressivitet, men det er et fåtal og som regel kun ved (for)store doser, sørg for at få læst godt op på hvad det vil sige at trippe, der er masser af information at finde her på siden. Det er så godt som umuligt at blive afhængig af psykedelika, mest af alt fordi det bare ikke giver nogen særlig fed effekt at trippe flere dage i træk, medmindre der selvfølgelig er den helt rette setting til det, hvilket er sjældent..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er netop nu sæson for Spids Nøgenhat, så tag da ud og find dem istedet. I kan ikke blive afhængige af dem, men derimod opleve ting under trippet, som er så ubeskrivelige smukke, at i ikke kan vente til næste trip. I kan også ende i den anden grøft og opleve nogle væmmelige ting - det kaldes et "bad trip" og kan virkelig fucke jer op.
For at minimere chancen for bad trips, er der et par tips og tricks i kan læse om her på siden.

http://psychedelia.dk/wiki/index.php/Set_og_setting

Læs folks triprapporter her på siden. De kan give jer et lille indblik i de gode såvel som dårlige oplevelser folk har haft på svampe.

Junior medlem
Brugeravatar

Tak for alle svarene indtil videre.
det lyder som om de fleste af jer synes at svampe er en bedre idé, og det vil vi da overveje :D
Udover det så var det som tændte os på DMT, at der ikke skulle være de store bivirkninger, hvis nogen overhovedet.
Det har vi hørt kan forekomme med svampe, altså kvalme, dårlig mave og så en form for psykiske tømmermænd? hvad er det helt præcis?
Vi vil aller helst tage noget hvor der er mindst mulige bivirkninger.
nogle af jer skriver at DMT er for overvældende hvis man ikke har prøvet andet, hvordan det? er det noget i kan uddybe?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
DMT i ekstraheret form får man måske ikke så meget kvalme af, men det er altså virkelig én de mindste kvaler ved den type stoffer IMO, tag det som en del af oplevelsen... Jeg ved ikke hvad der menes med psykiske tømmermænd, jeg plejer højst at være lidt træt dagen efter et trip...

Lidt ligesom hvis du som 5-årig sætter dig op i den store rutschebane i tivoli som det første, det gør du jo ikke, du starter med karusellerne og den bette rutschebane... Mange (inkl. mig selv.) ser DMT lidt som det ultimative spirituelle stof, ét af dem der borer dybest i dig. Kan godt være det vil gå fint de første par gange, men det kan altfor hurtigt tage røven på jer vil jeg mene.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Helt enig med The Joker. Nu har jeg efterhånden været godt omkring den psykedeliske verden og haft mange rigtig spacey oplevelser på bl.a. svampe og LSD. I sidste uge havde jeg mit første gennembrud på DMT og intet - INTET - kunne have forberedt mig på det. Jeg tør slet ikke tænke på hvordan det ville have været, hvis jeg ikke havde en god portion erfaring fra andre psykedelika i baggagen. DMT er altså ikke noget man "bare lige tager, fordi det kunne være fedt at se hallucinationer." Det er serious business. Seriøse grænseoverskridende (dybt smukke) oplevelser.

Dette skal ikke tages som et skræmme-indlæg, men som et "pas-på-jer-selv-indlæg". Lær at kravle før I forsøger jer med et triathlon.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
det er et laaaaaangt hop fra hash til dmt, jeg ville nok ligge 1-2 psykedeliske oplevelser ind imellem før jeg tog DMT.

for at have en idé om hvad psykedelia er, når det ikke kommer fra hash.... kunne i prøve mdma/ketamin

hvis i vil have rigtige hallucinationer og psykedelia så skal i nok prøve svampe, men hav nu respekt for det :) man kan godt blive taget i røven.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja MDMA er også en mulighed. Egentlig et rigtig godt udgangspunkt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Helt enig med The Joker. Nu har jeg efterhånden været godt omkring den psykedeliske verden og haft mange rigtig spacey oplevelser på bl.a. svampe og LSD. I sidste uge havde jeg mit første gennembrud på DMT og intet - INTET - kunne have forberedt mig på det.

Betyder det ikke også at de godt kunne hoppe direkte på DMT?

Jeg vil sige jeg er uenig med de fleste af jer. Jeg vil godt mene at man bruge DMT som det eneste, men det kræver så også at man er afklaret med hvad der skal ske, og afklaret med at man nok ikke kommer til at tage nogle former psykedeliske stoffer i sit liv igen.
Som The Doctor siger - DMT er så voldsomt, at uanset hvor mange trips osv du har bag dig, vil det tage røven på dig. Så hvad er problemet i at gå ind til det helt grøn?

Forstår dog slet ikke hvorfor der bliver foreslået MDMA?
Vil du se ting der bølger, og hopper rundt for dine øjne så prøv da en lav dosis svampe/LSD.
DMT er ikke "bare" hallucinationer, dit fysiske jeg bliver i den her verden, men alt andet er forsvundet hen i en anden dimension, det vil jeg ikke bare kalder hallucinationer.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Som The Doctor siger - DMT er så voldsomt, at uanset hvor mange trips osv du har bag dig, vil det tage røven på dig. Så hvad er problemet i at gå ind til det helt grøn?

Meget rart at vide om det den psykedeliske virkning man ikke bryde sig om, eller om det "bare" er DMTén der for voldsom en rus til at du kan styre det.
ville mene det kan være forskellen mellem bad trip og et godt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der kan du selvfølgelig have en pointe, man kunne evt starte ud med små mængder DMT og arbejde sig op.
Jeg har bare fornemmelsen af at under et gennembrud på DMT, så er det egentlig lidt ligemeget hvor meget erfaring du har. Du har intet at skulle have sagt.

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil sige jeg er uenig med de fleste af jer. Jeg vil godt mene at man bruge DMT som det eneste, men det kræver så også at man er afklaret med hvad der skal ske, og afklaret med at man nok ikke kommer til at tage nogle former psykedeliske stoffer i sit liv igen.

Hvorfor afklares med at man nok aldrig kommer til at tage bevidsheds udvidende stoffer igen? Er et DMT trip per definition så ubehageligt, at man ikke får lyst til gøre det igen?

og de svære slipper fri.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej, jeg mener bare at hvis man ikke har prøvet andre psykedeliske stoffer, og hopper direkte på DMT så er det vel ikke kun pga "leg". så er det fordi man er afklaret med at man søger et svar/vil finde spørgsmålet, og efter at have prøvet DMT engang vil man nok føle sig mættet. Jeg siger ikke det er sådan, men muligheden er stor.

Om DMT er ubehageligt vil jeg lade en anden svare på, da jeg endnu ikke selv er brudt igennem - men det er ikke en leg, og det er ikke "bare" for at se hallucinationer.

Junior medlem

Hej Silver
Dette er første gang jeg skriver på et forum, og det er også relativt nyt for mig at prøve psycedeliske svampe, som cubensis. Jeg har netop været ude i naturen omkring hvor jeg bor, og fundet ud af at jeg er så heldig at der er ret mange af svampen "spids nøgenhat"
Jeg har prøvet svampene lidt modvilligt i starten, da mit mål var at rejse til Peru, Equador eller et andet sted i sydamerika for at drikke Ayahuasca. Jeg fik ideen efter at have set dokumentaren "DMT The spirit molecule"
Jeg nævnte det for min gode ven, og åndelige rejsekammerat, og han gav mig rådet om at prøve svampe først. DMT molekylet minder meget om psilocybin, så det er en god forberedelse. Jeg har endnu til gode at komme til sydamerika, for jeg har fundet mange af de ting jeg søgte i svampene. Men målet er stadig at besøge en shaman i peru.
God rejse :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission

Hvorfor afklares med at man nok aldrig kommer til at tage bevidsheds udvidende stoffer igen? Er et DMT trip per definition så ubehageligt, at man ikke får lyst til gøre det igen?

For mig var det enormt grænseoverskridende. Næsten grænsende til for meget. Men der er også netop derfor, jeg opsøger det. Det er utroligt (i ordets bogstaveligste forstand), fantastisk, skræmmende og tusind andre adjektiver på en gang.

Når det er sagt, tror jeg virkelig man kan brænde nalderne på det, hvis man ikke har helt styr på, hvad man laver. Som jeg sagde før, er det et seriøst psykedelisk værktøj og skal behandles som så.

Jeg vil stærkt foreslå et svampetrip først, da det giver en god ide om hvad den psykedeliske oplevelse kan indeholde. Når I så er færdige med det, kan I tænke tilbage, gange det med tusind og prøve forestille jer så stor en psykedelisk oplevelse presset ned på 15 min.

NB: Mine indlæg bærer nok præg af mit nylige gennembrud. Beklager hvis det er for farvet af det. Dog står jeg fast ved mit råd.

Medlem
Brugeravatar

Joe Rogans beskrivelse af et DMT-trip: Magic Mushrooms times @ million + Aliens :D

jeg selv er 32 og har 10+ års erfaren med svampe men jeg vil ha prøvet både Meskalin og hvis muligt LSD inden jeg går i kødet på DMT....

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Joe Rogans beskrivelse af et DMT-trip: Magic Mushrooms times @ million + Aliens :D

jeg selv er 32 og har 10+ års erfaren med svampe men jeg vil ha prøvet både Meskalin og hvis muligt LSD inden jeg går i kødet på DMT....

This. Tror folk undervurderer hvor vanvittigt livsændrende DMT er.

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Selv hvis I tager de gode råd her i tråden om at starte med svampe, LSD eller ketamin, vil jeg desuden anbefale jer at vente nogle år med psykedelika. I skal nok nå det :)
Er personligt glad for jeg selv var over 30 før jeg kastede mig over den slags.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]