Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 00:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej jeg har lige pludslig fået vejrtrækning problemer , og føler jeg ikke kan trække vejret helt ind og kan ikke gabe ordenligt.... pisse irreterende.

alt i alt jeg føler ikke at jeg trækker vejret ordenligt og er pisse stresset ved ikke om
jeg skl ryge eller ej

Senest rettet af Stressetfyr 08 okt 2013 23:06, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
jeg har haft det ligesådan i mine misbrugs perioder - har faktisk lige haft det .. sådan.
Det føles som om man ikke kan tage en dyb indåning og få den ellers rare følelse når man "strækker" / fylder lungerne med luft ikke ?
nogle gange sætter det sig også som en trykken på brystkassen, kan føles som en sten når du trækker vejret der ligger på dit bryst og vejer, det kan føles på rigtig mange forskellige måder, men der er kun EN ting der har hjulpet mig når jeg har haft det sådan, og det var at holde en lang pause (i mit tilfælde både fra cigaretter og tjalden) kroppen kan jo kun fortælle dig at den er træt af din livstil ved at give dig lidt smerte, sådan kommunikere den med dig så ta og lyt - det er alligevel ikke livet og gå og ryge tjald vær dag.

hvis du abselut ikke kan stoppe, så prøv at find nogle afstresningsmetoder, stress kan nemlig vise sig på rigtig mange måder, både tryggen på brystkassen og "gispen" efter vejret.

Junior medlem

jeg har haft det ligesådan i mine misbrugs perioder - har faktisk lige haft det .. sådan.
Det føles som om man ikke kan tage en dyb indåning og få den ellers rare følelse når man "strækker" / fylder lungerne med luft ikke ?

Præcis:)..... Pisse ubehageligt. meget ubehageligt må jeg indrømme....
Har også den trykken i brystet. Findes der medicin mod den slags??

Må prøve og quitte selvom det bliver utrolig svært

Vh

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej det tror jeg ikke.
Stop med at ryge, det kan kun blive værre af at blive ved med det, og bedre af at stoppe, og det er slet ikke så svært som man kan bilde sig ind, begynd at dyrk noget motion under stoppet som giver dig en naturlig træthed - og træner dine lunger op så de bliver stærkere i fremtiden. du skal dog vide at begynder du igen på et misbrug hvor du skal hive en masse røg ned i lungerne vær dag, vil det nok kunne komme til at ske igen. du lider ikke af astma ?

Junior medlem

Hey igen har haft det sådan de sidste 24 timer. Nej har alrig fået konstareret astma.

jeg er bare pisse nevøs

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

slap du bare helt af, du får jo ilt nok ellers ville du ikke sidde og skrive her, og ja det føles ikke særligt rart det ved jeg, prøv at se om du ikke kan holde en hel dag i morgen uden røg i lungerne - og se om det ikke bliver bedre allerede i løbet af dagen ? det hjalp mig ret hurtigt, og jeg er ret sikker på du ikke behøver at gå og være bange, så havde lægen sendt dig afsted til undersøgelse MED DET SAMME hvis han mistænkte dig for at være i livsfare, hvis det kan berolige dig mere så ring til en vagtlæge og fortæl ham nøjagtig hvordan du har det.
op med humøret du ! det er sgu heller ikke sagen at gå og ryge det skidt hele tiden, slet ikke hvis man i forvejen har tendenzer til at blive små nervøs og stresset, det hjælper slet ikke på det.

Junior medlem

Mange tak fordi du svare her. det hjælper lidt beroligende.

Senest rettet af Stressetfyr 08 okt 2013 23:07, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: k-hullet
^^.... har haft det præcis sådan, og endte med , efter lang tid, at acceptere og forstå at det rent faktisk blev fremprovokeret af at ryge THC.
som min psykolog siger: det er et mildt anfald, hvor jeg blankt afviste det, da det føltes SÅ fysisk at det ikke kunne være det, men hvert eneste argument jeg havde nikkede hun bare og sagde ja... præcis! må derofr erkende at det var psykisk. på trods af hvor psykisk bevidst jeg føler jeg er.
for wow!
jeg vil ikke afvise noget andet kan være grunden, men det lyder meget som mine egne "anfald"

tænk over det... ihvertfald ..stop med at ryge THC før du kan argumentere for det er en fysisk reaktion.

Junior medlem

Må sku holde med THCen i et par dage. Det kan nærmest kun være tjalden..... blandet med stress

Tak drenge det hjælper fandme det her at snakke lidt om det :) Fed side

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg fik det for år tilbage i en længere periode med jævnligt tjalde og stress i forbindelse med at min daværende kæreste og jeg gik fra hinanden efter en turbulent periode. Det var virkelig stressende og angstprovokerende, som om man er fanget i sin krop og bare vil bryde ud og suge luft ind. Nu opstår det kun i forbindelse med akut stress eller irritation. Maven er et meget sensitivt organ.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: k-hullet
kan lige tilføje mine anfald føltes som om mine lunger ikke optog ilten. jeg havde ikke problemer med at trække vejret, men som om mine lunger var blokeret for optagelsen! !!! mega ubehageligt !! og er fascineret af en sådan fysisk oplevelse skyldes min egen psyke-...!!!!

men ja... lay of the weed!!! it's all in your head!!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

spis tjalden, hvis du ikke kan holde dig fra den. Der findes også mange alternativer til smøger, som ikke skal gennem lungerne - nikotintyggegummi, plaster osv. Snus er min klare favorit!!!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
^hvis det er udløst p.g.a noget psykisk, så hjælper det altså lige lidt at spise tjalden...

Jeg har selv prøvet noget lignende, dog kun i meget korte perioder (5-10 sek. max), jeg plejer som regel at kunne komme over det ved at tage et par dybe indåndinger og flytte fokus et andet sted hen... Det har dog aldrig været relateret til tjalden for mit vedkommende, har prøvet det både i perioder med og uden tjald... Ser ikke noget umiddelbart mønster. Det er dog klart, at hvis det er psykisk udløst, så er det bedst at holde sig fra tjalden, da man lettere "vokser fra" sådanne ting uden røg i systemet, så at sige... :)

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det at man ikke føler at man kan gabe igennem og trække vejret ordenligt, kan også skyldes stress, og hænger ikke kun sammen med at ryge. Jeg får det nemt sådan hvis jeg er stresset, og jeg tror at det hænger sammen med, at mellemgulvet spænder op, så jeg ikke kan strække lungerne ordentlig igennem. Det er ikke farligt. Bare møj irreterende!

En øvelse jeg har lært mig når jeg får det sådan, er at sætte mig ned og mediterer lidt. Jeg forsøger at slappe af i solar plexus (mellemgulvet) og så trække vejret langsomt ind mens jeg forestiller mig at solar plexus åbner sig og der bobler energi herfra og videre op til min hjerne. Hvis du ved lidt om kroppens chakra´s (energipunkter der ligger langs rygsøjlen) og prøver at mærke hvad der sker her, så oplever jeg at gabet rejser chakra-energierne i kroppen. Nogen gange kan man gabe så dybt at energien bliver rejst helt nede fra det nederste chakra (bunden af rygsøjlen), men hvis man er blokeret som det ofte kan ske med solar plexus under stress, kan det forhindre gabet.

Hilsen Fanny

Site Admin
Brugeravatar

Videnskaben ved ikke så meget om gabet: http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/hvorfor-gaber-vi
Men forskeren er helt forkert på den når han siger:
"Det (gabet, red.) har sikkert haft en vigtig social funktion gennem menneskets udvikling."

Der glemmer han at det ikke kun er mennesker som gaber, - dyr gør det også, og et gab kan godt "smitte" fra et menneske til et dyr eller omvendt. F.eks vil fugle, krypdyr og andre pattedyr godt kunne kvittere med et gab, hvis du står og gaber dem op i hovedet .

Hilsen Fanny

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Videnskaben ved ikke så meget om gabet: http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/hvorfor-gaber-vi
Men forskeren er helt forkert på den når han siger:
"Det (gabet, red.) har sikkert haft en vigtig social funktion gennem menneskets udvikling."

Der glemmer han at det ikke kun er mennesker som gaber, - dyr gør det også, og et gab kan godt "smitte" fra et menneske til et dyr eller omvendt. F.eks vil fugle, krypdyr og andre pattedyr godt kunne kvittere med et gab, hvis du står og gaber dem op i hovedet .

Hilsen Fanny

Ja det er ret spændende, jeg har læst at det er opstået blandt sociale dyr til at signalere at man ikke er fjende, at man føler tilhør til flokken. Man gaber også sjældent når man er stresset eller utryg :D
Det har sikkert haft en mere praktisk funktion, som at udligne trykket i mellemøret hvilket det jo fungerer som.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

nu sidder jeg her og gaber af at læse om alt det gaveri :) men en ting er helt sikkert, uanset hvad det er - og om det går væk i morgen, er det en god ide at tage en pause fra cannabisen, jeg er selv meget stresset i de perioder jeg ryger meget fordi man ikke rigtig syntes at kunne få løst sine problemer ordenligt - eller mangler motivation til at få udført hverdagens ting os.v os.v (eller sådan får jeg det i hvert fald nemt) . Jeg håber i hvert fald at du - Stressetfyr finder en løsning på dit problem der vare ved, stress skal virkelig ikke undervuderes.

Site Admin
Brugeravatar

nu sidder jeg her og gaber af at læse om alt det gaveri :) men en ting er helt sikkert, uanset hvad det er - og om det går væk i morgen, er det en god ide at tage en pause fra cannabisen, jeg er selv meget stresset i de perioder jeg ryger meget fordi man ikke rigtig syntes at kunne få løst sine problemer ordenligt - eller mangler motivation til at få udført hverdagens ting os.v os.v (eller sådan får jeg det i hvert fald nemt) . Jeg håber i hvert fald at du - Stressetfyr finder en løsning på dit problem der vare ved, stress skal virkelig ikke undervuderes.

Fuldstændig enig! Og ja, jeg gaber også nu, så godnat til jer!

Hilsen Fanny

Junior medlem

Hej alle. tak for jeres svar det er jeg meget glad for.

Senest rettet af Stressetfyr 08 okt 2013 23:07, rettet i alt 1 gang.

Site Admin
Brugeravatar

Følelsen af ikke at få luft nok i lungerne kender jeg godt, men det er en følelse - med mindre du har fået Kol (se netdoktor: http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/rygelunger.htm) . Jeg tror sagtens at dine lunger optager ilt, men hvis man ikke kan gabe igennem hiver man efter vejret. Faktisk kan kan fokuseringen godt skabe problemet.. lige nu sidder jeg selv og snapper efter et gab, fordi jeg tænker på det.. Så kvit rygningen og få lidt motion. Så skal du nok få det bedre :)

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]