Hej venner.
Jeg har en ven, som lider af hypertension i en ret ung alder (30 år). Han er glad for at ryge fede og gør det jævnligt. Da han fik konstateret højt blodtryk for lidt over et år siden, fortalte han lægen, at han jævnligt røg hash. Lægen beroligede ham med, at det ikke kunne forvære hans sygdom.
Han får medicinen:
Ramipril/hydrochlorthiazid 1A Farma 5/25 mg tabletter
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at spise svampe med ham en dag, og han er selv interesseret. Men jeg ved ikke, om psykedelika kan forværre hans helbredssituation? Det bedste er selvfølgelig, hvis han selv opsøger sin læge og hører ad, men det kunne jeg forestille mig, han ikke gad. Han drikker alkohol jævnligt og spiser desuden lidt mdma 4-5 gange om året. Det må han selvfølgelig selv om. Men jeg har ikke lyst til at se ham kværke på svampe, nu hvor det er mig, som "lokker" ham.
Er der nogen, som har højt blodryk og erfaring med psykedelika (primært svampe)? Eller er der nogen, som ved, det er skidt for hjertet at tage psychedelics? - Jeg tænker også her, om medicinen og stofferne kan påvirke hinanden?
|