Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 17:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
1) blend valmuer i vand og kog the på det
2)filtrer væsken og gem den
3)find ud af differencen mellem x mL the og samme mængde alm. vand
4)vægten på rå opium er differencen.
5)tilsæt en filtreret væske af en 1/5 af opiums vægt i Ca(OH)2 vand og hæv pH til 9 og lad det reagere i et par timer på varme
6)filtrer væsken og gem væsken
7)køl ned til stue temperatur
8 )sænk pH med ammoniumchlorid til 7
9)filtrer væsken og gem pulveret i filtret

Du har nu morfin på base og kan derefter 1) opløses i saltsyre og omdannes til morfin.HCl 2)opløses i acetic anhydride og omdannes til heroin

Hvad siger du til den fremgangsmetode? :D

Add. 3+4): Nu kender jeg ikke til dine "mellemregninger", men du skal nok ikke forvente at den færdigbryggede te vejer mere end den totale vandmængde!
Selvom der er ekstraheret materiale over i teen, så er en del af vandet også "brugt" til at væde kapslerne.
Jeg tror at nettoresultatet bliver, at du vil få en mindre masse te end den oprindeligt brugte vandmængde.

Man kan lave en massebalance med parametrene:
1. Massen af brugt vand
2. Massen af te
3. Vægten af tørt plantemateriale
4. Vægten at vådt plantemateriale
5. "x", den ubekendte, som definerer mængden af vandopløseligt, ekstraheret materiale.

Umiddelbart kan jeg ikke få "kabalen" til at gå op, men hvis du har forstået princippet kan du selv lave massebalancen.
Det er ren købmandsregning: der kommer ikke mere til processen undervejs og der forsvinder heller ikke noget.
Jeg prøver at sove på ligningen, men kan ikke love for et positivt udfald :D

Prøv at søge lidt på indholdet af morfin i tørrede "pods" og brug dette resultat som udgangspunkt i base-tilsætningen.

Jeg ville nu hæve pH til ~11 med basen - følge guiden - og så sænke pH igen med "salmiak" til 8-9 stykker - ikke lavere, da der ellers ville blive dannet et vandopløseligt salt. Heller ikke højere, da den ene -OH gruppe, så vil begynde at miste sin proton og dermed også blive vandopløselig.

Glem ikke at processen du linker til anvender råopium som udgangspunkt. Dvs. man kan operere med relativt små mængder vand og høje koncentrationer af morfin.
Du vil bruge te(med relativt store mængder vand), så du efterfølgende skal håndtere store mængder vand med lavt morfinindhold.
Opløselighed er jo en relativ ting. Selvom morfinbase defineres som ikke opløselig i vand, er det jo blot et spørgsmål om mængder.
Lidt overdrevet kan man sige at 1 tons morfinbase sagtens kan opløses i rent vand - det er blot et spørgsmål om mængden :)
Når først du står med den færdigbryggede te, så forestiller jeg mig, at det er meget små mængder af udfældninger du skal frafiltrere når først du er gået i gang med ekstraktionen og "musikken spiller" :)

Men sæt bare igang :-) - det kan ikke gå værre and galt. Husk at beskytte dine øjne for basen, da base i øjnene er noget af det sidste man ønsker - jeg har fulgt mere end én person til taxa/ambulance pga. basesprøjt!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Ups kommer nok igen

Senest rettet af rootmood 18 apr 2014 21:06, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hver opmærksom på at du kun har pH papir til rådighed. Du har et decimal at regne med, så du ved ikke om den er på 8,0 eller 8,5 og det kan være alt afgørende, når det kommer til udfældning af morfin base. Mit råd er, at man med rolig hånd får ramt pH 8,0 og ikke længere ned!!

Moderator
Brugeravatar

Jeg må indrømme at du har opnået et flot resultat :)
Hvor meget tørt udgangsmateriale startede du med?

I 6) nævner du Aluminiums klorid, men der er jo tale om ammoniumchlorid, hvilket du selv er klar over - det nok blot en tanketorsk!

Jeg behøver vel ikke at nævne, på trods af de relativt små mængder, at du skal passe på nallerne og have stor respekt for produktet - det er ikke legetøj - hverken akut eller langsigtet!!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Aluminiums klorid. Hah ja det var vidst en smutter. Jeg har ikke store mængder arm eller fod sved som jeg skal have bekæmpet :)

Jeg har røget det en enkel gang efter jeg skrev sidste indlæg og ikke mere. Det er sjovt, men man kan tydelig mærke, at denne form for indtagelsemetode skabe hurtigere tolerance og er mere vanedannende end oral eller rektal indtagelse, da onset er meget hurtigere.

Det skal helt sikkert prøves igen næste år, da det er en sjov hobby. :)

Og hvad angår filter i sidste del af guiden, hvor morfin skal filtreres fra, vil jeg næste gang benytte mig af et rør på en 5 krone tykkelse også et filter i bunden. Su undgår jeg forhåbentligt at min morfin base sidder i kanten af filtret. Det er umuligt at få af.

Nogen der har en god idé?

Moderator
Brugeravatar

Og hvad angår filter i sidste del af guiden, hvor morfin skal filtreres fra, vil jeg næste gang benytte mig af et rør på en 5 krone tykkelse også et filter i bunden. Su undgår jeg forhåbentligt at min morfin base sidder i kanten af filtret. Det er umuligt at få af.

Nogen der har en god idé?

Da freebasen tilnærmelsesvis er helt uopløselig i vand, så kan du skylle siderne af filteret med (destilleret/ionbyttet) vand, så freebasen ender nede i bunden af filteret. En 5-10 ml´s pipette vil være et godt hjælpeværktøj.

Da freebasen også er tungere end vand og tilsyneladende bundfælder ganske effektivt, kan du jo også forsigtigt dekantere den vandige opløsning fra den bundfældede freebase og suge det resterende vand op med f.eks. toiletpapir eller køkkenrulle.
Freebasen kan evt. vaskes med vand for at komme de sidste urenheder til livs. Vaskevandet kan også forsigtigt dekanteres og det resterende suges op med vandsugende papir.
Det vil være en fordel at udfælde freebasen i et (glas)bægerglas, da du kan lade det resterende vand tørre og derefter skrabe herlighederne af glasset med egnet værktøj :)
Du kan evt. hæve pH i dit (rene) vand til ~8, så du er HELT sikker på at freebasen forbliver udfældet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er helt sikkert noget jeg skal prøve i 'Operation Morphine Extraction 2014".
Jeg forstår ikke at jeg har kunne finde en guide hvor det teoretiske blev udført i praksis.
Det er jo så forbandet nem at lave!

Glæder mig. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hmm.... Ville man kunne ekstraktere morfin fra blå birkes frø?

Fra wiki om poppy seed tea:

". Untreated poppy seeds may contain upwards of 330–515 mg of morphine and 75–200 mg of codeine per kilo of seeds"

Så hvis vi nu siger 400mg pr. kilo blå birkes, så tror jeg altså godt det her ville kunne betale sig, HVIS det nu kan lade sig gøre?

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Senest rettet af Limpomaden 12 nov 2013 23:34, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Ja, sagtens.

Man skal dog være opmærksom på at indholdet af morfin i blå birkes kan variere voldsomt. Mener det er fra 4mg/kg til 200 mg/kg.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, sagtens.

Man skal dog være opmærksom på at indholdet af morfin i blå birkes kan variere voldsomt. Mener det er fra 4mg/kg til 200 mg/kg.

Så.... Det ville vel ikke være helt dumt hvis man fandt nogen som solgte blå birkes til 200kr pr. 5 kilo, for derefter at lave denne ekstraktion?

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Medlem
Brugeravatar

Hmm....
Fra wiki om poppy seed tea:

". Untreated poppy seeds may contain upwards of 330–515 mg of morphine and 75–200 mg of codeine per kilo of seeds"

Så hvis vi nu siger 400mg pr. kilo blå birkes, så tror jeg altså godt det her ville kunne betale sig, HVIS det nu kan lade sig gøre?

Vær opmærksom på at der står "untreated" her. De blå birkes du kan købe i butikker i DK indeholder ikke 400mg/kg.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tænkte nu heller ikke at købe dem fra Danmark :lol:

Hahahahahahaha, fandme om jeg skal købe 5 kg blå birkes fra santa maria. Farvel 100.000.000 kr, farvel!!!

Vil gøre mig et forsøg med at finde nogle untreated på nettet til en god pris oooooooooog... Så vender jeg tilbage med evt. resultater hvis det lykkedes? :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så det sku snart tiden til at sprede opiumsfrø. Nu ved jeg ikke hvor meget jeg kan få dyrket, men det bliver hver fald spændende og skulle i gang med.
Og hvis jeg er heldig kan få et syntese trin som afslutningen på min ekstraktion. ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: langt ude
Sej tråd, godt gået! :-D

Angående te fra ‘birkes’: - jeg tror desværre ikke "uvaskede" frø er tilgængelige i Danmark. Dem jeg har købt fra helsebutikker online var vaskede. Men jeg har tænkt mig at prøve forskellige fysiske helse eller "etniske" butikker.
Det jeg har hørt man skal lede efter, er dem, der er lidt beskidte og stadig har rester af valmue. Men hvis man har de rigtige frø kan selv en opioidtolerant bruger få en god rus af så lidt som 1-3 kg frø. Det er dog ganske ubehageligt at drikke så store mænger bittert te. Her er et billede af noget birkes-te

Men noget helt andet er selvfølgelig selve frøkapslerne som jeg varmt kan anbefale, hvis man da altså har nogle gode valmuer.
Her er min fremgangsmåde til tørrede pods så detaljeret som muligt:

- sæt noget kogende vand over, bare nok til et enkelt krus
- blend de tørre frøkapsler i en blender eller coffeegrinder til det er så fint et pulver som muligt
- hvis det er din første gang, så vær forsigtig og vej 2 gram af
- sæt en stor tepose ned i et tørt krus, hæld det fine pod-støv ned i posen
- hæld et godt skvæt citronsaft (den lille gule flaske til 4 kr) ned over teposen
- vandet burde nu have en tilpas temperatur. det skal ikke være helt kogende. jeg plejer at tage 80-90 grader. hæld det ned i kruset sammen med citronen og teposen.
- lad det stå og trække i 20 minutter. hvis du har gode pods bliver theen mørkebrun/sort. sæt evt. noget sølvpapir over så det ikke bliver koldt
- tag teposen og squeez resten af teen ud. gem posen og lav evt. en ekstraktion mere.
- drik det - evt. med honning eller ingefær eller whatever du har lyst til

Effekten kommer inden for et par timer.

Igen, med gode valmuer, og lav/ingen tolerance er så lidt som 5 gram tørrede pods længe nok til at kokse hele dagen under et tæppe af varm eufori. (Gid jeg kunne prøve det igen, min tolerance er dog alt for høj og har ikke flere pods!)

Med begge dele er det dog lidt et "gamble" hver gang du anskaffer nyt produkt: det er næsten umuligt at vide hvor stor alkaloid-% materialet har. Du kan sagtens overdosere af det her. Jeg læste om en der var blevet lam i benene fordi han fik en OD og faldte i søvn så blodårene blev blokeret. Så læg dig ned på sofaen indtil du er OK.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]