Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 14:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Smugleren@ Så kom da med nogle argumenter mod legalisering.
Sidder med en fornemmelse, at du tager pis på emnet..

-John Rooney.

Medlem

Smugleren@ Så kom da med nogle argumenter mod legalisering.
Sidder med en fornemmelse, at du tager pis på emnet..

ok her er min subjektive historie:

hash det hjalp mig, dengang jeg var 17 år, jeg var en indelukket person, og jeg kunne dårligt snakke med mennesker.
men efter jeg havde røget hash de første par gange, så begyndte jeg at få nogen venner, og det skete faktisk fra nul til rigtig mange, jeg havde aldrig haft venner før jeg røg hash. men da jeg begyndte at ryge hash, der begyndte jeg og sidde i staden og chille i opgangen, og på månen og de steder hvor der var mest fredeligt, og jeg mødte så mange mennesker hele tiden i staden, faktisk så var det som om at i staden var folk mere åbne og kunne snakke og smile til hinanden,
(det er ikke altid tilfældet, men det var en god sommer i 2007-8)
og det var jo at hvis jeg manglede noget paper, eller lignende så var der altid en person lige i området på staden.
så jeg konkludere bare hurtigt: jeg fik mig en masse venner, gennem hash rygning pga at jeg åbnede op for et socialt netværk.

mentalt: det var en relief at få mig venner, men ikke nok med det men nu begyndte jeg jo også at skabe minder med andre mennesker som der var uvurderlige ( gør jeg stadig,)
jeg vil argumentere at det ikke var tilfældet, hvis jeg aldrig havde røget det første hash, hvor fik et vildt grineflip på den første gang.

hash tror jeg hjalp mig, fra at være selvdestruktiv, altså 17 år og ingen venner, på et tidspunkt ville det da krakkelere.

men jeg ville så også gerne igang med noget, og jeg havde ingen hobbier ud over at tage i byen med vennerne.
så jeg begyndte at dyrke hamp planter, og jeg læste marijuanna horticulture af jorge cervantes.

så jeg fik mig en interesse ud over internettet og druk.
og jeg har lært at dyrke flere forskellige planter.
så start punktet til min agrikultur, det var hash.
så hash var med til at supplere til min hverdag.

faktisk så var hash også den eneste grund til at jeg begyndte at studere videnskab.
fordi der var mange der havde en masse argumenter om hvad hash var godt for osv.
også begyndte jeg at sætte mig ind i hvad de argumenter gik ud på.
også begyndte jeg at studere andre former for videnskab, så igen så var hashen frøet, der spirede op i
et større træ.

min objektive holdning:
jeg ser godt at hash er med til at bidrage til samfundet, jeg har faktisk lige været i holland, og den primære problemstilling i holland er prostitution, og det faktum at deres land er under havniveauet.
(jeg var ude og se digerne)
så hash kan godt administreres, så det er gavnfuldt, (men jeg må sige der er et par få ting som jeg ser som negative)

jeg har set canadas politiske modul, deres problemstilling var i starten at gødningerne i hydroponiske systemer det var med til at ødelægge deres balance i deres økosystem, alle de kemikalier man skyllede ud med vandet fra de hydroponiske systemer. men det fandt man selvfølgelig en løsning på, og det handler ikke om mere end at man bruger et filtersystem.
men canada er ikke helt uden problemer, fordi de har fået en ny narko bande, der render rundt og stjæler alle andres cannabis, osv. (jeg husker ikke bandens navn)

faktisk vil jeg sige at jeg stoler på at danmark kan håndtere at legalisere hash.
men da jeg er naturlig skeptiker vil jeg gerne se det før jeg tror på det.

desuden så tror jeg da at det vil åbne op for en masse arbejdspladser at gøre det lovligt.
der kommer liv i danmarks agricultur hvis det bliver lovligt. og flere farmere vil have muligheden at få profit på hash.

den sidste ting som ingen af jer har nævnt er at det vil åbne op for videnskaben i Danmark, lige nu er det ulovligt at studere cannabis, i laboratorier i DK.
og hvis det bliver lovliggjord så er der vel en masse vi kan lærer fra cannabis.

smugleren slutter af.

Senest rettet af TTTT 17 okt 2013 23:58, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Tjek om andre brugere deler hans IP :D

come on man, jeg skulle lige ridde den ud og se hvor længe jeg kunne holde den indtil i begyndte at sætte spørgsmålstegn hahaahhahahha

det ikke engang sjovt!

Fuldstændig enig - hader til tider det anonyme internet hvor folk spiller skide smarte.
Nå men jeg vælger ikke og spilde mere tid på dig.

Medlem

Tjek om andre brugere deler hans IP :D

come on man, jeg skulle lige ridde den ud og se hvor længe jeg kunne holde den indtil i begyndte at sætte spørgsmålstegn hahaahhahahha

det ikke engang sjovt!

Fuldstændig enig - hader til tider det anonyme internet hvor folk spiller skide smarte.
Nå men jeg vælger ikke og spilde mere tid på dig.

det må du undskylde.
men på den anden side så synes jeg at jeg fik nogen af de bedste svar fra folk, og jeg vil argumentere, at hvis folk ikke havde nogen at sætte spørgsmål ved deres teorier så ville de aldrig have gået i dybden som folk de så flot har gjord denne gang.
som sagt har jeg planlagt at
med folks tilladelse- skrive jeg dem ned i min notesblok. (de her argumenter kan bruges til en anden dag.)

men i har været utrolig tålmodige, tak skal i have.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Smugleren@ Det lyder til vi er enige, så det er vel der den er :D

-John Rooney.

Medlem

Smugleren@ Det lyder til vi er enige, så det er vel der den er :D

hvis det er i godt kan lide videnskab så fandt jeg lige den her:

http://www.youtube.com/watch?v=e5g0tnTOCwU

jeg tror hvis man viste det til en politiker, så var der ingen tvivl om hvilken side hun/han ville være på.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Socialordføreren lever i en helt anden verden, end resten af danskerne... Det er mig en gåde, hvordan han kan sige at en forsøgsordning ikke er politisk gangbar. Så handler det jo ikke længere om sundhed, men om valgresultater....

Og hvordan kan han få sig selv til at sige at hashmisbrugere ikke er udsatte og skrøbelige, men andre stofmisbrugere er... Hvad mener denne mand i virkelighede?

SÅ meget respekt for at Rindom kan holde sig i skindet og ikke grine når klovnen på skærmen taler...

Medlem

er i ikke pisse ligeglade med om det er lovligt eller ej? det holder jer jo ikke tilbage? Det eneste en legaliseringen ville hjælpe med er på det medicinske plan. Det er i hvert fald min overbevisning at selvom det blev legaliseret, så ville det stadig skabe splid i befolkningen, og den splid vil fortsat gøre nogle folk til kriminelle, og andre til selvretfærdige 'politikere' m.m.

Lovligt eller ej, så ryger jeg indtil jeg ikke gider mere, og jeg har på fornemmelsen det er det samme for jer (for så lidt vægter deres lovgivning)

Jeg er træt af at være kriminel.

Medlem

Citat:

men spørgsmålet vedvarer jo om man på nogen måder regulere bruget af hash, hvis man gør det lovligt!?
altså hvad vil du gøre hvis du tager over i apoteket, og ser prisen den er højere end din lokale pusher?
og du ikke har så mange penge tilbage!?

Hvis staten ikke matcher prisen på hash som den er den dag i dag, så vil Christiania og alle andre der pusher med hash stadig eksistere og sælge som de gjorde før, og sådan vil det se ud indtil staten sælger til en pris som andre ikke kan matche.

Og hvis de ikke matcher prisen vil min lokale pusher stadig eksistere og jeg ville kunne tage hen til ham og hente mit shit med god samvittighed.

Medlem

Citat:

men spørgsmålet vedvarer jo om man på nogen måder regulere bruget af hash, hvis man gør det lovligt!?
altså hvad vil du gøre hvis du tager over i apoteket, og ser prisen den er højere end din lokale pusher?
og du ikke har så mange penge tilbage!?

Hvis staten ikke matcher prisen på hash som den er den dag i dag, så vil Christiania og alle andre der pusher med hash stadig eksistere og sælge som de gjorde før, og sådan vil det se ud indtil staten sælger til en pris som andre ikke kan matche.

Og hvis de ikke matcher prisen vil min lokale pusher stadig eksistere og jeg ville kunne tage hen til ham og hente mit shit med god samvittighed.

vi får at se, hvis det nogensinde bliver lovligt.
indtil videre er det du siger kun teori.

jeg går ind for hash, men jeg udelukker da ikke at der kan være risikoer som jeg eller ingen andre havde forudset.

alle jeres teorier det lyder da meget klogt. men det er ikke mere end teorier.
at antage at der overhovedet ikke er nogen risici ved legalisering af hash.
det er ikke teori, det er fornægtelse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad med de mere etiske overvejelser om forbuddet:
Hvorfor accepterer vi at lovgivere kan diktere om myndige og i øvrigt mentalt stabile personer frivilligt må vælge at indtage et rusmiddel - og hvis vi accepterer dette, hvorfor accepterer vi så at selvsamme lovgivere diskriminerer blandt de tilgængelige rusmidler uden skyggen af valide medicinske argumenter (i tilfældet med hash)?

Forbuddet mod hash rammer tæt på halvdelen af befolkningen i mere eller mindre grad - så må det vel være rimeligt at konkludere det forbud er HELT ude af trit med befolkningen... Det er det frie valg man lovgiver imod - hvad giver andre ret til at bestemmer over vores frie valg (så længe det valg ikke skader andre)?

Det har jeg virkelig svært ved at forstå :roll:

Personlig ryger jeg ikke; men indtager måske et par brownies om året og de få gange skal jeg i kontakt med et miljø, som jeg absolut ikke normalt færdes i og køber desuden i blinde (jeg ville ikke opdage om jeg købte tørret hundelort eller hashlignende industriaffald før det var for sent). Dertil kommer truslen om bøder og retsligt efterspil i baghovedet - ...
På et apotek eller lignende statskontrolleret salgssted ville jeg både undgå det tvivlsomme miljø og være temmelig sikker på hvad jeg købte - samtidig ville jeg bidrage til den evigt slunke statskasse og vide jeg i ro og mag kunne beruse mig uden at bekymre mig om politirazziaer og knippelsuppe... Præcis som det gode borgerskab, når de nyder en god flaske vin - jeg forstå ikke hvorfor der er forskel :?:

Junior medlem
Brugeravatar

smugleren,
Politiet kan ikke varetage opgaver, der indebærer at tage hånd om misbrugere. Der svarer til at lade et militær opbygge demokrati, det er ca. ligeså (lidt) effektivt. Politiet er skabt for at beskytte mennesket fra andre mennesker, ikke for at beskytte mennesket fra sig selv. Det er en opgave for familien og/eller sundhedsvæsnet. At straffe mennesker, der med stor sandsynlighed har psykiske problemer, og bure dem inde eller begrave dem i bødestraffe kan aldrig være løsningen. Især ved cannabis brugere/misbrugere virker de hårde straffe urimelige, dette skaber en stor mistillid til både autoriteter og regeringen. Hvis regeringen ønsker at redde menneskeliv, så virker det en anelse paradoksalt, at føre en politik, der risikerer at ødelægge flere liv end den redder.

Bare for at tage et aktuelt eksempel, så får man en bøde på en halv månedsløn, og tre års ubetinget frakendelse af kørekortet, hvis man sidder bag rattet i en bil, og har røget en joint for en uges tid siden. Dette vil med sikkerhed ramme mennesker, der ikke har hverken misbrug eller problemer, psykisk eller socialt. De kan miste deres kørekort, og dermed måske også deres arbejde. Og hvis de så ikke havde problemer i forvejen, så får de det med garanti efter den behandling. Det er bare ét eksempel på en lovgivning, der fuldstændigt negligerer videnskabelige undersøgelser og fakta, og derfor medfører kæmpe samfundsmæssige omkostninger.

De skadevirkninger vi ser i samfundet i dag er ikke skabt af stofferne, de er skabt af lovgivningen, der er i bund i grund fører en meningsløs, uendelig krig mod den befolkning den burde beskytte.

Legalisering er ikke længere et alternativ, det er den eneste rigtige vej at gå.

Medlem

smugleren,
Politiet kan ikke varetage opgaver, der indebærer at tage hånd om misbrugere. Der svarer til at lade et militær opbygge demokrati, det er ca. ligeså (lidt) effektivt. Politiet er skabt for at beskytte mennesket fra andre mennesker, ikke for at beskytte mennesket fra sig selv. Det er en opgave for familien og/eller sundhedsvæsnet. At straffe mennesker, der med stor sandsynlighed har psykiske problemer, og bure dem inde eller begrave dem i bødestraffe kan aldrig være løsningen. Især ved cannabis brugere/misbrugere virker de hårde straffe urimelige, dette skaber en stor mistillid til både autoriteter og regeringen. Hvis regeringen ønsker at redde menneskeliv, så virker det en anelse paradoksalt, at føre en politik, der risikerer at ødelægge flere liv end den redder.

Bare for at tage et aktuelt eksempel, så får man en bøde på en halv månedsløn, og tre års ubetinget frakendelse af kørekortet, hvis man sidder bag rattet i en bil, og har røget en joint for en uges tid siden. Dette vil med sikkerhed ramme mennesker, der ikke har hverken misbrug eller problemer, psykisk eller socialt. De kan miste deres kørekort, og dermed måske også deres arbejde. Og hvis de så ikke havde problemer i forvejen, så får de det med garanti efter den behandling. Det er bare ét eksempel på en lovgivning, der fuldstændigt negligerer videnskabelige undersøgelser og fakta, og derfor medfører kæmpe samfundsmæssige omkostninger.

De skadevirkninger vi ser i samfundet i dag er ikke skabt af stofferne, de er skabt af lovgivningen, der er i bund i grund fører en meningsløs, uendelig krig mod den befolkning den burde beskytte.

Legalisering er ikke længere et alternativ, det er den eneste rigtige vej at gå.

at argumentere at folk skal køre mens de er påvirket?

at brokke dig over at regeringen har gjord noget forkert, når regeringen har stilt offentlig transport til rådighed?
den holder ikke vand.

folk som er påvirket reagere meget forskelligt, og jeg kender mange der reagere psyko langsomt.
jeg kender selvfølgelig også folk, der reagere hurtigt nok når de er påvirket.
men at politiet skal begynde at bruge resourcer på, at kunne differentiere imellem de mennesker, så kommer de til at bruge endnu flere penge. blodprøver koster kassen.

ikke nok med det, men hvis en politimand lader en mand gå, der er påvirket i forvejen.
så ved de ikke om manden tænder en ny joint, det er ikke alle sammen der kan styre sit forbrug!
derfor er det noget lort at argumentere for at folk skal kunne køre bil påvirket.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

at argumentere at folk skal køre mens de er påvirket?

at brokke dig over at regeringen har gjord noget forkert, når regeringen har stilt offentlig transport til rådighed?
den holder ikke vand.

folk som er påvirket reagere meget forskelligt, og jeg kender mange der reagere psyko langsomt.
jeg kender selvfølgelig også folk, der reagere hurtigt nok når de er påvirket.
men at politiet skal begynde at bruge resourcer på, at kunne differentiere imellem de mennesker, så kommer de til at bruge endnu flere penge. blodprøver koster kassen.

ikke nok med det, men hvis en politimand lader en mand gå, der er påvirket i forvejen.
så ved de ikke om manden tænder en ny joint, det er ikke alle sammen der kan styre sit forbrug!
derfor er det noget lort at argumentere for at folk skal kunne køre bil påvirket.

Der er ingen her der argumenterer for at folk skal køre mens de er påvirkede. Det er et ubestrideligt faktum at man sagtens kan have målbare mængder af THC og metabolitter i blodet, uden at man er påvirket af det. Hvis jeg røg en joint i forgårs, kan jeg godt køre bil på forsvarlig vis i dag, på trods af at man måske stadig kan måle det i mit blod. Når du ikke skelner mellem den slags nuancer, er det svært at tage dig alvorligt.

Medlem

Citat:
Der er ingen her der argumenterer for at folk skal køre mens de er påvirkede. Det er et ubestrideligt faktum at man sagtens kan have målbare mængder af THC og metabolitter i blodet, uden at man er påvirket af det. Hvis jeg røg en joint i forgårs, kan jeg godt køre bil på forsvarlig vis i dag, på trods af at man måske stadig kan måle det i mit blod. Når du ikke skelner mellem den slags nuancer, er det svært at tage dig alvorligt.

så kommer vi til et spørgsmål om definition, hvornår går den hårdfine grænse fra upåvirket til påvirket!?

jeg siger da ikke at det er en god ting, at folk får bøder for noget så trivielt som tre dage gammelt, hash i blodet.
men jeg synes bare at mange mennesker sidder bare og brokker sig uden at gøre noget.
hvis ikke en med bare lidt forstand sætter sig op på podiet og skaber debat med de helt store.
politikerne,journalisterne osv
så sker der da ingenting, og i våger på at komme med undskyldninger såsom at i ingen rettigheder har, og bla bla bla.
i såvel som jeg og de politikere der sidder helt i toppen, er mennesker, og kan skabe lige så meget ravage som enhver anden kan.
så i stedet for at klynke, så kom dog til konklusion, og find en fortaler for jeres sag.
og ikke bare en, jeg ved godt der er nogen ansigter derude, som allerede har talt op.
men jo flere jo bedre.
jeg synes at alle de her emner er ret så uddebateret, vi har været igennem dem 1000 gange nu.
vi kender alle hjørner og smutveje i emnet om hash, og dets legalisering.

hvis jeg skulle arrangere det her lort så havde jeg fortalt jer alle sammen, I skriver alle sammen en fucking mail/pressemeddelelse
til ÈN avis, her er mailen: (jeg leder efter mail NU!) og emnet skal være om legalisering om hash.
alle af jer skriver hver især jeres argumenter om hash
min psykologi:
hvis alle folk gør det, på en gang så kommer der ihvertfald fokus på lortet.

så det knald eller fald.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

smugleren: Hvem siger at vi ikke allerede har lavet en masse ravage? Det ved jeg at mange her har, på mange forskellige måder. Vi laver jo også andet end at skrive herinde.

Medlem

smugleren: Hvem siger at vi ikke allerede har lavet en masse ravage? Det ved jeg at mange her har, på mange forskellige måder. Vi laver jo også andet end at skrive herinde.

lav lige så meget ravage som helle thorning smidt har, på din egen måde.
du har muligheden for at udtrykke dig, skab verdenen du lever i.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]