Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 18:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Som jeg forstår det, er svampesporer som stammer fra psilocybin svampe ulovlige. Men jeg forstår også at der er folk som anvender sporene til mikroskopisk observeringer eller sådan noget.
Mit spørgsmål lyder lidt på, kan man få tilladelse, (eller er det allerede lovligt hvis man skriver at de kun må anvendes til det bestemte formål, og IKKE dyrkning eks.) til at sælge svampesporer fra psilocybinholdige svampe.

Jeg går lidt med en drøm om at starte en online shop med salg, ikke kun af overnævnte slags sporer, men såvel gourmet og alverdens andre sporer. Og der ville det altså helt sikkert være et stort plus hvis jeg havde et bredt sortiment.

Findes der nogle smutveje eller omveje, så man kan navigere sig forbi ulovligheds barrikaden?

Venlig hilsen
Tobias.

Stodder
Brugeravatar

C.Koh.Samui skrev:
Findes der nogle smutveje eller omveje, så man kan navigere sig forbi ulovligheds barrikaden?

Nej, jeg kan ikke se at du på noget måde kan slippe afsted med lovligt at sælge sporer fra psilocybin-producerende svampe i Danmark.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg ville også umiddelbart sige at der ikke lige findes et smuthul, meeeeeen for lige at citere yeti i en anden tråd;

Der står faktisk at hvis ikke sporerne er af de nævnte typer (cubensis eller semilanceata), så skal de indeholde psilocybin eller psilocin for at være ulovlige. Og det gør sporer ikke.

Om den holder i retten er en anden sag.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Jeg ville også umiddelbart sige at der ikke lige findes et smuthul, meeeeeen for lige at citere yeti i en anden tråd;

Der står faktisk at hvis ikke sporerne er af de nævnte typer (cubensis eller semilanceata), så skal de indeholde psilocybin eller psilocin for at være ulovlige. Og det gør sporer ikke.

Om den holder i retten er en anden sag.

Ja den har jeg også læst, har købt både growkits og sporer til Cubensis svampe i en etableret butik. De solgte ikke længere san pedro frø fordi det var blevet ulovligt, så måske det godt kan lade sig gøre. Held og lykke med projektet.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Junior medlem
Brugeravatar

Hej allesammen. Tak for jeres kommentarer. Den med at de ikke sporene skal indeholde psilocybin/psilocin for at være ulovlige, havde jeg ikke lige hørt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg vil ikke anbefale det, medmindre man har lyst til en længere retssag som man nok alligevel taber. At loven er formuleret kluntet betyder ikke at de ikke dømmer efter det der var hensigten med loven. Eller, det tror jeg... Kunne da være interessant at få det afprøvet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]