Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 16:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej psylle elskere..: D
Jeg har fundet et godt spot, og vi har samlet godt og vel 80-100g svampe i det hele (tørret)
Men vil høre om i ved hvor hurtigt de vokser op? Har været deroppe 3 gange og der har været proppet hver gang.
Kommer de op på en enkelt nat med godt med regn osv? Eller hvor lang tid tager det ca?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under havets overflade
Mine erfaringer siger mig, at man sagtens kan plukke flere dage i træk uden problemer. Frugtlegemerne er oppe i 3-4 dage inden de dør, så hvis man tager ud dagen efter, vil der altid være nogle man har overset, eller nye der er kommet op. :D

"The mescalin taker sees no reason for doing anything in particular and finds most of the causes for which, at ordinary times, he was prepared to act and suffer, profoundly uninteresting. He can't be bothered with them, for the good reason that he has better things to think about." - Aldous Huxley

Junior medlem

Har kigget ude i dyrehaven og fandt kun en enkel som var gammel, men kan det ikke være fordi der har været så tørt hele sommeren ??

Medlem
Brugeravatar

^Vil ikke mene dyrehaven er det bedste sted at kigge efter SN

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Der er hvertfald også mange andre, der kigger der, og min erfaring siger mig, at det er SÅ meget federe med "sin egen" mark, hvor ingen andre plukker... Så ud på ekspedition, der er masser af nye og urørte marker derude :)

Til trådstarter: Pas på, at du ikke kommer til at overplukke din mark og giv den lidt ro engang i mellem, også selvom det betyder en mindre høst. Jeg har hvertfald set en del marker gå nedenom og hjem, fordi de er blevet voldplukket af for mange mennesker. Bevares, de skal nok komme igen i et vist omfang, hvis den får et par års hvile, men det er bare langt federe at kunne plukke nogle hvert år. Og med så nice en mark som den du har fundet, så burde du være dækket ind med svamp for denne sæson...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

^This. Ikke overplukke pls. Det er så småt sket med mit gamle spot.. >:- (

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Junior medlem

vrøvl en mark kan ikke overplukkes kommer det samme sted hver dag og har gjort det hver dag. Fra første september og frem til snefald
I mange år ( er 60 år ) de skyder op især efter første nattefrost
Svampe formere sig via sporre og det sker under jorden.
Gode steder at samle:
Komarker fåre marker golfbaner. Alle steder der gødes
På gamle komarker kan findes svampe på 1 gram eller mere altså når de er tørret

Dedikeret medlem

Vi har ellers myrdet et par marker ved at vold plukke dem - vel og mærket marker som gav 0,5-1,5 kg tørret om året og nu skal man være glad hvis man finder 5 svampe :(
Om det så skyldes andre omstændigheder - temperatur/nedbør og lignende vides ikke.
Overvejede om bonden var blevet træt af os og havde sprøjtet marken med svampe dræber eller noget, men så skulle han have gjordt det fra fly eller med håndkræft for der var ingen traktor spor.

Junior medlem

I dette regnvejr er
Der ikke rigtigt noget at komme efter men vent til nattefrosten så skal du bare se
Du kan ikke sprøjte eller plukke en mark død for svampe. En svamp kan ikke former sig når den først er kommet op svampe formere sig stadig via sporre og selv om du tager roden med. Har det ingen betydning for næste svamp

Prøv evt politikkens svampebog

Junior medlem

Hvis nogen her er fra kolding så er jeres golfbane et super sted at samle og i får hjælp af golfspillerne

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Steno: Svampe formerer sig via sporer, ja, men det foregår altså over jorden når sporerne bliver frigivet fra lamellerne. Og hvad angår overplukning, så kender jeg til flere førhen gode marker, der ikke giver noget mere eller hvertfald et meget begrænset udbytte, selvom de back in the days gav et ret fornuftigt udbytte.

Junior medlem

Geografisk sted: Kolding 6000 Danmark
Yo. Jeg bor i Kolding og kunne godt tænke mig at blive fååååcked up på shrooms. Men jeg mangler erfaring! D: jeg har været ude og lede efter SN på golfbanen men fandt ikk noget... Ved godt højsæsonen er sep-nov, men tænkte at december måske kunne gå?? xD
Tager jeg helt fejl? Er jeg bare en noob, der ikk kan finde ud af at lede? Er der mon nogen der gror svampe her i Kolding?? O_o
Jeg sætter meget pris på det super venlige samfund på Psychedelia og omkring svampekulturen generelt. På forhånd tak! :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
1) Sæsonene er over - Måske er du heldig at finde nogle enkelte endnu, men det burde ikke være nok
2) Der er sikkert nogle som gror svampe i Kolding, men Psychedelia er ikke til anskaffelse af stoffer..

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Yo. Jeg bor i Kolding og kunne godt tænke mig at blive fååååcked up på shrooms. Men jeg mangler erfaring!

Hahahaaha! Tror du skal læse lidt før du hopper ud i det her projekt :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]