Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 11:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror det er fra http://www.amazon.com/Artificial-Paradi ... 0806514833
Men jeg så det i den her: http://www.amazon.com/Writing-Drugs-Sad ... 0312278748

(Baudelaire 1860).

Junior medlem

Geografisk sted: Langt ude
Dag syv

I nat kom drømmene tilbage :-). Meget cool egentlig. Skægt, at jeg i så mange år har røget mig skæv for at få psykedeliske oplevelser, når jeg er "vågen", mens det tilsyneladende slukker for dem, jeg skulle have haft i søvne. Flippet drøm: jeg hostede en slimklump op (rygerdrøm), der viste sig at være vævsklump på størrelse (og have en pudsig lighed) med et godt fedtmarmoreret stykke oksebryst, som jeg skyllede ud i toilettet. Jeg kender en psykoklog. Det vil han kunne få en del ud af...

Tranebærsaft smager godt! :-)

Hvem? Mig? Nej!

Junior medlem

Dag 11

Jeg hænger stadig ved :-). Søvn er et tema - det er sådan on/off en times tid eller halvanden ad gangen og så vågen en halv. Og jeg kamp-sveder stadig om natten.

Det er som om dynen om hjernen er på retur, men jeg er træt - både sådan fysisk og søvnig-agtig, men også mentalt. Jeg har en masse arbejde, jeg ikke rigtig har energi til at tage mig af, og det er lidt uheldigt, når man er selvstændig - please advice...

Jeg begynder også på sådan en smådeprim måde at blive opmærksom på, hvad jeg stikker af fra, når jeg ryger. Og det kommer jo så efter mig. Problemer/udfordringer i parforhold og sådan ser pludselig ret voldsomme ud, og jeg er sgu' oprigtigt bekymret for, at jeg kommer til at gøre noget ved det på den lidt ufede ikke-parforholdsagtige måde. Omvendt er jeg også bange for, at det faktisk er en rygepause-induceret smådepression, jeg oplever, og det skal ikke break up the not-quite-so-happy home. Jeg ser tiden an, mens jeg skriver mig op til en lejlighed :-).

Intellektet er på vej til vågne op. Har bestilt og modtaget lidt læsning om "The philosophy of cynicism" fra universitetsbiblioteket, og prøver at holde mig vågen igennem den. Filosofien er spændende, men bogen er fa'me kedelig...

Jeg tænker at trætheden hænger sammen med mit energi-indtag, og appetitten spiller ikke rigtig endnu. Det bliver til 1 1/2 måltid om dagen (ikke store portioner), og det giver ikke helt det antal kalorier, jeg ellers fik. Men måske jeg skulle bruge de allerede nu sparede 300-400 kroner på forloren skildpadde, og se om det virker at vælte sig i klamme slam-ting, jeg egentlig godt kan lide...

Jeg er ikke så god til at tage mig af barbering og den slags, men jeg gør mig umage for at komme ud og cykle eller gå en tur ned til vandet (bor 200 meter fra det) hver dag og få lidt lys og luft. Det gør mig lidt klarere og også lidt mildere stemt overfor tilværelsen.

Det er fristende at tage et ekstra glas rødvin eller på anden måde skrue op for alkohol-indtaget (jeg er på ingen måde gået på vandvognen), og den er også smuttet et par gange. Det forekommer dog selvregulerende, da jeg virkelig ikke gider at have tømmermænd. Men det ser ud til, at der skal passes lidt på dér - lasternes sum er konstant :-). Og mens vi er ved det: sex... Still having it, men qua de ovenfor anførte temaer i privaten forekommer det at være sådan lidt so-so, og det er ikke mig, der starter...

Lige nu savner jeg faktisk hverken at ryge eller være skæv. Savner ikke hjertebanken, angst og irritation over egen manglende evne til at holde sig fra joints. Men jeg savner mig lidt...

Hvem? Mig? Nej!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Hold ved! Du er meget snart ude over det værste, svedeturene og den manglende søvn. Når først det værste er overstået har jeg erfaret at appetitten og sexlysten kommer tilbage flerfoldigt! Pris dig lykkelig over at du i det mindste har en til at stille den for dig! :D Energien skulle også gerne komme lidt op når du kan begynde at spise bedre. Mht. depressionen så er der sgu ikke rigtig det store at gøre i den henseende, livet går op og ned, det glemmer man bare let når man har dynen om hovedet ;) Husk at fokuser på at dit humør blot er en midlertidig tilstand der konstant forandres, du kan sågar selv til dels være herre over det ved at foretage dig ting som gør dig glad, en hobby, musik, motion, måske forloren skilpadde? :D Held og lykke med stoppet, har selv været der MANGE gange, så jeg føler med dig ;)

Junior medlem

Hold ved! Du er meget snart ude over det værste, svedeturene og den manglende søvn. Når først det værste er overstået har jeg erfaret at appetitten og sexlysten kommer tilbage flerfoldigt! Pris dig lykkelig over at du i det mindste har en til at stille den for dig! :D Energien skulle også gerne komme lidt op når du kan begynde at spise bedre. Mht. depressionen så er der sgu ikke rigtig det store at gøre i den henseende, livet går op og ned, det glemmer man bare let når man har dynen om hovedet ;) Husk at fokuser på at dit humør blot er en midlertidig tilstand der konstant forandres, du kan sågar selv til dels være herre over det ved at foretage dig ting som gør dig glad, en hobby, musik, motion, måske forloren skilpadde? :D Held og lykke med stoppet, har selv været der MANGE gange, så jeg føler med dig ;)

Gotta love you guys... Hangin' in there og går på svampejagt...

Hvem? Mig? Nej!

Junior medlem

15 dage. Yeah!

Begynder at være gladere for at holde pause, end jeg er ked af effekterne. Sveder stadig om natten og søvnen er so-so, men begynder tænke, at det måske var en af de ting, jeg selvmedicinerede. Anyways: det virker som om, det går bedre.

Jeg drikker for meget. I går næsten en hel flaske Barolo, et par bajere og to-tre heftige rom-te... Men jeg tænker, det er noget med, at jeg er lidt presset på noget deadline for tiden. Til gengæld kan jeg skrive, når jeg er halvfuld - det går ikke så godt, når jeg ryger (det er i hvert fald ikke så anvendeligt, det jeg får skrevet). Det har så betydet tømmermænd og lav produktivitet i dag - så kan jeg lære det.

Drømme er der masser af, og det faktisk ret fedt. Det er ikke allesammen fabelagtig-dejlige drømme, men det er fedt, at de er der - og sådan destruktive mareridt, har der ikke været nogen af.

Jeg har løbende stor lyst til at tage en joint og en stener, men det er ikke værre end som så. Jeg har tre-fire gram liggende, og jeg har ikke svært ved at lade dem ligge. Jeg vil dog ikke nægte, at jeg glæder mig, til jeg ikke holder pause mere...

Nu overvejer jeg så at prøve svampe for lige at få hilst på stemmerne i mit hovede...

Hvem? Mig? Nej!

Dedikeret medlem

"Jeg har tre-fire gram liggende, og jeg har ikke svært ved at lade dem ligge."

Det er sådan det skal være, når man tager kontrollen over sit liv tilbage.

Junior medlem

Dagen før tre uger (and don't worry).

Tak FSO. Den slags hjælper.

I dag er jeg blevet enig (eller...????) med indtil-i-dag-kæreste om at splitte the-not-quite-so-happy-home. Det er der pros and cons til i forhold til rygepausen. Pro er, at det måske var det medicinen hjalp mod, og nu er sygdommen så væk. Cons er, at det vist nok hjalp.

I morgen er jeg nødt til at være fit to work and fit to drive, så det giver sig selv. Resten af ugen er også busy-busy.

Låner en buddys lejlighed på vestegnen og påtænker at gå til den på gammeldags alkohol og måske et par baner. Og så måske købe en pakke smøger til rygetrangen?

Hvem? Mig? Nej!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
er også selv på min........ nr 10 dag nu ? tror jeg... 9 eller 10. jeg var vist lige begyndt at ryge lidt for meget igen :(
jeg har fundet ud af hvornår jeg falder i et misbrug, det er den klassiske men jeg har bare aldrig rigtig taget det advorligt, men jeg skal IKKE ryge hvis jeg har nogen former for problemer og slet ikke følelsesmæssige problemer, det låser mig og pludselig kan jeg ikke undvære røgen fordi det er "tryghed" og "glade tider" i mit hoved der kan få mig til at fokusere på andre ting. mit liv bliver virkelig et helved når jeg har røget hver dag i en måned. jeg bliver bogstaveligt talt psykisk syg af det. og jeg troede aldrig nogensinde at jeg skulle havne i et misbrug igen, men denne gang lærte jeg trods alt hvorfor jeg faldt i og nu ved jeg hvordan jeg skal undgå det i fremtiden.

samtidig droppede jeg også smøgerne og sodavanen og slikket som jeg også misbrugte - det har satme været hårdt.
men jeg har aldrig haft det så godt som nu, og så hjalp det også at blive forelsket - det gav et skub i den rigtige retning og viljestyrken til at stoppe - især fordi hun ikke lige er sådan en der ryger (noget som helst) hun er helt sikkert sundt selskab for mig.

jeg syntes egentlig at de værste abstinenser var væk på 4 dagen og der kunne jeg igen spise og sove normalt.
det er fandme fedt at være tilbage :D

held og lykke til alle jer andre der holder jer røgfri ! det stærkt !!!!

Moderator
Brugeravatar

Godt at se i holder ved...!! :) Jeg kører også selv stilen på noget der ligner 3. måned nu... Mit sukker og smøg forbrug derimod har jeg stadig svært ved at holde nede, men det er ikke nogen nyhed... Tror til gengæld ikke at jeg har acceleret forbruget sønderligt siden jeg stoppede med cannabis... Næste skridt bliver at skære ned for smøger og op for den satans motion, har brug for at blive fit igen, for min egen skyld... Ja sukkeret kunne jeg jo sikkert også ligeså godt tage i samme omnbæring der, de har det jo med at påvirke hinanden de 3... Fokus er dog stadig mest på cannabis, én afhængighed ad gangen, hehe...

Junior medlem

Og i dag er det så tre uger for mig. Stadig ikke nok til, at jeg er holdt op med at tælle, men jeg savner det faktisk ikke.

Viridis har fat i noget. Ikke ryge for at dæmpe følelser, men for at forstærke. Og så er det jo ikke så fedt, hvis følelserne er nederen. Og hvis du er forelsket i en ikke-ryger, så er der kun den hårde måde. Medmindre du som jeg i mit tidligere forhold vil ende med at stå og ryge i smug på altanen, når dit livs lys er gået i seng blot for at komme ind med opogstådreng og en løgnehistorie. Ikke cool - og det bliver opdaget, straffet og husket. Det var - for the record - vist omkring 50% af årsagen til, at vi splittede dengang - og vi har en datter sammen.

Anyways. Er rimelig nederen over at sidde i udkantsdanmark alene. Glæder mig til at komme hjem til byen. Nogen, der kender nogen med en lejlighed?

Det fede

Hvem? Mig? Nej!

Junior medlem

Godt at se i holder ved...!! :) Jeg kører også selv stilen på noget der ligner 3. måned nu... Mit sukker og smøg forbrug derimod har jeg stadig svært ved at holde nede, men det er ikke nogen nyhed... Tror til gengæld ikke at jeg har acceleret forbruget sønderligt siden jeg stoppede med cannabis... Næste skridt bliver at skære ned for smøger og op for den satans motion, har brug for at blive fit igen, for min egen skyld... Ja sukkeret kunne jeg jo sikkert også ligeså godt tage i samme omnbæring der, de har det jo med at påvirke hinanden de 3... Fokus er dog stadig mest på cannabis, én afhængighed ad gangen, hehe...

Bare ud af nysgerrighed: no drugs at all? Eller?

Hvem? Mig? Nej!

Moderator
Brugeravatar

okke jo, bajere i hvert fald en gang i ugen ca., smøger hver dag, et trip om måneden, stimulanser til fester indimellem... Bare ikke noget røg, skal jeg først have under kontrol :)

Junior medlem

Hmmm.... Nå... Det var så det... Eller...

Røg én joint lørdag aften og nok en søndag inden sengetid. Den lørdag, gjorde det fint :-). Den søndag var ikke nødvendig. Springer den i aften over. Det ved jeg nemlig godt, jeg kan...

Hvem? Mig? Nej!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fuck det, op på hesten igen! :)

Moderator
Brugeravatar

^what he said! Næste gang du falder i, falder du kun i en enkelt gang, fordi du lærte at nr. 2 var unødvendig ;)

Junior medlem

Htmm... Hvis I siger det :-). Havde egentlig ellers planlagt for en pind fredag eller lørdag aften. Men jeg vil prøve at stå over. Det er jo ikke nødvendigt...

Hvem? Mig? Nej!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Selvom du nu er så langt, som du er - kan den bog som Hodja anbefaler, stadigvæk virkelig også anbefales herfra - http://bog.nu/titler/ud-af-hashmisbrug- ... n-ericsson

...har den stående på hylden et sted, så hvis du er tæt på Århus, må du godt låne den - den er ret let og hurtigt læst og kan være en fantastisk øjeåbner!

Junior medlem

Selvom du nu er så langt, som du er - kan den bog som Hodja anbefaler, stadigvæk virkelig også anbefales herfra - http://bog.nu/titler/ud-af-hashmisbrug- ... n-ericsson

...har den stående på hylden et sted, så hvis du er tæt på Århus, må du godt låne den - den er ret let og hurtigt læst og kan være en fantastisk øjeåbner!

Er temmelig langt fra Aarhus (hedder det ikke det i dag?). Men mon ikke et bibliotek på Vestegnen kan klare den? Der er jo kunder nok til den...

Jeg kigger lige lidt efter den, tak.

Hvem? Mig? Nej!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
I "HopIFjordeNLand" hedder det for evigt og altid Århus med Å :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]