Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 12:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

:offtopic:
Hmmm, undre mig lidt, nu når i snakker om tørvægt, og vådvægt, og bare at spise dem uden at de er tørrede, giver det en anden effekt? bliver det vildere? mindre vildt? er de bare nemmere at få ned når de er våde? er de sværere at få ned når de er våde, så det bliver nemmere at undgå at spise for mange, når man er "nybegynder" til svampe?

Forstå mig ret med nybegynder, enten førstegangs spiser, eller man kun har prøvet det få gange.

Beklager jeg lige snuppede tråden hurtigt :) :peace:

Hvis man spiser dem friske så indeholder de stadig psilocin. Det giver et lille ekstra spark.
Du kan sagtens æde alt for mange SN. Ingen problem. Det er derfor de fleste herinde vil anbefale at du skaffer en vægt og vejer svampene op inden du indtager dem.

Ah, okay :)
Tænkte nu mere på, hvis de våde har en mere vulgær smag (kan ikke udtale mig om smagen, har ikke prøvet svampe endnu), så de var sværere at spise iforhold til, at jeg personligt, har sværere ved at spise noget jeg ikke kan lide, så man måske stopper lidt før, inden man spiser for mange, hvor man måske ikke ville have stoppet, hvis de ikke smagte så slemt når de var tørrede

Junior medlem

Min første tur for et par uger siden var på 2g tørret SN. De lugter forfærdeligt, men efter at have trukket i et glas frisk presset appelsin juice kunne jeg overhovedet ikke smage dem.

Det var en perfekt første gangs oplevelse som nåede ud på noget der mindede om shroomery's level 4.

Da oplevelsen var ved at peake efter mønstre, ting der bevægede sig osv lagde jeg mig ned, med bind for øjnene og lod trippet køre ud.
Det var enormt lærerigt og fandt ud af en masse ifht. mig selv og min barndom. Ting som jeg kan bruge ifht. min egen søn.

Trip er rapport er på vej... ved at blive godkendt af admin.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Velkommen til Psychedelia! Rigtig godt 1. indlæg! Jeg glæder mig til at læse din rapport. :)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem

Mht. frisk vs. tørret svamp synes jeg forskellen er ret stor. Har spist Cubensis og Cyanescens både som tørret og som frisk, og foretrækker helt klart frisk fremfor tørret. Virkningen indtræder MEGET hurtigere, meget mere visuelt og mindre maverumlen, til dem der døjer med det.
Desuden synes jeg de er nemmere at få ned som friske, men det er nok en smagssag.

Har stadig til gode at prøve frisk Spids Nøgenhat.

Junior medlem

Velkommen til Psychedelia! Rigtig godt 1. indlæg! Jeg glæder mig til at læse din rapport. :)

Den afventer stadig :) I mellemtiden kan du se et sammendrag som video:

Senest rettet af SNerGodthehe 09 nov 2013 14:18, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
super fed video!!! jeg glæder mig virkeligt meget til at læse din rapport! super at se dig have en tydeligvis fed og lærerig første gang! glæder mig til en dag at lege med de danske syller

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Ja, jeg synes sgu du har gjort dig et rigtig godt stykke arbejde. Du gjorde alting fuldstændig efter bogen. Jeg synes det er modigt med 2g på første tur, men du har jo tydeligvis styr på det! ;)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

hehe... tror også kæresten fik lidt spat til sidst med alt det tid jeg brugte på at læse og læse og se stenede foredrag med McKenna.

Er allerede hooked på at næste tur skal skydes ud i ego-død, men mangler lige de sidste input til hvordan man kommer derud og ikke mindst, hvordan tiden umiddelbart efter administreres bedst for at få mest ud af det. Regner med at køre en 4-5g Cubensis og så 1g SN. Det burde fjerne ethvert håb for ego'et om at holde fast haha :D

Men ifht. denne tråd... så tror jeg sgu jeg ville anbefale at man tog en god tur første gang... altså, forbereder sig med at læse og prøve at forstå hvordan det er (kan man overhovedet ikke xD), og så oparbejde noget mentalt overskud som kan holde de dårlige ting på afstand.

Jeg brugte min morgen på dagen på at skrive undskyld til eks-kærester for ikke at have været bedre osv (lang historie... produkt af ens opvækst), fortælle min forældre jeg elskede dem, var ked af alt det lort jeg havde lavet i sin tid og at jeg tilgav dem de ting der havde gjort mig ked af det.
McKenna nævner på et tidspunkt at han i tiden op til et trip kommer af med de ting der ligger over roder ved at tænke meget på dem... få dem tænkt færdig. Når du har adresseret tingene, så burde de ikke komme op undervejs i trippet.

En anden ting jeg lurer på... hvis man endelig skal ud og bruge det til noget, så er det lige som om der et ingenmandsland mellem level 4 og 5. Stedet hvor du får så meget at du kan komme ud og blive chokeret, men ikke længere end at ego'et kan holde fast. Det ser jeg som et problem hvis du ikke kan give slip selv. Så hellere tage en smule for meget og have en sitter til rådighed til at snakke dig ned.

Det er dog bare et gæt... har jo ikke prøvet det endnu hehe.

Så hvis du vil arbejde med dig selv, 2-2.5g tørret SN og hvis du vil hele vejen så 3.5g? Dette sagt uden at tage det mindste hensyn til tolerance osv.

Medlem

årh, det var helt dejligt at se. Godt at høre, du har fået løst op i nogle ting! Tak for den video

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Rigitg flot video, SNerGodthehe!

Hvor er det dejligt at se, hvor godt du har forberedt dig på den magiske tur.
Du virker som et ærligt og ikke mindst behageligt menneske, der forstår at bruge svampene korrekt. Det er ret vildt, du har fået så stor indsigt på dit første trip.
Jeg glæder mig bestemt også til rapporten, selvom videoen fungerer som en fin rapport.

Medlem
Brugeravatar

nu skal i huske på at differentiere mellem våd vægt og tør vægt.

10- 15 gram våd vægt som nybegynder?
det kan kun blive sjovt.

hvad snakker du om?

Siger jeg sgu også.! Og vil tilføje at de varierer meget i værdi/styrke hver enkelt stk :mrgreen:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

nu skal i huske på at differentiere mellem våd vægt og tør vægt.

10- 15 gram våd vægt som nybegynder?
det kan kun blive sjovt.

hvad snakker du om?

Siger jeg sgu også.! Og vil tilføje at de varierer meget i værdi/styrke hver enkelt stk :mrgreen:

Skal vi ikke bare blive enige om, at begge ting er lige korrekte :D

20 stk svampe indeholder gennemsnitligt 6,7 mg psilocybin.

Sandsynligheden for psilocybinindholdet i 20 svampe :
Ligger mellem 4,6mg og 8,8mg : 75 %
Ligger mellem 5 mg og 8,5 mg : 66 %
Ligger over 10 mg : 3,5 %
Ligger over 15 mg : 0,00027 % (1 gang pr. 4 tusinde)
Ligger over 20 mg : 1,6•10-13

http://www.stenlarris.dk/HALU/GAUSS.HTM

Det bedste man kan gøre for at ramme den samme dosis pr gram hver gang, er vel at knuse/blende sine tørrede svampe og blande dem sammen i ét stort miks. På den måde vil 1g knuste svampe indeholde den eksakt samme mængde psilocybin, som resten af mikset.
Hvis man nu har samlet 1000 svampe og ønsker indeholdet pr/g skal være ens, så må ovenstående være den bedste metode. Samtidig er det nemt at øge eller sænke sin dosering med en lang større præcision næste gang, man skal trippe.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

til dem, der har lyst til at læse SNerGodthehe's rapport:

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=54&t=46508

Junior medlem

Undskyld men kan det virkeligt passe at.
20 stk svampe indeholder gennemsnitligt 6,7 mg psilocybin.

Sandsynligheden for psilocybinindholdet i 20 svampe :
Ligger mellem 4,6mg og 8,8mg : 75 %
Ligger mellem 5 mg og 8,5 mg : 66 %
Ligger over 10 mg : 3,5 %
Ligger over 15 mg : 0,00027 % (1 gang pr. 4 tusinde)
Ligger over 20 mg : 1,6•10-13

Der findes meget store Sn og små,som regel er der forskel fra mark til mark-

Har lige fundet 700 mini ala knappenåle. Her røg antallet per gram tørret op 40+. Min erfaringen er at man ikke kan regne i styks kun gram. måske har jeg misset nået?
læser lige op på Sten Larris regnestykke!
syntes ikke rigtigt at jeg helt kan se pointen ud fra de tal. Er de kun taget fra en mark eller er de samlet i hele Norge?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så vidt jeg husker, skriver Larris, at små svampe procentmæssigt indeholder mere psilocybin end de store svampe gør.
Derfor kan det f.eks. i dit tilfælde være, at 40+ svampe kun vejer 1g i tørret vægt, men indeholder en større mængde psilocybin, end 15-20 svampe (der ligeledes tilsammen vejer 1g i tørret vægt) gør.

Du kan samtidig finde to lige store/tunge svampe, som hver indeholder forskellige mængder af psilocybin.
Derfor ved man ganske usikkert, hvor meget psilocybin 1g SN indeholder på samme måde, som man ikke ved, hvad psilocybinindholdet er, når svampene indtages efter antal.

Det som folk, der indtager svampene efter antal, gør, er at indtage svampene i varierede størrelser - dette både når de er friske og tørre.

Måske er det en ide, at du tørrer dine svampe og knuser/blender dem så godt du nu kan?
Når du nu har 700stk svampe i forskellige størrelser, har du nok svampe til mange tripture! Det er derfor oplagt at blende hele baduljen sammen og opveje doseringen hver gang, du samler dig mod til et eventyr. På den måde vil du nemmere kunne finde den gennemsnitlige styrke på 1g og dosere dine kommende trips herefter.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]