Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 maj 2025 10:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg har tidligere haft nogle lækre trip på hash cookies, menb det smager ærligt talt forfærdeligt. Og så var det det slog mig: hvorfor bruge urten kager? Jeg mener når man indtager tjald oralt blander det altid bare med nogetman syntes er nice, uden tanke for hvad der ville gå godt sammen. Tænk hvis chili var psykedelisk, så ville man jo heller ikke bare blande det i kager og kakao vel. Jeg syntes tjald smagersådan lidt af gran/rosmarin, ville det så ikke være oplagt at blande det med lammekød eller noget?
Det er på tide at tænke uden for boksen gutter :) har i nogen ideer.
Det samme gælder vel for meskalin, der må vel forfanden være noget der akkompagnere smagen godt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
balle skrev:
Jeg har tidligere haft nogle lækre trip på hash cookies, menb det smager ærligt talt forfærdeligt. Og så var det det slog mig: hvorfor bruge urten kager? Jeg mener når man indtager tjald oralt blander det altid bare med nogetman syntes er nice, uden tanke for hvad der ville gå godt sammen. Tænk hvis chili var psykedelisk, så ville man jo heller ikke bare blande det i kager og kakao vel. Jeg syntes tjald smagersådan lidt af gran/rosmarin, ville det så ikke være oplagt at blande det med lammekød eller noget?
Det samme gælder vel for meskalin, der må vel forfanden være noget der akkompagnere smagen godt.

Du har da helt ret, og hvis der var en nem metode til at stege en flæskesteg i mikroen på 5 min så ville jeg sikkert bruge den ;)

Flæskesteg marineret med olie af den psykoaktive slags er sku bare sagen til jul. Og så et fint bud på toppen. Mums

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Xpert skrev:
balle skrev:

Du har da helt ret, og hvis der var en nem metode til at stege en flæskesteg i mikroen på 5 min så ville jeg sikkert bruge den ;)

Flæskesteg marineret med olie af den psykoaktive slags er sku bare sagen til jul. Og så et fint bud på toppen. Mums

Tag da lige mandens indlæg seriøst :lol:

Hehe - havde en lignende tanke forleden. Min idé går ikke ud på at bruge urten til smag i noget men i stedet bare lave hash-sovs! Skal nok være en kraftig sov a la whiskey eller rødvins sovs, men tror faktisk godt det kunne blive godt - og hvis man slikker tallerkenen ren er det sgu ikke spild! :D

Titel:
Dedikeret medlem

Han tager vel indlægget seriøst, jeg ser det mere som en måde at forklare at man ikke altid gider at lave lam for at blive skæv. Det er vel grunden til guldkakao og joints er lavet - det andet tager bare for lang tid.

Men cannabis kan jo blandes med nærmest alt, så er det vel bare at bestemme sig for hvad man mener smager bedst.

Titel:
Medlem

det med sovs lyder sgu da både nemt og har potentiale for at please smagsløgene!

Junior medlem

Xpert skrev:
balle skrev:

Tag da lige mandens indlæg seriøst :lol:

Hehe - havde en lignende tanke forleden. Min idé går ikke ud på at bruge urten til smag i noget men i stedet bare lave hash-sovs! Skal nok være en kraftig sov a la whiskey eller rødvins sovs, men tror faktisk godt det kunne blive godt - og hvis man slikker tallerkenen ren er det sgu ikke spild! :D

Jeg har engang brugt weed som krydderi i pebersovs. Dét kan KUN anbefales! Det smagte helt om i nakken! :P

Medlem

De 50gr smør der skal i en Knorr Bearnaise passer lige med de grønne smørfirkanter jeg har i fryseren.

Genialt!

Men ellers må jeg sige at cannabutter i en chokoladekage altså ikke behøver at smage dårligt overhovedet.

Medlem

der er et dejligt indlæg, og tak fordi der er nogen der indfører noget mere gastronomi ind i den psykedeliske verden.

jeg er en stor fan af gastronomiens verden og prøver gerne selv at indføre ret mange metoder at blande det med den psychedeliske verden.

når du skal "smede" noget mættet fedt sammen med nogen THC molecyler
så anbefaler jeg at du bruger hash olie, fordi det har en sødere smag.
(synes jeg)
så når du har noget THC-smør, eller thc-olivenolie.
så er der her nogen gode ideer:

hvis man virkelig gerne vil "go to town" så bør man lave:

til morgenmad:
sin egen hjemmelavet cannabis scramble eggs

middagsmad:
kyllingesalat, med en dejlig duftende pesto
(pestoen er lavet med cannabis oliven olie)

aftensmad:
en omgang T-bonesteak, serveret med dampede grøntsager, og en indbagt kartoffel med smeltet hvidløgscannabissmør.

til dessert:
man kan slutte af med noget hjemmelavet hashkage, serveret med is og sirup.

eller hvis du bare gerne vil have en fyraftensøl:
så kan du brygge noget øl.
det tager omkring 7-14 dage

hvis du finder en opskrift på nettet, med en bestemt øl.
det kan være lys øl eller mørk.
så kan du se at der bliver brugt en eller anden form for sukker,
det er ofte maltdextrose, eller sirup, eller bare dextrose.
så skal du fjerne en lille smule af sukkeret der bliver brugt, fra opskriften og putte cannabis olien ind i stedet for.
også blander du det hele sammen, du laver det som står på opskriften, hvilket altid ender med at man skal sætte væsken til gæring, også har man en nice hjemmelavet øl med lidt euforiserende effekt efter 14 dage.

Medlem

der er et dejligt indlæg, og tak fordi der er nogen der indfører noget mere gastronomi ind i den psykedeliske verden.

jeg er en stor fan af gastronomiens verden og prøver gerne selv at indføre ret mange metoder at blande det med den psychedeliske verden.

når du skal "smede" noget mættet fedt sammen med nogen THC molecyler
så anbefaler jeg at du bruger hash olie, fordi det har en sødere smag.
(synes jeg)
så når du har noget THC-smør, eller thc-olivenolie.
så er der her nogen gode ideer:

hvis man virkelig gerne vil "go to town" så bør man lave:

til morgenmad:
sin egen hjemmelavet cannabis scramble eggs

middagsmad:
kyllingesalat, med en dejlig duftende pesto
(pestoen er lavet med cannabis oliven olie)

aftensmad:
en omgang T-bonesteak, serveret med dampede grøntsager, og en indbagt kartoffel med smeltet hvidløgscannabissmør.

til dessert:
man kan slutte af med noget hjemmelavet hashkage, serveret med is og sirup.

eller hvis du bare gerne vil have en fyraftensøl:
så kan du brygge noget øl.
det tager omkring 7-14 dage

hvis du finder en opskrift på nettet, med en bestemt øl.
det kan være lys øl eller mørk.
så kan du se at der bliver brugt en eller anden form for sukker,
det er ofte maltdextrose, eller sirup, eller bare dextrose.
så skal du fjerne en lille smule af sukkeret der bliver brugt, fra opskriften og putte cannabis olien ind i stedet for.
også blander du det hele sammen, du laver det som står på opskriften, hvilket altid ender med at man skal sætte væsken til gæring, også har man en nice hjemmelavet øl med lidt euforiserende effekt efter 14 dage.

Det lyder spændende!

Hvordan får du thc ned i olivenolie? Gerne en opskrift samt fremgangsmåde!

Medlem

Citat:
Det lyder spændende!

Hvordan får du thc ned i olivenolie? Gerne en opskrift samt fremgangsmåde!

olivenolie er smækfyldt med mættede fedtsyre, præcis som ved margerine.
så det er samme princip som at lave hash margerine.

jeg bruger 5 gram hash olie til 1 liter oliven olie.
fremgangsmetode:

tag en liter olie og en halv liter vand og hash olien.
og bland det. varm det op ved meget meget lav temperatur.
50 grader er fint, men også tæt på grænsen.

jeg putter aldrig låg på min gryde når jeg laver det her fordi jeg er bange for at temperaturen ryger for højt op.
det skal varmes i 3 timer, der er nogen der gør det i endnu længere tid, men jeg synes det er overkill.
også når du er færdig, så putter du væsken en tur i fryseren, og da olie flyder oven på vand så separere du meget let de to faser.

når separeret er olien klar til brug.

den halve liter vand kunne i princippet godt undgås, men jo mere væske der er jo nemmere er det at holde temperaturen nede. og lige med min gryde der er en halv liter lige hvad der skal bruges.

Medlem

der er måske ingen der har noget ideer?

hvad er jeres livret? prøv at improviser hvorledes i kan indføre hash eller fx psilocybin svampe ind i jeres livret.
eller kom med en tre retters menu som i gerne ville prøve jer frem med.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Den bedste whisky sovs jeg nogensinde har lavet, var med hash i :-) Med rIgtig whisky naturligvis, ikke Jensens bøfhus' færdiglavet pis. Jeg synes sagtens jeg kan lave mad uden man kan smage cannabisen.
Hvis du bare gør følgende hver gang, så skal du have meget høj tolerance (Hint, aaaalt for meget hash i, kontra andre ingredienser), før du kan mere end 'fornemme' det i smagen.

1. Find den bedste hash du overhovedet kan komme i nærheden af.
2. Gør som du plejer når du steger/opvarmer hashen i smør, margarine (Tror ikke denne metode fungere ligeså godt med olie)
3. Når du har færdiggjort trin 2, tager du og hælder svarende til 3/4 af et glas vand ned i gryden/panden
4. Rør godt rundt i hashen i fedtet, så det bliver blandet godt sammen med vandet, og hæld det over i et glas eller en skål.
5. Stil blandingen i køleskabet, og vent ca. 45 min (Afhænger selvfølgelig af hvor stor en mængde du har lavet).
6. Nu ligger alt fedten i toppen af væsken, som et fast lag cannabissmør, tag det forsigt op, og smid i dit mad.
7. Hæld det nedereste lag væske ud i vasken, det indeholder en masse af cutstofferne (Burde det ikke være, hvis du fulgte trin 1) eller i bedste fald nogle planterester.

En råd jeg engang fandt herinde :-)

Medlem

Den bedste whisky sovs jeg nogensinde har lavet, var med hash i :-) Med rIgtig whisky naturligvis, ikke Jensens bøfhus' færdiglavet pis. Jeg synes sagtens jeg kan lave mad uden man kan smage cannabisen.
Hvis du bare gør følgende hver gang, så skal du have meget høj tolerance (Hint, aaaalt for meget hash i, kontra andre ingredienser), før du kan mere end 'fornemme' det i smagen.

2. Gør som du plejer når du steger/opvarmer hashen i smør, margarine (Tror ikke denne metode fungere ligeså godt med olie)
3. Når du har færdiggjort trin 2, tager du og hælder svarende til 3/4 af et glas vand ned i gryden/panden
4. Rør godt rundt i hashen i fedtet, så det bliver blandet godt sammen med vandet, og hæld det over i et glas eller en skål.
5. Stil blandingen i køleskabet, og vent ca. 45 min (Afhænger selvfølgelig af hvor stor en mængde du har lavet).
6. Nu ligger alt fedten i toppen af væsken, som et fast lag cannabissmør, tag det forsigt op, og smid i dit mad.
7. Hæld det nedereste lag væske ud i vasken, det indeholder en masse af cutstofferne (Burde det ikke være, hvis du fulgte trin 1) eller i bedste fald nogle planterester.

om det er olie eller om det er smør/ margarine er underordnet, eftersom alt der indeholder mættede fedtsyre vil "absorbere" THC´en til sig. eller rettere sagt THC molekylerne vil danne en ny forbindelse med fedt molekylerne.

Medlem

det her er nok noget gastronomi entusiasterne er interesseret i:
http://www.youtube.com/watch?v=KkBo-_vTRRo

Medlem
Brugeravatar

Hej alle sammen meget langt tid siden håber i har det godt :)

Men her er min opskrift på noget mig og en dude engang gjorde

Først så købte vi sådan pose med forskellige grønsager tror det var
Sådan noget Tai grønsager agtigt mix

1 steg grønsagerne på panden eller en (wokgryde som vi gjorde)

2 Så tog vi en anden pande med noget smør og opløste noget hash i det tror det var noget semi
Men vi brugte også rimelig meget så vi var sikre på at blive skæve

3 så hældte vi smøret over grønsagerne og puttede
andre krydderier i så hashsmagen ikke var så krydret
Og så blandede vi det godt sammen så vi var sikker på at smøren var
Blandet godt med Grønsagerne

4 vi vi åd det med stor glæde 2 timer efter cirka tror jeg så sagde det SLAM
Og var ikke i stand til at side op længere så vi puttede måske lige rimelig med hash i

Dedikeret medlem
Brugeravatar

om det er olie eller om det er smør/ margarine er underordnet, eftersom alt der indeholder mættede fedtsyre vil "absorbere" THC´en til sig. eller rettere sagt THC molekylerne vil danne en ny forbindelse med fedt molekylerne.

Tror du misforstår mig. Olie er oftest flydende, og derfor vil det være en kamp at få olien op af væsken efterfølgende. Smør/margarine er mere fast, og er derfor nemt at pille fra blandingen efter det har kølet ned.

Medlem

Citat:
Tror du misforstår mig. Olie er oftest flydende, og derfor vil det være en kamp at få olien op af væsken efterfølgende. Smør/margarine er mere fast, og er derfor nemt at pille fra blandingen efter det har kølet ned.

olien ligger sig som en slags lage på toppen af vandet.
når man fryser det ned, så bliver det sådan noget, der er mega nemt at skrabe væk fra den hårde vand overflade.
men for at lave hash olie, behøver man ikke meget vand,
hvis man bare laver en flaske oliven olie i stedet for en lille sjat.
så skal man ikke bruge tid på at rode med det.
det er simpelt og nemt :) også har man olie til enhver situation :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]