Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

jeg kender/kendte ikke gennemsnitsprisen på cannabis i danmark.
hvis jeg gjorde så ville jeg finde ud af om prisen var faldet, eller steget over årene.
grunden til at jeg tager dette emne op:
der er så mange steder i verden lige nu der producere enorme mængder cannabis, til dels pga legalisering, og til dels pga korruption.
afghanistan er ikke længere hoved eksportørene, i min forståelse.
cannabis kommer nu fra alle verdens hjørner og kanter, selv herhjemme er interessen for at dyrke cannabis enorm.

så jeg tænker at prisen kan vel kun falde i fremtiden, eller hvad er tendensen?
er der allerede nogen af jer, som har oplevet et fald i pris, eller lignende?

hvor mange af jer ved hvor jeres cannabis kommer fra?
fordi det kunne vel være interressant, hvis nogen af jer svarede Canada.
fordi så ved vi at de har en rolle i prismarkedet.

MVH

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Prisen har været ret uændret i mange år synes jeg. Så den har ikke fulgt med den almindelige prisudvikling over årene.

Det er min opfattelse

Medlem

Prisen har været ret uændret i mange år synes jeg. Så den har ikke fulgt med den almindelige prisudvikling over årene.

Det er min opfattelse

hvad skyldes det tror du?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Syntes prisen på skunk er steget.
Tror de færreste ved, hvor det hash de ryger stammer fra - medmindre de selv dyrker.

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Nej nej du er helt ude i hampen, LANGT det meste hash der bliver solgt i danmark er smuglet fra marokko som det altid har gjort, at der så kommer lidt specielt dyrt skunk rundt omkring fra er rigtigt, men det betyder i hvert fald ikke prisfald.

Grunden er jo at du ikke kan eksportere cannabis lovligt, ikke engang imellem 2 lande hvor det er legaliseret. Foreksempel i holland er det lovligt at være i besiddelse af kæmpe mængder cannabis og sælge det, men coffeshops skal stadig i kontakt med bagmænd eller sørge for egne smuglere og er derfor kriminelle til fængselsstraf..
Så, det kan godt være hash bliver legaliseret i lortelande som er kolde, men de kan på ingen måde gro i et omfang som foreksempel marokko, og det skal stadig smugles.

Medlem

Syntes prisen på skunk er steget.
Tror de færreste ved, hvor det hash de ryger stammer fra - medmindre de selv dyrker.

hash er nemmere at transportere, så derfor er skunk dyrere.
skunk fylder ti gange mere end hash. per 100 gram.
hvilket gør det nemmere for folk fra længere distancer at transportere mere vægt hash i mindre plads.
hvorfor prisen er steget på skunk, i takt med at efterspørgslen på skunk er steget, siger næsten sig selv.
pusherne vil egentlig ikke have, at folk går fra at købe hash til at de køber skunk.
det besværliggør distributørenes rejse, at skulle bære på mindre vægt, og i mere plads.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Smugleren@
Jeg stillede egenligt ikke et spørgsmål mht skunk.
Du spurgte - jeg svarede :wink:
Syntes dette indlæg roder lidt fra din side..
Har måske ikke helt forstået dets formål?

-John Rooney.

Medlem

Nej nej du er helt ude i hampen, LANGT det meste hash der bliver solgt i danmark er smuglet fra marokko som det altid har gjort, at der så kommer lidt specielt dyrt skunk rundt omkring fra er rigtigt, men det betyder i hvert fald ikke prisfald.

Grunden er jo at du ikke kan eksportere cannabis lovligt, ikke engang imellem 2 lande hvor det er legaliseret. Foreksempel i holland er det lovligt at være i besiddelse af kæmpe mængder cannabis og sælge det, men coffeshops skal stadig i kontakt med bagmænd eller sørge for egne smuglere og er derfor kriminelle til fængselsstraf..
Så, det kan godt være hash bliver legaliseret i lortelande som er kolde, men de kan på ingen måde gro i et omfang som foreksempel marokko, og det skal stadig smugles.

det jo ikke blot kolde lande der producere hamp. i takt med at krigen på marijuanna har rykket sig længere nordpå har de sydpå produceret mere end før derfor bør prisen sænke før eller senere, det er mit bud.

men at du ikke kan se at indtægtspotentialet, i at tage turen fra et andet storproducerende land, end de gamle klassikere, såsom marokko.
det er bare blindt.
hele verden er i produktion nu, mere eller mindre.
legalt eller ej.
der er enda en dokumentar film om hvordan de plejede at krydse helvede og verdens have for at komme til canada, med cannabis produkter der kom fra marokko.
men nu da canada er storproducenter, får de aldrig noget fra marokko. faktisk går det den anden vej, de eksportere.
måske ikke til marokko, og ihvertfald ikke lovligt.
men uden tvivl eksportere de.

Medlem

Smugleren@
Jeg stillede egenligt ikke et spørgsmål mht skunk.
Du spurgte - jeg svarede :wink:
Syntes dette indlæg roder lidt fra din side..
Har måske ikke helt forstået dets formål?

I know. >just in case< forklarede jeg.
vi snakker stoffer hverdag. dette indlæg skaber måske overblik over de politiske effekter.

kender vi prisen på cannabis, kender vi tendensen.

Medlem
Brugeravatar

Helt ærligt knægt du snakker jo bare i tåger om noget du ikke ved noget om, hvis vi nu tager marokko som et eksempel, så har de ALTID kunne dyrke uden staten sagde noget til det overhovedet. Deres vejr og jord ved bjergene er perfekt til at dyrke hash og de har KÆMPE og virkelig KÆMPE områder at have mega hampmarker på, du kan finde videoer på internettet der filmer det. Sådan har det altid været, og det er derfor at cirka 80% at alt hvad der ligger på bordene på christiania er fra marokko eller et naboland.

Hele verden er i prodoktion ja, men i en virkelig lille prodoktion. En baghave i collorado eller LED kælder i canada er ingenting i forhold til marokko. Marokko er ingen gammel klassiker min ven, det er hovedeksportøren af hash til danmark :)

Medlem

Helt ærligt knægt du snakker jo bare i tåger om noget du ikke ved noget om, hvis vi nu tager marokko som et eksempel, så har de ALTID kunne dyrke uden staten sagde noget til det overhovedet. Deres vejr og jord ved bjergene er perfekt til at dyrke hash og de har KÆMPE og virkelig KÆMPE områder at have mega hampmarker på, du kan finde videoer på internettet der filmer det. Sådan har det altid været, og det er derfor at cirka 80% at alt hvad der ligger på bordene på christiania er fra marokko eller et naboland.

Hele verden er i prodoktion ja, men i en virkelig lille prodoktion. En baghave i collorado eller LED kælder i canada er ingenting i forhold til marokko. Marokko er ingen gammel klassiker min ven, det er hovedeksportøren af hash til danmark :)

marokko er storproducenter I know, men det gør ikke de andre producerende lande neutrale i eksport.
tværtimod er mary jane blevet legaliseret i adskillige lande, og derved er produktionen på verdensplan steget.
min pointe er at det bør vel have en form for effekt for prisen per gram mary jane i DK.

Medlem

deflation:
Deflation hænder, når en svag efterspørgsel giver et overudbud på markedet.
folk producere mere cannabis, ergo prisen falder.
hvis canada ikke længere modtager goder fra marokko så går de goder som marokko havde produceret til andre lande, hvor udbudet stadigt er højt. det svarer til at canada siger: "nej tak, vi vil ikke have noget, vi har." og Danmark siger: "så er der mere til os andre".
og overudbud har altid resulteret i deflation.

Senest rettet af TTTT 29 okt 2013 20:29, rettet i alt 1 gang.

Medlem

hvordan kan det ikke give mening i jeres hoveder?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
deflation:
Deflation hænder, når en svag efterspørgsel giver et overudbud på markedet.
folk producere mere cannabis, ergo prisen falder.
hvis canada ikke længere modtager goder fra marokko så går de goder som marokko havde produceret til andre lande, hvor udbudet stadigt er højt. det svarer til at canada siger: nej vi vil ikke have noget, vi har. og Danmark siger: så er der mere til os andre.
og overudbud har altid resulteret i deflation.

Skyldes den høje pris ikke de risici der er ved transporten og omsætningen i Danmark?

Dedikeret medlem

Hvor er i søde :)
Mht prisen i Danmark så er den vanskelig og bruge i forhold til det spørgsmål som Ts ønsker besvaret.
Så længe der fra politisk side ønskes at øge politiets pres på hash handel, så er der her en udefinerbar parameter som Ts har glemt i sin overvejelse.
Mht verdens produktions samlede mængde og Marokko, så bør man nok læse lidt op på USA's investering i at begrænse denne.

Medlem
Brugeravatar

[...] - 3ef

Og OP forstå at i marokko er hash ingenting værd før det er smuglet. Det kan godt være canada ikke vil have hash derfra mere, men det betyder ikke noget for 99% af pengene fra hash går til smuglere, bagmænd og pushere, ikke til producenten. Så længe hash skal transporteres rundt med smuglere og bagmænd vil prisen ikke falde.

Dedikeret medlem

[...] - 3ef

dyrk lokalt og sœlg det til underpris, eller gi det vœk! det er vidst vejen frem, hvis vi skal tippe prisen og moralen i den korrekte retning! -hvis man spørger mig!

Medlem

Jeg forstår virkelig ikke alt den hate mod Anarkisten, hans indlæg består primært af facts og alligevel bliver han pløjet ned.
I stedet for at i har travlt med at forklare andre hvad de gør rigtigt og forkert så fokuser dog på trådens budskab, som anarkisten er den eneste der har prøvet at besvare

anarkisten er ikke den eneste, i øvrigt er hans bidrag sølle.
hans ideer er lidt hjemmelavede:
quote: "at cirka 80% at alt hvad der ligger på bordene på christiania er fra marokko eller et naboland."
han ved intet om hvor cannabisen kommer fra, ikke nok med det men der er ingen kilder der støtter op om hans hjemmelavede statistikker.

Dedikeret medlem

De fleste af anarkistens informationer kan man jo få hvis man ser nogle af de youtube klips der ligger rundt omkring, ikke angående staden, men informationer om marocco, findes der massere af.

Eftersom usa bidrager til at udrydde planten i marocco, er det nok ikke særlig sandsynligt at 80% af hashen kommer derfra, det fra usa har ihvertfald aldrig været over nogle grænser.

Og jeg kan garantere der ikker er noget hash fra canada i danmark, det ville sku da være spild af penge for dem at fragte det flere tusinde kilometer, istedet for at sælge det til usa, desuden ville de aldrig nogensinde kunne komme ind på det danske marked når vi får vores lort fra fattige lande. det må alle sku da kunne regne ud :D

I sidder i bund og grund og diskuttere om noget totalt ligegyldigt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Jeg har ryddet lidt op i tråden og fjernet det værste off topic og indbyrdes bitch fighting. Måske skyldes det at sommeren er gået på hæld og de kolde, mørke efterårsdage er nær, men der synes at være en stigende tendens til at mange tråde, kører fuldstændig af sporet, og ender i infantilt skænderi. Ofte med de samme involverede kombattanter; det skal stoppes, nu.
Redaktionen og 99.9% af brugerne gider ikke se på det. Hvis I absolut skal kaste med mudder, så gør det i PMs eller allerhelst et sted, hvor Psychedelia.dk ikke skal spilde serverplads på det.
Jeg forventer at I på egen hånd kan sætte en stopper for det, ellers vil der snarligt blive delt 3-måneders karantæner ud med løs hånd, indtil problemet er løst.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]