Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 08:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Østrig
Jeg har bestilt noget hash fra en kammerat, som jeg ved er meget troværdig, når han siger, han har et godt produkt. Har aldrig købt hash af ham før, men gør det, fordi det er betydeligt billigere. Jeg har planer om at ryge det rent på en bong med en stormlighter. Hvad jeg er ret overbevist om er, at selv "klump" af god kvalitet vil indeholde urenheder.
Spørgsmålet er så bare, er det nødvendigt, hvis jeg har, hvad der er "relativt god" hash - dvs. ikke bubblehash, men stadig godt, at rense det med kogende vand?
Er der et tab involveret?
Metoden, som jeg havde planer om at bruge (måske forkert?):
1) Lav så små kugler ud af det som muligt.
2) Hæld det i en kop og hæld derefter kogende vand over
3) Mos hashen og lad det stå, til vandet bliver grumset.
4) Filtrer opløsningen med kaffefilter og tør det resterende hash, der ligger i kaffefilteren. Form til sidst en ny klump ud af det.

Dedikeret medlem

Nu skal jeg ikke spille klog her, men jeg tror at du vil miste meget af dit produkt, medmindre hashen er af virkelig ringe kvalitet, er det nok bedst at lade være.

Medlem

jeg tænker også at en god del af urenhederne bare vil blive fanget i filteret sammen med hashen

Medlem

Som jeg har forstået metoden vil de fleste urenheder flyde oven på vandet, mens hashen ville bundfælde. Hvis jeg har forstået det korrekt burde der vel ikke være noget egentligt tab?
Er ikke 100, men det er sådan jeg husker guiden beskrevet. :-)
Det benyttes svjv dog hovedsageligt til soapbar.

Medlem

Hmm det lyder lidt sjov det her, har godt nok aldrig hørt om at koge hashen :D Men uddyb gerne vil gerne vide mere om den metode du beskriver (kan jo være det er mig der er dum her, eller ikke fulgt godt nok med)
Men hvorfor ikke bare trække nol på det? Det er bare lidt isopropylalcohol du skal bruge der, det kan fåes til små 45 kr. kan dog ikke sige hvor, pga reglerne herinde. :)

Altid420!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg har haft god sucess med at rense ryst i koldt vand inden det blev presset til hash. Det blev bedre hash end ellers. Det var i koldt vand, men det vil selvfoelgelig ikke fungere med koebehash.

Den butik Altid420 taenker paa hedder naesten Satan bagfra.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem

Præcis :D hehe

Altid420!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
hehheh, så kom jeg til at tænke på singvogels "penge lugter ikke"

Junior medlem

Geografisk sted: Danmark, Helt ude i hampen.
Nu jeg ikke ekspert, men skilles thcen ik fra produktet ved opvarming over ca 60 grader? Eller er det kun fedt opløseligt? f.eks med smør eller olie til mad lavning.

Go ryger btw ;D

Medlem

Mener kun du bruger varmen når man som du siger, laver smør/olie :)

Altid420!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Jeg gjorde det med en rigtig dårlig standard. Jeg "rensede" det to gange med varmt vand. Det blev en del bedre, men det jeg havde var stadig ikke værd at ryge, hvis man er bare en smule kritisk.

Jeg synes, at du skal gøre forsøget med en lille mængde, så du ikke får ødelagt for meget.
Dog tror jeg at mængden af urenheder er ubetydelig lille, hvis du får fat i godt hash.

Medlem

Geografisk sted: Østrig
Okay, det tog lidt tid før jeg kunne lave forsøget, for jeg skulle først have fat i noget standard hash. Det jeg havde fået havde stortset ingen urenheder, andet end måske noget plantemateriale selvfølgelig. Hældte kogende vand henover det, og vandet skiftede stortset ikke farve.
Var dog stadig ret opsat på at prøve forsøget, så bad min kammerat om at skaffe mig noget standard, fik så fat i 35 gram standard. Hashen lugtede af en ubehagelig version af grøn te. Er ret overbevist om, at det er farvestoffet henna.
Jeg gik igang med forsøget, og planen var, at jeg ville gentage det indtil vandet ikke længere skiftede farve. Det gjorde jeg så. Det tog 17 gange at hælde kogende vand henover hashen, blande det, vente på hashen falder det til bunds og så filtrere det gennem et viskestykke (havde intet bedre).
Første 5 gange blev vandet med det samme brunt, efter jeg hældte det ned i gryden, og vandet stank af henna. Herefter gik det hurtigt nedad med hensyn til farven og lugten. Efter 17 gange var både farven og lugten gradvist forsvundet. Efter at have tørret hashen og have testet det, må jeg sige, at det er væsentligt bedre end standard. Til gengæld kan det ikke måle sig med hash af god kvalitet.
Fik 18g ud af 35g standard.

Medlem

Fedt du kommer med en melding på det!
Kan være man selv skulle prøve det, næste gang man lige har en standart hash :)

Mvh
Altid420!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]