Citat:
@joe
Bare fordi det er endnu dårligere andre steder, betyder det ikke det ikke er dårligt her. For ikke så lang tid siden var alle underlagt en diktatorisk konge. Her sad der typer som dig og sagde til typer som mig "fuck nu dit demokrati lort vi er glade og har den bedste konge!".. Nu når vi forhåbentligt snart et skridt vidre, medmindre alle bliver ved med at være ligeså dumme som dig..
Og det kan godt være at jeg er negativ omkring mange ting, men jeg ser da også positiv omkring mange ting, og forkælede møgunge er altså det sidste du kan kalde mig

"bare fordi der findes endnu dårligere steder"... altså rent historisk set kommer vi jo fra stenalderen, og hvadend der var før den. jeg da bestemt vi er på vej i den rigtige retning?? og nu har vi fået et styresystem som gør at der ikke er 1 sindsyg magtliderlig person der kan sætte ild til hele kongeriget efter eget ønske. det synes jeg er fremskridt. demokratiet kan jo altid udvides, og personligt går jeg ind for et langt mere direkte demokrati, end det vi har nu.
jeg ville gerne sætte mig ned en gang om året og afgive min personlige stemme på 100 forskellige lovforslag jeg skulle læse godt igennem først. men den mulighed har jeg ikke.... endnu i hvert fald. det kan jeg jo ændre med min stemme, hvis andre er enige med mig.
jeg siger ikke vi "har den bedste konge" jeg siger at den eneste måde hvorpå det er muligt at have et land der kan fornye sig uden en blodig revolution hvert 50. år er ved demokrati. jeg er ikke en skid tilfreds med det der foregår i dansk politik i øjeblikket, MEN jeg må dog sige at der er mange generøse danskere der giver mig flere penge igennem skattesystemet end jeg poster tilbage i samfundet, og det er jeg ærligt talt taknemmelig for.
hvis du ikke gider stemme, sidder og brokker dig over vi har et dårligt samfund når du er priviligeret nok til at ændre på det, i modsætning til så mange andre mennesker der ikke har indflydelse på deres eget liv, og du bare gerne vil have at alt bliver som du godt ku tænke dig det.... så må det da være fordi du har gjort dig nogle erfaringer i dit liv om at man bare kan være sur og på tværs og så gir folk sig på et tidspunkt.