Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 18:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Supersvampe
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Er der nogen der ved hvad det er for nogle svampe der bliver talt om i denne her artikel ?

Lagt på www.berlingske.dk den 20. oktober 2000 kl. 14.24

Supersvampe på vej frem som nyt rusmiddel

Såkaldte mexicanske supersvampe er med hastige skridt ved at vinde indpas blandt unge midt- og vestjyder som supplement til blandt andet ecstasy.

Stoffet, der går under navnet "mexicanske supersvampe", er som navnet antyder en svampeart, som giver hallucinerende virkning i stil med LSD, dog knap så stærk. Det skriver De Bergske Blade fredag.
"Det er fra folk i misbrugsmiljøet, at vi hører om de mexicanske supersvampe," siger kriminalassistent N.H. Mortensen fra Holstebro Politi.

Også Jan Abildgaard fra Holstebro Kommunes åbne misbrugsrådgivning har hørt om de mexicanske supersvampe:

"Efter hvad vi hører, myldrer det med de mexicanske supersvampe, som handles over Internettet. Meget tyder på, at svampene har en hallucinerende effekt, der er at sammenligne med LSD og syre, men næppe helt så kraftig. Svampene er næppe ulovlige at være i besiddelse af. Men har de den effekt, vi hører om, går de ind og påvirker centralnervesystemet. Det er ikke at spøge med, det er som at sende hjernen på udflugt til mælkevejen," siger Jan Abildgaard.
Ritzau

------------------
Sig nej til hårde stoffer, støt fri hash.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Århus
Mexikanske supersvampe - det er vist bare et opdigtet ord som den fornemme Jan Abildgaard har fundet på. Det er bare ganske normale Mexier vil jeg tro, altså dem som du kan købe hos både indra.dk og ethno.dk

Hilsen TM

Medlem

Geografisk sted: Mars
ditto

Lyn

Medlem

Geografisk sted: Denmark
Giver jer fuldstændig ret!!
Det må være et forfatteristisk dårligt forsøg på at skræmme, men ikke mindst fange folks tanker. Med andre ord: Propaganda!!

------------------
"når vi har grinet så skal vi snakke, dit sorte hår drypper smukt fra din pande "
-steppeulvene

Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
Det lyder i hvertfald ikke til at Jan Abildgaard ved hvad han snakker om :

Citat :
"Meget tyder på, at svampene har en hallucinerende effekt, der er at sammenligne med LSD og syre, men næppe helt så kraftig"

Jeg mener at LSD er Syre *GG*

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Godt set Briller det havde jeg selv overset! Jamen det er da rart at vide at man ikke går glip af noget !

------------------
Sig nej til hårde stoffer, støt fri hash.

Dedikeret medlem

citat: "Det er fra folk i misbrugsmiljøet, at vi hører om de mexicanske supersvampe," siger kriminalassistent N.H. Mortensen fra Holstebro Politi.

Misbrugsmiljøet..... øwøw... han er sgu et skvat ham der NhM fra holstebro..... suksuksuk,..

LÆS NOGET OM EMNET DIN NAR!!! ehhehe

nå men så længe landet styres af snævertsynede skrankepaver så bliver DK fucket endnu mere op...

....(eheh)

------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-
http://www.smurf3000.com

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
Nu har jeg tilfældigvis boet i holstebro og dengang intoducerede (solgte) jeg cambodianske svampe (til 50 kr) til en stor del af "syre" miljøet, og fik faktisk nogen igang med at dyrke dem, og de virker jo temmeligt meget om LSD i virkning så måske er der stadigt nogen af dem i omløb og i så fald er det nogen af de kraftigste svampe jeg nogensinde har prøvet.

Medlem

Geografisk sted: KBH N, dk
Hey...!!
Det var også i TV-avisen og jeg troede faktisk at det var rolf,der havde høstet og nu var igang med at fordærve den danske ungdom(hehe).Der var forøvrigt et billede af cmc's hjemmeside,så jeg ærgrede mig lidt over at det ikke var denne side,som blev vist,meeen...what the hell!!!
FED & FRED

[This message has been edited by ullebulle (edited 24-10-2000).]

Junior medlem

Endnu engang får vi overdrivelser fra avisens side! Det er noget vås, ligesom "dræber-mitsuer". Grunden til at så mange døede af dem var fordi de tog så mange på én gang. Det skal ikke undre mig de skaber samme historier om de såkaldte "supersvampe".

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
Jeg tror at cambodia svampene er p.cyanesens
og jeg dyrkede dem på rug, men de er lidt svære at få til at lave frugtlegemer (svampe)
så jeg prøver i stedet med P.azurecens fordi den er kraftigere og kan dyrkes på træflis og kan vist også tåle frost; jeg kan se det for mig verdens kraftigste syller voksende i træ flisen i alle de kommunale bede Billede
nu mangler jeg bare at finde ud af hvor jeg køber dem Billede

Junior medlem

Geografisk sted: Silkeborg, Jylland, Danmark
Hmmmm, Vil bare sige, at de 200g. politiet konfiskerede i Holstebro, altså er en bedre "strain" af P. Cubensis end dem man køber på Ethno.dk. Så "super" er ikke helt ved siden af, hvis man sammenligner dem med en normal P cubensis armazon eller lignende.

Glæder mig til at hører politiets analyse rapport, når de er færdige med svampene.

PSY-

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Århus
Hehe, der kommer sgu ingen analyse rapport - panserne har sikker selv spist alle svampene ;-))

Men hvorfor er der blevet konfiskeret shrooms, det er da ikke ulovligt at have dem, så længe man ikke æder dem, er det ?

Hilsen
TM

Junior medlem

Rolf, jeg VED de svampe ikke var amazon, ønsker ikke at uddybe mit kendskab til det.
Dagen forinden, det var i nyhederne og i berlingske, blev der konfiskeret 200g p. cubensis.
Og nej, det er ikke ulovligt, at have svampe som samleopjekter. Men det er nok de færeste, der samler 200g af samme svamp, og så har det til at ligge i bilen.
-og så er det jo lige meget hvor du har købt dem.

PSY-

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej det fatter jeg sku da hellere ikke noget af gider du ikke lige og uddybe det der med at de har kon. 200 g.. Var det en eller anden ulovlig gensplejset sort eller hvad ? de er da fuldt ud lovlige som samlerobjekter altså !

------------------
Støt fri hash !

Junior medlem

Jeg tror, personligt, at det er klogt, som dyrker, at begynde at holde lav profil. Og ikke vække alt for meget opsigt, offentligt. For det er vel kun et spørgsmål om tid, før det bliver ulovligt, at dyrke svampe, der indeholder Psilocybin og psilocin.
Det er jo ulovligt, at udvinde psilocybinene , så hvorfor ikke gøre det ulovligt at dyrke svampe der indeholder dette.

Lyder ellers spændende med det store anlæg, du vil til at lave.

PSY-

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jo det kan du havde ret i (at de kunne blive gjort illegale) men problemet er stadig at de kan sku ikke forbyde dem der gror ude på markerne og så må vi/I jo bare til at dyrke dem istedet for !

------------------
Støt fri hash !

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]