Citat:
vi er et Hr forum ellers ville vi nok ikke få lov til at eksistere men det er ikke ensbetydende med at vi skal skamme folk ud herfra, som i den grad har (eller får) brug for hjælp og støtte.
Intet personligt rette mod dig bare nogle tanker jeg har gjort mig.
Mvh
Hmm, men er alle de posts om medicin samtidig ikke lidt malplacerede herinde? Det har jeg tit tænkt over. Altså, vi har selvfølgelig medaljens bagside, men jeg synes at mange kommer herind og beder om råd til deres antidepressiv/antipsykotisk/angstdæmpende medicin. Eller nogle gange bare fortabte junkier. Jeg siger ikke, de ikke er velkomne her, men er psychedelia.dk, som vel først og fremmest handler om rekreativt brug af stoffer, egentlig det eneste sted hvor de her mennesker kan komme og få råd? Og er det det rigtige sted? Jeg tænker en læge ville være et bedre valg.
Jeg har en lidt anden opfattelse. I mine øjne, og som jeg læser forsiden og om os"-afsnittet, er psychedelia først og fremmest et HR-forum, og ikke som sådan rettet til rekreative bruger eksklusivt. Herunder hører "fortabte junkier" eller andre med svære misbrugsproblemer i høj grad.
Mht. medicin ser jeg det som noget klart positiv at mange henvender sig her. Det falder måske lidt udenfor HR-området som man almindeligt forstår det, men mange mennesker har åbenbart spørgsmål som de søger svar på. Jeg tror psychedelia er et godt sted også til dem der bruger stoffer i medicinsk sammenhæng ifm. smerter, angst, depression osv. En læge vil selvfølgelig ofte kunne give bedre kvalificerede svar, men ofte er det lettere bare at lave en tråd på nettet end tage kontakt og komme igennem til sin egen læge. Tråde med den slags emner svømmer desuden altid over med konstruktive bud på alternative ikke medicin-baserede behandlingsmuligheder...
Psychedelia har potentiale til at levere den alternative, saglige information om eks. antidepressiva som hver tiende dansker tager, eller eksplosionen i stimulans-baseret behandling af adhd. Det virker sommetider som om læger er recept-maskiner der først og fremmest har travlt med at få folk ud af konsultatioen igen. De mange tråde med folk med svære misbrug af læge-udskrevet smertestillende medicin er også et godt eksempel på hvordan de to områder overlapper hinanden.
Jeg har sommetider tænkt på, om det var en idé at lave et decideret underforum til ssri og div. medicinsk brug af smertestillende, benzoer og stimulanser hvor folk kan dele erfaringer etc her på siden...