Godaften Viridis.
Jeg vil starte med at sige tak for dit svar.
Du besvarer mine spørgsmål rigtig godt. Jeg har det på nøjagtig samme måde som dig tror jeg, og du har jo fuldstændig ret i hvad du skriver. Mine angst symptoner stiger ekstremt efter f.eks. en weekend med hash, eller som sagt flere dage i træk. Det er som om at man pludselig skal tilbage til den virkelige verden, og at man ikke helt passer ind når man så ikke er skæv mere. Sådan føles det i et stykke tid, hvorefter mine alarmklokker ringer mindre og mindre, og til sidst er på det normale niveau.
Jeg blev glad da jeg så du nævnte det med din adfærd, da jeg egentlig kan indentificerer mig ret godt med den. Man får det nemlig dårligt med sig selv, man får ikke gjort de ting man skal, og man er jo egentlig ligeglad med andre folk i den periode. Præcis som du nævner det, jeg kunne ikke have sagt det bedre selv. Så JA, jeg genkender det hele!
Men hvad grunden til jeg ryger helt grundlæggende er, er mig egentlig også en stor gåde. Jeg føler naturligvis større trang til at ryge hvis jeg keder mig, men det er ikke en absolut nødvendighed altid. Jeg indrømmer gerne at jeg har et misbrug, og jeg har haft det gennem flere år. Mine tanker har naturligvis kredset om hvor alvorligt omfanget af det var, men af en eller anden grund så begynder jeg altid at ryge igen, selv efter perioder uden røg, hvor jeg har holdt mig clean. Måske ryger jeg fordi at jeg simpelthen nogle gange har brug for at få lidt afstand fra angsten et øjeblik, og har brug for lige at glemme alle de ting som stresser mig (Skole, venskaber, ... you name it). Og så er der naturligvis også det sociale i det, når mange i vennekredsen ryger, så er det svært at lade være når man så er sammen med dem.
Jeg går på sidste år på gymnasiet, og går det om da jeg havde for meget fravær forgående år. Det er ikke bedre dette år, og jeg frygter for min fremtid, da jeg har fået mange advarsler i forvejen. Det er meget svært for mig at stå op om morgenen, og jeg føler mig ikke altid godt tilpas i skolen, da min angst spiller en væsentlig rolle for min tilværelse.
Jeg får ikke motion, da jeg simpelthen ikke føler overskud til det. Dog skal det lige siges at jeg er en slank og på ingen måde overvægtig fyr. For ca. 2 år siden trænede jeg i et motionscenter, og når jeg tænker tilbage på dengang, jaaa så mindes jeg jo egentlig at mit humør var lidt bedre, og det samme med min motivation.
Du har givet mig noget at tænke over med dine linjer, tak for det, det gav lidt lys for enden af tunellen!