Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 11:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Godaften til alle ryger

Jeg var ned ved min læge for 2 uger siden for at lave en lægeattest, alt gik fint og hun sagde jeg var sund og rask intet der overhovedet.

Så kom vi til det sidste felt "euforiserende stoffer"

Jeg glemte alt om at lyve og derfor sagde jeg, at jeg havde haft et misbrug men var clean i 4 måneder
, det noterer hun; "personen har haft et misbrug men er clean nu i 4 måneder" stod der u feltet

Nu er jeg bange for at jeg ikke kan få kørekort, da jeg har hørt nogle historier om at embedslægen ikke godkender selvom man er clean :((

Nogen som kan give mig håb??

Medlem

Ville du kunne lægge en ren prøve hvis det kom til stykket, ser jeg ikke noget problem.
Men på den anden side tror jeg ikke at du får problemer med at få dit kørekort. Selvom den stadig er træls at have stående i papirene ;)

Mvh
Altid420!

Junior medlem

Jamen nu er problemet bare, at jeg blev inviteret af en veninde om en lille pind her i weekenden, men ELLERS IKKE. Er der stor chance for at embedslægen rykker mit kørekort fordi det står der ?

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg var hamrende skæv da jeg skulle op og have min lægeattest (hvilket også var rigtig åndsvagt) de virkede ret ligeglade med den attest, de skulle bare have deres penge. Det kan selvfølgelig være at din læge er mere striks med det, men jeg tvivler på der sker yderligere. Håber du kunne bruge det til lidt.

Medlem

Jeg kender en der var i samme situation. Han fik en brev fra embedslægen (eller måske var det fra politiet med en note fra embedslægen, husker det ikke) hvori der stod at han skulle "dokumentere stoffrihed i 6 måneder", så han mødte op to gange ugentlig i et halvt år på det lokale misbrugscenter og blæste i alkometer og tissede i en kop.

Junior medlem

Det lyder ikke så godt :(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
jeg tror ikke at du skal pisse i en kop. men din ansøgning bliver højst sansynligt sendt til embedslægen, og der kan gå op til 3 måneder før man får svar derfra. Jeg tror nok du skal få lov til at få dit kørekort, men det kan være du får en god omgang ventetid før det sker.

Junior medlem

Den bliver sendt til embedslægen uanset hvad. Det bare om han vil godkend den :(

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Jeg låner lige tråden..

Sagen er den, at jeg har et kørekort, og inden længe får jeg et lastbilkørekort foræret - er der nogen der ved om jeg skal have endnu en lægerklæring - og hvad er proceduren for det? Det er 11år siden jeg fik mit kørekort, så kan slet ikke huske hvordan det foregik dengang... Og hvor strikse de er blevet sidenhen.... Det er selvfølgelig cannabismetabolitter jeg er nervøæse for, for hvis jeg ikke holder pause et godt stykke tid op til, vil den klart slå ud som positiv.. Men tjekker de for det??

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the Sky with Diamonds
Jeg var til det for et par måneder siden. Jeg har hørt at det er forskelligt hos forskellige læger, men jeg tog den der synstest hvor man holder sig for øjet, og blev spurgt en masse spørgsmål om mit helbred og diverse bl.a. medicin og stoffer.
Jeg startede med at sige at jeg lige var stoppet med hash, og da lægen ikke blev særlig begejstret for det, valgte jeg at holde mund om resten. Dog skrev hun ikke hashen ned, da hun troede på at jeg var stoppet. - det er også sandt nok.

Junior medlem

FUCKDET.

Jeg laver en ny lægeattest og får sendt den istedet..

Dedikeret medlem

nemlig ja, lad ikke en facistoid doktor snyde dig, køb en human læge istedet, hvorfor skulle man pludselig ikke kunne køre bil med en joint i hånden, helt ærligt! eller ryge vandkoger i sin land rover! det er en menneske ret. anyway kan man både ryge hash og køre bil uden kørekort eller egen bil. TOTAL hooked på amfetamin.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]